bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۱ - ۱۰ دی ۱۳۹۸
موشکافی یک انتخاب بحث‌برانگیز؛
علی پورتنگستانی: کمتر کسی فکر می‌‌کرد که در میان این همه گزینه، هومن افاضلی به‌عنوان سرمربی آینده پارس جنوبی انتخاب شود. مربی که شاید بزر‌گ‌ترین اتفاق کارنامه او، سقوط به دسته‌های پایین‌تر با تیم‌های مختلف است، حالا چطور چنین مربی برای پارس انتخاب شده، همه را متعجب کرده است.

علی پورتنگستانی: 

کمتر کسی فکر می‌‌کرد که در میان این همه گزینه، هومن افاضلی به‌عنوان سرمربی آینده پارس جنوبی انتخاب شود. مربی که شاید بزر‌گ‌ترین اتفاق کارنامه او، سقوط به دسته‌های پایین‌تر با تیم‌های مختلف است، حالا چطور چنین مربی برای پارس انتخاب شده، همه را متعجب کرده است.

روز گذشته خبری روی خروجی سایت‌ها قرار گرفت که یک سوپرایز برای هواداران پارس جنوبی بود. بالاخره پس از چند هفته سرمربی جدید پارس جنوبی انتخاب شد، پروسه‌ای که طولانی شد اما زمانی که هواداران تیتر خبر را دیدند، بسیار متعجب شدند. به هر حال کسی به‌عنوان سرمربی آینده پارس جنوبی انتخاب شده بود که تخصص عجیبی در انداختن تیم‌ها به دسته پایین‌تر دارد. با وجود همه این مسائل هومن افاضلی از طرف مراد مرادی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه تائید شده است و به او برای پیشرفت پارس جنوبی در نیم‌فصل دوم اعتماد شده است. اعتمادی که در حال حاضر از سوی مسوولان پارس جنوبی وجود دارد ولی هواداران پارس جنوبی همچنان به انتخاب هومن افاضلی معترض هستند.

افاضلی در شرایطی هدایت پارس جنوبی را برعهده گرفته که این تیم مشکلات مالی زیادی دارد و مدیران باشگاه به این مربی قول داده‌اند که با مرتفع شدن مشکلات، او بتواند با خیال آسوده کار فنی‌اش را انجام دهد. مهم‌ترین دغدغه‌ای که افاضلی با آن روبه‌رو است پنجره نقل و انتقالاتی بسته است. باشگاه پارس جنوبی حدود چهار میلیارد تومان به بازیکنان و مربیان فصل گذشته‌اش بدهی دارد و به همین خاطر فدراسیون فوتبال پنجره نقل و انتقالات این تیم را بسته است. بنابراین جمی‌ها در تعطیلات نیم‌فصل اجازه نخواهند داشت هیچ بازیکن جدیدی را به جمع نفرات شان اضافه کنند، مگر اینکه بدهی‌هایشان را تسویه کنند که کمی بعید به‌نظر می‌رسد. البته مدیریت باشگاه پارس جنوبی به افاضلی قول داده در اسرع وقت با پرداخت بدهی‌ها پنجره نقل و انتقالاتی باز شود اما پیگیری های ما نشان می‌دهد که هنوز تلاشی برای این منظور انجام نشده و مشخص نیست چه اتفاق‌هایی در روزهای آینده در این‌باره رخ خواهد داد.

حالا وارد موضوع اصلی شویم. در چند روز اخیر صحبت‌های زیادی در مورد سرمربی آینده پارس جنوبی شده بود تا آنجا که طبق اعلام سرپرست باشگاه شانس رحمان رضایی و علی منصوریان بیشتر از بقیه است ولی هیچ اسمی از هومن افاضلی گفته نشد. نکته عجیب‌تر انتخاب هومن افاضلی به‌عنوان سرمربی باشگاه پارس این است که این مربی در سال‌های اخیر تجربه مربی‌گیری نداشته و اگر هم داشته خیلی کوتاه و ناموفق بوده است. این اواخر هم افاضلی بیشتر به‌عنوان کارشناس در برنامه‌های تلویزیونی شرکت می‌کرد تا بازی‌های اروپایی را تحلیل و بررسی کند. حالا چگونه مسوولان پارس به این جمع‌بندی رسیده‌اند که افاضلی می‌تواند در نیم‌فصل دوم کمک زیادی به تیم پارس جنوبی کند، در نوع خود عجیب است. مرادی روز شنبه پس از انتخاب افاضلی به‌عنوان سرمربی تیم تاکید کرد که برای رضایت هواداران پارس جنوبی هر کاری می‌کند ولی سوال من از آقای مرادی این است که آیا انتخاب هومن افاضلی خواسته هواداران است؟ به قول معروف شما با این انتخاب‌تان چشم بازار را درآوردید!!!

در ادامه این گزارش نگاهی به صحبت‌های هومن افاضلی، سرمربی پارس جنوبی در مورد این تیم خواهیم داشت.

هومن افاضلیدر خصوص قبول هدایت تیمپارس جنوبیجم،گفت: این کار خیلی اتفاقی و تقریبا همه کارها در یک روز انجام شد. در جلسه‌ای که با جناب مرادی، مدیرعامل باشگاه داشتم صحبت‌هایی انجام دادیم و نقطه‌نظراتمان خیلی به هم نزدیک بود. روی برخی مسائل کمی دغدغه داشتم اما ایشان قول داد که آنها را مرتفع کند و بخشی از آنها را هم نشان داد که مرتفع شده‌اند. امیدواریم که بتوانیم در کنار هم کار را به‌خوبی پیش ببریم من در این جلسه او را انسان صادقی دیدم امیدوارم همه به هم کمک کنیم تا مردم جم خوشحال شوند و بتوانیم سهمیه این شهر را در لیگ برتر حفظ کنیم و خدا هم ما را یاری کند که فوتبال خوبی را ارائه بدهیم. جا دارد از زحمات فراز کمالوند تشکر کنم او با خون دل این تیم را جمع کرد و نگه‌داشت. ان‌شاءاللهما هم بتوانیم این روند را مثل گذشته ادامه بدهیم.

سرمربی تیم پارس جنوبی‌جم در مورد اینکه به‌نظر می‌رسد قبول هدایت تیم‌هایی که مشکلات مالی دارند برای او تبدیل به یک سنت شده و آیا از این بابت نگرانی ندارد، یادآور شد: چرا دغدغه‌هایی داشتم اما به من قول دادند که آنها برطرف می‌شود. به بازیکنان مقداری پرداختی داشته‌اند که این خیلی خوب است و بخشی از نگرانی‌ها را برطرف می‌کند. من در سال‌های گذشته روی برخی مسائل سخت‌گیری می‌کردم اما وقتی تیمی را به دست نگیرید می‌گویند که بیکار است و وقتی هم که می‌خواهید کار کنید باید این شرایط را قبول کنید. بیشتر تیم‌های فوتبال ما چنین شرایطی دارند حتی تیم‌های متمول هم شرایط ایده‌آلی ندارند و تعهدات‌شان هم خیلی زیاد است. تیم‌هایی مانند پارس جنوبی تعهدات کمتری دارند و به این ترتیب شانس محقق کردن آن تعهدات هم بیشتر است اما تیم‌هایی که شرایط مالی بهتری دارند طبیعتا تعهدات‌شان سنگین‌تر است و کار سخت‌تری دارند. در مجموع انسان یا باید کار کند یا اینکه بیکار بماند. برای کار کردن هم معمولا اینطور است که تیم‌های خوب فقط به عده‌ای محدود می‌رسد و بقیه تیم‌ها شرایط‌شان نزدیک به هم است.

افاضلی در خصوص اینکه عده‌ای از بازیکنان پارس جنوبی از شرایط موجود ناراضی هستند و قصد جدایی دارند، تصریح کرد: مدیریت باشگاه به من گفته هیچ بازیکنی جدا نشده است طبق مدرکی که از کمیته وضعیت بازیکنان ارائه شده اجازه خروج یا فسخ قرارداد یکطرفه به بازیکنی داده نشده و به‌ظاهر باشگاه می‌خواهد اجازه خروج مهدی ترکمان را بدهد اما هنوز در مورد این مساله صحبت خاصی نشده و قرار است که در این خصوص بعد از هماهنگی با من تصمیم‌گیری شود.

حالا افاضلی در آستانه 48 سالگی موقعیت این را پیدا کرده که روی نیمکت یک تیم پرهوادار بنشیند و اگرچه پارس جنوبی جم هم دچار مشکلات مالی زیادی است (و کمالوند هم فقط به همین دلیل از تیم جدا شده) اما به مراتب وضعیت مناسب‌تری نسبت به تیم‌های قبلی‌اش دارد. هومن افاضلی در شرایطی نفر اول نیمکت پارس جنوبی جم می‌شود که این تیم فقط چهار امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد و 14 بازی باقیمانده و مهم‌ترین ماموریتش رساندن تیم جمی به منطقه‌ای امن در جدول است.

پرسپولیس و ادامه روز‌های پرتنش با علنی شدن اختلاف‌ها

بامداد جنوب: پرسپولیس اگرچه نیم‌فصل را با قهرمانی به پایان رساند اما اختلاف‌هایی در روز‌های پایانی نیم‌فصل اول در این باشگاه به چشم آمد و علنی شد که حالا هواداران این تیم را نگران آینده سرخپوشان کرده است، آن هم در روز‌هایی که پرسپولیس باید به‌دنبال تقویت تیمش باشد و خود را آماده حضور در لیگ قهرمانان کند. بی‌شک این رقابت‌ها با بازی‌های داخلی تفاوت زیادی دارد و پرسپولیس نمی‌تواند برای شکست رقبایی چون الدحیل و التعاون روی درخشش مهدی ترابی و دیگر ستاره‌هایش حساب کند.

سرمربی آرژانتینی حتی تا لحظه آخری که ایران را برای گذراندن تعطیلات ترک می‌کرد به موضع‌گیری تند خود علیه باشگاهش ادامه داد. او که به‌ظاهر به‌وسیله دوستان نزدیکش و برخی مدیران باشگاه پرسپولیس تحریک می‌شود، اعتقاد داشت با دلخوری راهی کشورش می‌شود و هیچ‌کس هم از باشگاه بدرقه‌اش نکرده است. البته کالدرون اشاره نکرد به اینکه باشگاه پرسپولیس ظهر پنجشنبه مراسم ویژه‌ای را در یکی از رستوران‌های تهران به مناسبت کریسمس تدارک دیده بود اما او و دستیارانش در این میهمانی شرکت نکردند. کالدرون اصرار دارد که در باشگاه پرسپولیس با او صداقت ندارند و پرداختی به او و شاگردانش در زمان مقرر انجام نشده است که در این مورد آخر حق با اوست اما اینکه چرا کالدرون در مصاحبه‌های تلویزیونی‌اش، نشست‌‌های خبری مربوط به بازی و صفحات مجازی خود اصرار شدید دارد به اینکه تیم و باشگاهش مشکلات زیادی دارند و شرط و شروط برای ادامه کار می‌گذارد، عجیب است. این در حالی است که انصاری‌فرد ترجیح می‌دهد در مصاحبه‌های خود شرایط تیمش را آرام جلوه داده و خواهان این است که به همراه هواداران از قهرمانی تیمشان در نیم‌فصل خوشحال باشند.

یکی از خواسته‌‌های مهم مدیریت باشگاه پرسپولیس کمرنگ شدن نقش مدیر برنامه‌های کالدرون در تصمیم‌های مهمی است که او در پرسپولیس می‌گیرد. در واقع یک بی‌اعتمادی کامل بین مسوولان باشگاه پرسپولیس از فرد نزدیک به کالدرون وجود دارد اما این مربی به هیچ‌وجه حاضر نیست در این مورد کوتاه بیاید. جالب اینکه او قبل از رفتنش به آرژانتین مدعی شد که از این پس برای پیگیری مسائل مربوط به تیم با کاپیتان سرخپوشان در ارتباط خواهد بود اما ساعاتی بعد از رفتنش مدیر برنامه‌های خود را به جلسه هیات‌مدیره فرستاد و یکسری از خواسته‌هایش را به اعضا انتقال داد. در سوی دیگر کالدرون خواهان دور شدن افشین پیروانی از تیم و نیامدن او در جلسات مهم بین او و انصاری‌فرد است. موردی که به مذاق مدیریت باشگاه پرسپولیس خوش نیامده است، چراکه او اعتقاد دارد سرمربی تیم باید ذهنش را روی مسائل فنی متمرکز کند و در تصمیم‌های مدیریتی دخالتی نداشته باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر: