bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
بامداد جنوب: چگونه می‌توان با بررسی یک نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری، از خدمات پشتیبانی شبکه به بهترین شکل ممکن استفاده کرد؟

چگونه می‌توان با بررسی یک نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری، از خدمات پشتیبانی شبکه به بهترین شکل ممکن استفاده کرد؟ نگهداری شبکه های کامپیوتری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پشتیبانی سیستم های کامپیوتری مجموعه خدماتی هستند که برای حفظ و نگهداری شبکه صورت می‌گیرند. پس از آنکه اقدام به راه اندازی شبکه کردید، باید با توجه به نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری، یک قرارداد شفاف در راستای حفظ و نگهداری از شبکه خود با یک شرکت معبتر در زمینه راه اندازی شبکه ببندید. آیا می‌دانید در یک نمونه قرارداد شبکه چه بندهایی باید ذکر شود؟

 اگر بخواهید قراردادی با یک شرکت پشتیبان شبکه های کامپیوتری تنظیم کنید، ابتدا باید یک نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری را ببینید تا بدانید در این قراردادها چه بندها و تبصره‌هایی قید می‌شود. در طول متن به بندهای مهمی که باید در یک قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری ذکر شود اشاره خواهیم کرد. مشخصات دقیق طرفین قرارداد، مبلغ قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری، موضوع قرارداد شبکه، امنیت شبکه، تعهدات کارفرما و مجری، قوانین فسخ قرارداد و... همگی باید به صورت شفاف در نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری ذکر شوند.

در یک نمونه قرارداد اجرای شبکه کامپیوتری چه مواردی ذکر می‌شود؟

آیا برای نگهداری و حفاظت از شبکه خود از پشتیبان‌های شبکه استفاده می‌کنید؟ برخی از سازمان‌ها و شرکت‌ها به دلیل داشتن یک واحد فناوری اطلاعات در داخل سازمان ممکن است تمایلی به کمک گرفتن از پشتیبان‌های شبکه نداشته باشند اما هر سازمانی که از خدمات شبکه استفاده می‌کند باید از خدمات پشتیبانی زیرساخت‌های سخت افزاری، نرم افزاری، امنیت شبکه و... استفاده کند.


نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

مشاهده یک نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانید یک قرارداد فنی با کارفرمایان و شرکت‌های پشتیبان شبکه ببندید. در یک نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری بندهای زیر قید می‌شوند:

1.   طرفین قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

2.   موضوع قرارداد پشتیبانی سیستم های کامپیوتری

3.   مدت زمان قرارداد نگهداری شبکه های کامپیوتری

4.   مبلغ قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

5.   تعهدات مجری برای ارائه درست خدمات پشتیبانی شبکه

6.   تعدات کارفرما و انتظارات وی از شرکت های پشتیبان شبکه

7.   قوانین فسخ قرارداد پشتیبانی و نگهداری شبکه

8.   موارد ضروری در نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

9.   خدمات جانبی در نمونه قرارداد پشتیبانی پروژه شبکه

10.                   حق امتیاز یا کپی رایت در نمونه قرارداد پشتیبانی نرم افزار

11.                   ضمائم قرارداد شرکت پشتیبانی شبکه

12.                   ذکر کسورات قانونی در نمونه قرارداد اجرای شبکه کامپیوتری

موارد بالا جزو مهم‌ترین ماده‌هایی هستند که باید در نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری ذکر شود. توجه داشته باشید که در یک نمونه قرارداد اجرای شبکه کامپیوتری ممکن است ماده و تبصره‌های دیگری نیز ذکر شود که بستگی به درخواست‌ و نیازهای طرفین قرارداد دارد. چیزی که در بستن یک قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری حائز اهمیت است این است که تمام بندهای قرارداد باید کاملا شفاف و به دور از هرگونه ابهامی ذکر شوند.

ذکر طرفین قرارداد پشتیبانی شبکه

اولین ماده‌ای که باید در یک نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری ذکر شود، قید شفاف طرفین قرارداد است. مشخصات دقیق کارفرما و مجری یا شرکت پشتیبانی شبکه باید به صورت واضح ذکر شود. قرارداد نگهداری شبکه های کامپیوتری می‌تواند میان یک شرکت خدمات راه اندازی شبکه یا یک پشتیبان متخصص شبکه صورت بگیرد.

نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

موضوع قرارداد شبکه

دومین بند مهم در یک نمونه قرارداد پروژه شبکه قید کردن موضوع این قرارداد است. توجه داشته باشید که خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه می‌تواند بسیار گسترده باشد بنابراین باید تک تک وظایف پشتیبان شبکه یا تعهدات شرکت خدمات پشتیبانی شبکه ذکر شود. موضوع پشتیبانی یک شبکه می‌تواند به قرار زیر باشد:

·      پشتیبانی نرم افزاری

·      پشتیبانی سخت افزاری

·      عیب‌یابی کامپیوترها

·      بروزرسانی نرم افزارها

·      عیب‌یابی زیرساخت تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری

·      ارتقاء و توسعه شبکه

·      آموزش به کارکنان برای استفاده از شبکه

در این ماده می‌توان تبصره‌هایی را نیز به بندهای نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری افزود. به عنوان مثال اگر می‌خواهید پشتیبانی از دوربین‌های مدار بسته، نرم افزارهای مالی و اداری، سیستم گردش مکاتبات و... را نیز به شرکت پشتیبانی شبکه بسپارید باید در قرارداد ذکر کنید.

ذکر مدت قرارداد شبکه

در نمونه قرارداد نصب و راه اندازی شبکه باید مدت زمان پشتیبانی از شبکه نیز ذکر شود. به عنوان مثال در یکی از بندهای قرارداد شبکه خود باید ذکر کنید که مدت زمان اعتبار این قرارداد از تاریخ .......... تا ........ است. اگر تمایلی به تمدید قرارداد پس از اتمام آن دارید می‌توانید به عنوان یکی از تبصره‌های این ماده ذکر کنید که پس از پایان قرارداد در صورت توافق و رضایت طرفین امکان ادامه قرارداد وجود دارد.

ذکر تعرفه قرارداد پشتیبانی شبکه

یکی از مهم‌ترین موضوعات در قراردادهای پشتیبانی شبکه، مبلغ قرارداد پشتیبانی شبکه است. تعرفه قرارداد شبکه با توجه به فاکتورهای مورد نیاز تعیین می‌شود. برای شفافیت بیشتر در قرارداد شبکه بهتر است تعرفه قرارداد پشتیبانی شبکه را به صورت فصلی یا ماهانه قید کنید.

نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

تعهدات مجری یا شرکت پشتیبان شبکه

یکی از مهم‌ترین بندهای یک قرارداد پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری، تعهدات مجری است. تمام انتظاراتی که کارفرما از شرکت پشتیبانی شبکه دارد باید به صورت شفاف در نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری قید شود. به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین بندهای این ماده این است که مجری باید متعهد شود در فواصل زمانی مشخص برای سرویس و نگهداری شبکه به محل کارفرما مراجعه کند. همچنین مجری باید متعهد شود که کلیه دارایی‌های سخت افزاری، نرم افزاری، مکاتبات ایمیلی، رمزها و... را محرمانه تلقی کند و پس از پایان قرارداد نیز از افشای آن‌ها خودداری کند.

ذکر قوانین مربوط به فسخ

در این بند از قرارداد شبکه می‌توانید قوانین مربوط به فسخ را ذکر کنید. به عنوان مثال قید کنید در صورتی که هر یک از طرفین قرارداد به تعهدات و وظایف خود عمل نکرد طرف دیگر قرارداد می‌تواند قرارداد را فسخ کند. در صورت فسخ قرارداد از سوی کارفرما، مجری باید خسارات ذکر شده را بپردازد.

مواقع ضروری مانند نقض شدن امنیت شبکه

بندهایی در قرارداد باید برای مواقعی تنظیم شود که طرفین قرارداد نتوانند تعهدات خود را به درستی انجام دهند. به عنوان مثال اگر تهدیدهایی امنیت شبکه را به خطر بیندازد، کارفرما می‌تواند طبق قرارداد، خسارت دریافت کند یا این قرارداد را فسخ کند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: