bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۹
بامداد جنوب: اداره کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، نشان «یار مهربان» (ترویج فرهنگ کتابخوانی) را به دکتر عباس عاشوری نژاد و عبدالرحمن برزگر اعطا کرد.

بامداد جنوب: اداره کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، نشان «یار مهربان» (ترویج فرهنگ کتابخوانی) را به دکتر عباس عاشوری نژاد و عبدالرحمن برزگر اعطا کرد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در هنگام اعطای این نشان ارزشمند گفت: به سپاس تلاش های گسترده، مستمر، خلاقانه و تاثیر گذار این دو شخصیت علمی و فرهنگی در یک سال گذشته در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی این نشان به ایشان اعطا می گردد.

دکتر فاطمه کرمپور افزود: دکتر عاشوری نژاد در جایگاه های عضو هیات علمی دانشگاه و فعّال فرهنگی اجتماعی نشان داد که یک فرد هم می تواند به تنهایی با عشق و اراده و از سر دلسوزی و دردآشنایی تاثیری ژرف در جهت ارتقای فرهنگ کتابخوانی و فرهنگ جامعه داشته باشد.

او همچنین از زحمات و هنرمندی های جناب آقای عبدالرحمن برزگر، رییس سینمای جوان بوشهر تقدیر کرد و گفت فعالیت های صوتی و تصویری ایشان در جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی و فرهنگ استان مثال زدنی بوده است.

دکتر آنیتا مظفری معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این آیین اعطای نشان گفت: بنا بر اهمیت موضوع کتاب‌خوانی و ضرورت اقدام پایه ای در این زمینه با هدف شناسایی، تشویق و ترغیب افراد و گروه‌های فعال در حوزه کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه، نشان یار مهربان (ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی) به افرادی که تاثیر پایدار در گسترش کتابخوانی دارند اعطا می شود.

وی افزود: این نشان در پایان هفته کتاب و کتابخوانی به افراد و گروه هایی که به طور مستمر در طول یکسال گذشته فعالیت داشته اند و در برنامه‌ها و شیوه‌های اجرایی خلاقیت و نواوری به کار برده اند و کار انها قابلیت معرفی به سایر مناطق به‌عنوان الگو را دارند اهدا می گردد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: دکتر عباس عاشوری نژاد، در سال 1399 در زمینه ترویج کتابخوانی، به خصوص با رویکرد استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی، فعالیت های مستمر، خلاقانه، فراگیر، متنوع و تاثیرگذار داشته است و شایسته نشان یار مهربان تشخیص داده شد.

دکتر آنیتا مظفری گفت: برخی از فعالیت های این استاد دانشگاه، پژوهشگر و فعال فرهنگی در سال 1399، عبارتند از: اهدای حدود یک هزار عنوان کتاب به انجمن های فرهنگی، کتابخانه های عمومی، انجمن های خیریه و کسبه محله، چاپ یک عنوان کتاب بسوی بیکرانگی به صورت مکتوب، انتشار کتاب درد مشترک به صورت صوتی، نگارش چندین مقاله در نشریات، حضور در چند آیین رونمایی و نقد کتاب، ترویج کتابخوانی از طریق برنامه های تلویزیون، مصاحبه های متعدد با رادیو در اهمیت کتاب، برگزاری سخنرانی های متعدد در باره تاثیر کتابخوانی بر فرهنگ، گزارش کتاب از طریق فضای مجازی، ایجاد پویش کتابخوانی در فضای مجازی، کلیپ های معرفی کتاب، حضور فعال در جلسات بازخوانی متون کهن، همکاری فعال با کانون کتاب و زندگی، همکاری در انجام طرح پژوهشی فرهنگ کتابخوانی، برگزاری مسابقه کتابخوانی در میان دانشجویان و...

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین ضمن تقدیر از زحمات و خدمات جناب آقای عبدالرحمن برزگر به عنوان رییس انجمن سینمای جوان بوشهر گفت: انجمن سینمای جوان بوشهر به طور مستمر با توجه به شرایط کرونايي برنامه های خلاقانه ی فراگیری به منظور ترویج کتابخوانی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به انجام رسانده است از جمله تولید کتاب های صوتی، تولید پادکست، رادیو کتاب، قصه گویی راه اندازی اولین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در استان بوشهر، معرفی نویسندگان و مفاخر استان از طریق تهیه کلیپ و ...


نام:
ایمیل:
* نظر: