bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸
علی پورتنگستانی: مدیرکل ورزش و جوانان استان در گفت‌وگو با اصحاب رسانه‌ها با وجود پاسخ دادن به همه سوالات مطرح شده، در پاسخ پرسش‌های چالشی با ترفند‌های مخصوص به خود از پاسخ دقیق طفره ‌رفته و موضوع سخن را تغییر می‌داد. مساله‌ای که در نهایت باعث شد برخی از خبرنگاران همچنان در انتظار پاسخ سوالاتشان باشند.

علی پورتنگستانی:

مدیرکل ورزش و جوانان استان در گفت‌وگو با اصحاب رسانه‌ها با وجود پاسخ دادن به همه سوالات مطرح شده، در پاسخ پرسش‌های چالشی با ترفند‌های مخصوص به خود از پاسخ دقیق طفره ‌رفته و موضوع سخن را تغییر می‌داد. مساله‌ای که در نهایت باعث شد برخی از خبرنگاران همچنان در انتظار پاسخ سوالاتشان باشند.

نشست خبری مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر، احمد بهروزیان‌فر با رسانه‌های استان روز جمعه در سالن کنفرانس اداره ورزش و جوانان استان برگزار شد. این نشست خبری که قرار بود پس از پایان هفته تربیت بدنی برگزار شود با تاخیر فراوان بالاخره برگزار شد و خبرنگاران سوال‌های خود را از مدیرکل پرسیدند. وی در ابتدای جلسه با اشاره به اهمیت حضور خبرنگاران در جامعه امروز، از آنها به‌دلیل حمایت از ورزش این استان تشکر و قدردانی کرد. پس از پایان حرف‌های ابتدایی، او وقت را در اختیار خبرنگاران قرار داد تا پرسش‌هایشان را طرح کنند. در ادامه به برخی از این پرسش‌ها و پاسخ‌های داده شده می‌پردازیم.

مجمع انتخابات رئیس هیات فوتبال مدت‌هاست قرار است برگزار شود و حالا با انتخاب نامزدهای نهایی به‌نظر می‌رسد این مجمع به‌زودی برگزار می‌شود. تاریخ برگزاری این مجمع چه زمانی است؟

هدف اداره ورزش و جوانان به‌عنوان متولی ورزش در همه انتخابات‌های نهادهای ورزشی این است که عدالت رعایت شود و حق هیچ کاندیدایی پایمال نشود. همه دوستان دیدند وقتی اولین آگهی در مورد انتخابات هیات فوتبال بیرون آمد، فقط سه نفر نامزد بودند که این افراد رئیس، نائب‌رئیس و دبیرهیات فوتبال بودند و بقیه افراد به دلایل نامشخصی از لیست خارج شده بودند. به همین دلیل من در این مساله ورود کردم و اقدام به ثبت‌نام جدید کاندیداها کردیم. پس از این‌که افراد برای حضور در انتخابات هیات فوتبال بوشهر ثبت‌نام کردم، کمیته سه نفره‌ای برای انتخاب نامزدهای اصلی برگزار شد که در نهایت چهار نفر صلاحیت حضور در انتخابات را پیدا کردند. سه نفر دیگر هم به‌دلیل این‌که مدارکشان ناقص بود رد صلاحیت شدند. من برای این‌که مشکلی پیش نیاید، همه اسامی را به فدراسیون فوتبال فرستادم تا آنها در مورد صلاحیت یا ردصلاحیت نامزدها تصمیم‌گیری کنند که هر هفت نفر از طرف فدراسیون فوتبال کشورمان تائید شدند. در نهایت ما اسامی هر هفت نفر جهت صلاحیت نهایی به دستگاه‌های مرتبط دادیم که از میان آنها چهار نفر مورد تائید قرار گرفتند و بقیه افراد ردصلاحیت شدند و الان دیگر هیچ وقتی برای اعتراض به این رای ندارند. اما بار دیگر تاکید می‌کنم که در ردصلاحیت افراد من هیچ نقشی نداشته‌ام، چراکه به حوزه من مربوط نیست. لازم به ذکر است که انتخابات هیات فوتبال تا پایان این ماه برگزار خواهد شد.

برخی از ورزشکاران برای اعزام به مسابقات نیازمند حمایت اداره ورزش و جوانان هستند ولی گویا این حمایت‌ها صورت نمی‌گیرد. نظر شما در این رابطه چیست؟

تامین هزینه اعزام ورزشکاران به مسابقات مختلف در ابتدا به هیات مربوطه مرتبط است. به هر حال کسی که رئیس یک هیات ورزشی می‌شود، بی‌شک از تمام مشکلات آن آگاه است مثل، هزینه مالی، تامین اسپانسر، اعزام ورزشکاران به مسابقات مختلف و ... . آنها متهد می‌شوند که به مسائل گفته شده اقدام کنند و ما هم در کنار این مسائل از آنها حمایت می‌کنیم ولی هایت‌ها نباید منتظر این باشند که تمام هزینه‌هایش از طرف اداره ورزش و جوانان پرداخت شود، چراکه ما نه می‌توانیم و نه توان آن را داریم. به هر حال ما نزدیک به 45 هیات ورزشی در مرکز استان و بیش از 380 هیات در سطح شهرستان‌ها داریم پس یک هیات نباید منتظر باشد که ما هزینه‌هایش را تامین کنیم.

اطلاعاتی در مورد سرانه ورزش استان و پروژه اداره ورزش و جوانان به ما بدهید.

ما ۱۰۰ پروژه ناتمام داشتیم که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آنها نیاز بود. توانسته‌ایم ۸۰ درصد این پروژه‌ها را افتتاح کنیم و به بهره‌برداری برسانیم. سرانه فضای ورزشی در استان تا سال ۹۲ حدود 64/0 متر بوده است و امروز با تلاشی که صورت گرفته به 15/1 متر برای بوشهری‌ها رسیده است. با افتتاح پروژه‌های جدید، افزایش هم خواهد یافت. به‌زودی وزیر ورزش برای افتتاح چندین پروژه به استان بوشهر سفر می‌کند. با پیگیری‌های انجام شده هفت پروژه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان شامل سه زمین چمن بزرگ در دیر، بردستان و بهارستان و سه سالن ورزشی در بوشهر، روستای فاریاب و اولین سالن زورخانه‌ای استان در بوشهر آماده بهره‌برداری است.

سوال بامداد جنوب: در بازی این هفته شاهین در ورزشگاه شهید مهدوی، خبرنگاران در خروج از جایگاه دچار مشکلاتی شدند که در نوع خود عجیب بود. نکته عجیب‌تر این بود که برخی از افراد با وجود این‌که خبرنگار نبودند صندلی‌های این جایگاه را اشغال کرده بودند. در این رابطه نظر شما چیست؟

من نمی‌گویم خبرنگاران مشکلی ندارد، بله درست است که در ورزشگاه شهید مهدوی برخی مشکلات برای خبرنگاران وجود داشت. یکی از اولویت‌های ما در راستای آماده‌سازی ورزشگاه شهید مهدوی این بود که خبرنگاران جایگاه مناسبی در این ورزشگاه داشته باشند. قرار بود در قسمت پایینی ورزشگاه به خبرنگاران جایگاهی داده شود ولی ما تصمیم گرفتیم در بالای قسمت VIP جایگاه آنها را فراهم سازیم. در این راستا برای آنها هم صندلی و هم میز مخصوص نصب کردیم تا به‌راحتی بتوانند کارهای خود را انجام دهند. البته باید بگویم که در بعضی از مواقع این خبرنگار است که رعایت نمی‌کند و کارهایی می‌کند که باعث ایجاد حاشیه شود. من قبول می‌کنم که نقص‌‌هایی وجود دارد ولی از خبرنگاران می‌خواهم که آنها هم موارد گفته شده را رعایت کنند. یقین داشته باشید که جایگاه و عزت خبرنگاران خیلی برای بنده مهم است. اگر هم واقعا مشکلی برای شما خبرنگاران در بازی‌های این هفته به‌وجود آمده، از همین‌جا از همه شما عذرخواهی می‌کنم.

لازم به ذکر است که بهرویان‌فر در رابطه با بخش دوم سوال ما جوابی نداد و پس از پایان جمله‌اش، به جواب سوالات دیگر خبرنگاران پرداخت.

یکی از حواشی این روزهای ورزش استان، نامه‌ای است که مجمع نمایندگان مجلس استان به اداره کل ورزش و جوانان کشور فرستاده‌ برای تعیین جانشین برای شما. حرف اصلی آنها هم این است که شما در حال بازنشسته شدن هستید و بهتر است هرچه سریع‌تر جاشنین شما انتخاب شود. البته این در حالی است که روزهای گذشته یک نماینده این سخنان را تکذیب کرد و نماینده‌ای دیگر تائید. شما در این رابطه چه اطلاعاتی دارید؟

در خصوص نامه‌ای که در فضای مجازی منتشر شد و در آن برخی از نماینده‌های محترم استان خواستار عزل بنده شده بودند، بنده هم مثل شما این نامه را در فضای مجازی دیده‌ام و نه تائید می‌کنم و نه تکذیب. همه نماینده‌ها برای من محترم هستند و آنچه همیشه برای من ملاک بوده، پیشرفت ورزش استان است که تمام زندگی خود را بر ورزش استان بوشهر وقف کرده‌ام.من هیچ فاصله‌ای با ورزشکاران ندارم و در اتاق من به روی همه آنها باز است. در خصوص این نامه هر چه شما هم شنیده‌اید ما هم شنیده‌ایم. من ۳۱ سال خدمت کرده‌ام و مطابق قانون تا ۳۵ سال می‌توانم در خدمت ورزش استان بوشهر باشم. من برای نمایندگان استان احترام ویژه‌ای قائل هستم و هر تصمیمی که آنها بگیرند برای من قابل احترام است.

شاهین شهرداری نماینده استان بوشهر در لیگ برتر، از ابتدای مسابقات تا امروز در وضعیت اسفناکی قرار داشته است. چه نظری در خصوص نتیجه نگرفتن تیم شاهین دارید و این‌که چرا اداره ورزش و جوانان در این موضوع ورود نمی‌کند و اوضاع این تیم را سر و سامان نمی‌دهد.؟

ابتدا باید بگویم که شاهین شهرداری بوشهر متعلق به ما نیست. مالک آن شهرداری است و زیر نظر شورای شهر و شهرداری فعالیت می‌کند. وظیفه من تیمداری نبوده است بلکه وظیفه داشته‌ام که ورزشگاه بسازم، زمین چمن شماره 3 شهید بهشتی را کامل کنم که انجام داده‌ام. وظیفه احیای تیم شاهین که بسیار محبوب است برای بوشهری‌ها را بر عهده داشتم که آن را هم در زمان استاندار سابق انجام دادم. اگر این تیم نتایج ضعیف می‌گیرد ناشی از مشکلات درونی خود تیم است و ارتباطی به ما ندارد. ما مطابق آنچه که فدراسیون از ما خواسته بود و سازمان لیگ برتر هشدار داده بود ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید مهدوی را که ۱۲ سال ساخت آن به طول انجامیده بود، کامل کردیم و مطابق با استانداردها کردیم تا مشکلی برای تیم شاهین به لحاظ زیرساختی وجود نداشته باشد. در خصوص اسپانسرینگ ما نمی‌خواهیم تجربیات تلخ گذشته بار دیگر تکرار شود. اسپانسری که معرفی شده بود از نظر ما ویژگی‌های لازم را نداشت و نمی‌توانست تیم شاهین را نجات دهد. خود شورا و شهرداری محترم باید فکری اساسی برای تیم شاهین کنند.

سوال بامداد جنوب: هیات قایقرانی استان بوشهر در این سال‌ها یکی از موفق‌ترین هیات‌های ورزشی استان بوده است ولی از طرفی دیگر این هیات یکی از پرحاشیه‌ترین هیات‌های ورزشی نیز بوده است. نمونه آن آتش گرفتن قایق‌های هیات قایقرانی گناوه، در سال جاری برکناری بی‌دلیل رئیس یکی از هیات‌ها و برداشته شدن در ورودی هیات قایقرانی بوشهر بود. شما در این رابطه چه نظری دارید؟

هیات قایقرانی استان بوشهر یکی از موفق‌ترین و پرافتخارترین هیات‌های ورزشی استان در سه سال اخیر بوده که پیشرفت چشم‌گیری داشته است ولی وقتی حوزه کاری مسوولان این هیات افزایش یافت، حواشی پیرامون آن نیز افزایش یافت که این چیز عجیبی نیست.

مطابق انتظار آقای بهروزیان‌فر در پاسخ به این سوال هم به‌نوعی طفره رفت و موضوع را تغییر داد. البته باید در تمام سوال‌های چالشی بهروزیان‌فر به همین شکل عمل می‌کرد تا مبادا علیه او حاشیه‌‌ای ایجاد شود. این رویه‌ای است که بهروزیان‌فر سال‌ها در پیش گرفته است تا مبادا مشکلی برایش پیش آید.


نام:
ایمیل:
* نظر: