bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۸ - ۱۶ دی ۱۳۹۸
پس از تشیع بر دستان همرزمانش در قتلگاه؛
بامداد جنوب: خبر را طبق معمول همه می‌دانند و همه هم می‌فهمند که برنامه چیست، اما برای نویسنده این خبر مهم است که امروز «رستم ایرانشهر» پس از شهادت به وطن می‌آید. او اولین کسی نیست که این مسیر را می‌پیماید تا بیاید، وقتی رفت با پاهای خودش رفت و امروز که برمی‌گردد، بر دستان دوستدارانش است که چنین سرافراز و سبک‌بال باز می‌گردد.

بامداد جنوب: خبر را طبق معمول همه می‌دانند و همه هم می‌فهمند که برنامه چیست، اما برای نویسنده این خبر مهم است که امروز «رستم ایرانشهر» پس از شهادت به وطن می‌آید. او اولین کسی نیست که این مسیر را می‌پیماید تا بیاید، وقتی رفت با پاهای خودش رفت و امروز که برمی‌گردد، بر دستان دوستدارانش است که چنین سرافراز و سبک‌بال باز می‌گردد.

مراسم تشییع پیکر شهید سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر شهدای حشدالشعبی روز گذشته از فرودگاه المثنی در بغداد و سپس طواف در حرمین امامین کاظمین (ع) آغاز و با انتقال به میدان الحسنین در الجادریه و مقر حشد‌الشعبی در نزدیکی منطقه الخضرای بغداد و با حضور مقامات عراقی ادامه یافت. پیکر این شهدا پس از رسیدن به کربلای معلی و تشییع در بین‌الحرمین و اقامه نماز میت به امامت احمد صافی، هم‌اکنون به مسیر کربلا-نجف رسیده و در حال انتقال به سمت نجف و حرم امیرالمومنین (ع) است.

پیکر شهدا حمله هوایی روز جمعه آمریکا به مسیر کربلا-نجف رسیده است و آمادگی‌ها برای حرکت به سمت بارگاه امیرالمومنین علیه السلام ادامه دارد. نماز میت بر پیکر شهدا در آستان عباسی به امامت احمدالصافی، متولی شرعی این آستان و نماینده مرجع عالی دینی با مشارکت بسیاری از افراد که صحن عباسی و بین‌‌الحرمین و صحن حسینی آکنده از حضور آنها بود، اقامه شد. پس از آنکه هزاران تن از ساکنان بغداد و تعداد زیادی از رهبران حشد شعبی و مسوولان سیاسی در میدان الحسنین برای استقبال از پیکر شهیدان حضور یافتند، پیکر شهدا به کربلای معلی انتقال یافت.

شیخ عبدالمهدی الکربلائی و سید احمد صافی، نمایندگان آیت‌الله سیستانی نیز در مراسم تشییع پیکر شهدا شرکت کردند. در همین حال منابع رسانه‌ای گزارش کرده‌اند که جمع بسیاری از مردم نجف برای استقبال از پیکرهای رهبران شهید آماده شده‌اند.

رئیس هیات حشدالشعبی عراق روز شنبه در مراسم تشییع پیکرهای پاک شهدای حمله جنایتکارانه امریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد، تاکید کرد، ما دفاع از آزادی را رها نخواهیم کرد. به گزارش سومریه نیوز، فالح‌الفیاض، رئیس هیات حشدالشعبی عراق در گفت‌وگوی مطبوعاتی خود در مراسم تشییع پیکر شهدای پیروز بر داعش خاطرنشان کرد: ما با شهدا عهد می‌بندیم که به دفاع از حرمت و آزادی عراق ادامه دهیم. امروز درحالی‌که با قهرمانان وداع می‌کنیم تاکید می‌کنیم که آزادی عراق ورای هر مساله‌ای است و ما دفاع از عراق را رها نخواهیم کرد.

تشریح مراسم در ایران

سخنگوی سپاه پاسداران آخرین وضعیت برنامه‌های مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی در ایران را تشریح کرد. سردار شریف در نشستی آخرین وضعیت برنامه‌های مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی در ایران را تشریح کرد.

وی با یادآوری اینکه امروز مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی در عراق باشکوه بسیاری برگزار شد، گفت: روز یکشنبه صبح پیکر ایشان به شهر اهواز وارد می‌شود و از ساعت ۷:۳۰ تا ۹:۳۰ برنامه برای وداع با پیکر ایشان در اهواز پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه از آنجایی که خوزستان نماد دفاع مقدس است، مردم خوزستان درخواست کردند تا مراسم وداع با پیکر سپهبد شهید سلیمانی در این شهر برگزار شود که فرمانده کل سپاه با این درخواست موافقت کرد، پس از اهواز پیکر ایشان حوالی ساعت ۱۳ به مشهد انتقال پیدا خواهد کرد. بعد از اتمام مراسم در مشهد، پیکر ایشان به تهران انتقال پیدا می‌کند و ساعت ۱۹:۳۰ شب مراسم یک شنبه وداع با پیکر سردار سلیمانی در مصلی تهران برگزار می‌شود.

شریف گفت: مراسم تشییع و نماز بر پیکر مطهر این شهید نیز از ساعت ۸ صبح دوشنبه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و بعد از آن که رهبری بر پیکر ایشان نماز می‌خوانند پیکر آن شهید از مسجد دانشگاه به سمت میدان آزادی تشییع خواهد شد. بعد از تهران ساعت ۱۴ الی ۱۶ بعد از ظهر مراسم وداع با پیکر ایشان در قم برگزار می‌شود و بعد از آن پیکر سپهبد شهید سلیمانی برای خاکسپاری به کرمان منتقل می‌شود.

به گفته وی، حضور میلیونی مردم در این مراسم پیام خاصی را به حامیان انقلاب اسلامی خواهد داد که برخورد با دشمن و ایجاد امنیت دستور کاری است که از آن شهید به یادگار مانده است. بر اساس اعلام‌‌های انجام شده مراسم‌‌های تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی از امروز یک‌شنبه آغاز و در اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان برگزار می‌شود.

به موقع و در موضع پاسخ می‌دهیم

مشاور فرمانده کل قوا با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با تسلیت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اظهار کرد: می‌گویند مقابله به مثل می‌کنید؛ مقابله به مثل معنا ندارد. الان در دنیای استکبار چه کسی را می‌توان گفت که با یک تار موی سردار سلیمانی برابری کند. از این منظر نمی‌گوییم.

سردار حسین دهقان با بیان اینکه ولی این را می‌گوییم که جبهه مقاومت و همه آزادی‌خواهان عالم در موضع پاسخ دادن مناسب به این اقدام زشت و پلید و احمقانه ترامپ خواهند بود، گفت: اتفاق اخیر یک خطای راهبردی بر مبنای یک برآورد به‌شدت غلط و غیرواقعی در صحنه واقعی بوده است. سردار سلیمانی کسی بود که توانست نفس خود را مهار و بر نفس خود غلبه کند و بیان و رفتار او منبعث از مکتب الهی بود تا جایی که می‌توان گفت که او یکی از شاگردان تراز یک رهبری بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جهاد بی‌بدیل، تواضع، صبر، دوراندیشی تفکر راهبردی، قدرت فرماندهی صحنه، توان تبدیل راهبرد به تاکتیک، نقش‌آفرینی در سطوح بلند دیپلماسی و طراحی راهبردی عملیاتی از خصوصیات وی بود، افزود: توسعه عزت‌طلبی و آزادیخواهی و اتکا به خود مواردی بود که در میان اقشار مختلف آن را عینی‌سازی کرد و خودش در این‌باره نمونه بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: