bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت:
بامداد جنوب:رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: در طول تاریخ تربیت معلم که از سال 1342 در استان بوشهر آغاز شده برای نخستین بار شاهد این تعداد پذیرش دانشجومعلم هستیم.
بامداد جنوب: دکتر اکبر مولایی با بیان این مطلب در انتخابات اعضای هیات مدیره بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر ضمن خوشامدگویی به مسئولان و خیرین حاضر در نشست به تشریح عملکرد، امکانات و کمبودهای دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: ما در یک برهه بحرانی تربیت معلم هستیم و با پذیرش و اضافه شدن سهمیه 25 هزار دانشجومعلم جدید دانشگاه فرهنگیان کشور، یک سهمیه حداقل 400 نفری به تعداد دانشجویان فعلی ما اضافه و آمار دانشجویان خوابگاهی ما به 1800 نفر خواهد رسید.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: در طول تاریخ تربیت معلم که از سال 1342 در استان بوشهر آغاز شده برای نخستین بار شاهد این تعداد پذیرش  دانشجومعلم هستیم.
مولایی با اشاره به اینکه استان بوشهر بیش از 220 هزار دانش آموز و حدود 16 هزار معلم دارد، بیان داشت: در دو سال آینده ما با بحران بازنشستگی حدود 200 هزار معلم معادل یک پنجم کل فرهنگیان کشور مواجه هستیم و این آمار در استان ما سالانه حدود 700 تا 1000 نفر است که در سال آینده این آمار به 1300 نفر بازنشسته خواهد رسید.
وی ادامه داد: جایگزینی این تعداد یعنی اینکه دانشگاه ما توانایی تعلیم و تربیت 1300 دانشجومعلم را در یک سال داشته باشد که باید در یک دوره چهار ساله به تحصیل در این دانشگاه بپردازند و در این راستا نگران این هستیم که دانش آموزان ما در جای جای این استان کلاس هایشان تعطیل شده یا مجبور شویم که معلمی چند پایه را تدریس کند.
مولایی خاطرنشان کرد: آمار نگران کننده این است که سالانه در اول مهر بین 80 تا 200 نفر سربازمعلم را در سیستم آموزش و پرورش به کار می گیریم که  تخصص لازم برای آموزش دانش آموزان را ندارند و همین مسائل ما را بر آن می دارد که هر چه جدی تر به کار تربیت معلم اهتمام بورزیم تا این مشکلات را مرتفع سازیم.
وی اضافه کرد: وضعیت فعلی دانشگاه فرهنگیان می طلبد که همه بزرگان، مسئولان، فرهنگیان و خیرین استان که دل در گرو تربیت معلم و آموزش دارند  به کمک ما بشتابند تا بتوانیم مسئولیتی که بر دوش ماست را به نحو احسن به سرمنزل مقصود برسانیم.   
مولایی تصریح کرد: ساختمان پردیس علامه طباطبایی بوشهر که مهد تربیت معلم در استان بوشهر است هم اکنون 46 سال قدمت دارد که باید در آینده نزدیک پذیرای حداقل 800 نفر دانشجو باشد و قدمت ساختمان پردیس بنت الهدی صدر بوشهر نیز به سال 68 برمی گردد که باید پذیرای حدود1000 نفر دانشجو باشد و این محیط ها در گذر سال ها به نوسازی نرسیده اند.
وی به دلایل این امر تاسف برانگیز اشاره و افزود: شاید برخی دلایل آن این باشد که سال های سال تربیت معلم به باد فراموشی گرفته شده و متاسفانه اهتمام جدی برای تربیت معلم نبوده یا اینکه تامین معلم از کانال هایی غیر از دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم اعمال شده کما اینکه ما در سال 88 ما 110 هزار نفر استخدامی از کانالی غیر از تربیت معلم داریم به طوری که باید به این واقعیت تلخ اشاره کنیم که بسیاری از خدماتی ها ادارات وارد کلاس های درس بدون پشتوانه لازم آموزشی شدند.  
مولایی با اشاره به حضور رهبر انقلاب در اردیبهشت ماه سال 97 در دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: این حضور نقطه عطفی در تاریخ دانشگاه فرهنگیان و سرآغاز حرکتی بزرگ در راستای تحول همه جانبه در این دانشگاه بود و مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید دارند که تنها راه ورود به آموزش و پرورش باید از مسیر دانشگاه فرهنگیان صورت گیرد و هیچ معلمی بدون تحصیل در این دانشگاه وارد بدنه آموزش و پرورش نشود و این مسئولیت همه ما را صد چندان کرده که در راستای لبیک گفتن به منویات رهبری تلاش خود را برای فراهم کردن بسترهای لازم برای کار تربیت معلم بیشتر کنیم.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: در راستای کاستن از مشکلات دانشگاه فرهنگیان و توسعه کمی و کیفی آن در ابعاد مختلف بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور با اساسنامه مدون شکل گرفته و در استان های زیادی این بنیاد شکل گرفته و بناست با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل کشوری این بنیاد در نشست امروز، بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز شکل گرفته و بتوانیم به همت خیرین به ترمیم دانشگاه در همه ابعادش همت بگماریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: