bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۹ - ۱۳ تير ۱۴۰۰
حسین محمدی: سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نجباء گفت‌وگویی با شبکه المسیره یمن داشت و در آن به دلایل حمله امریکا به مقرهای حشدالشعبی و پاسخ مقاومت به این حملات پرداخت. مطالب و مواردی را که این سخنگو در این گفت‌وگو مورد اشاره قرار داده، را باید با دقت مطالعه کرد، چراکه حرف‌هایی که وی زده، به‌نوبه خود قابل تامل است.


حسین محمدی

سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نجباء گفت‌وگویی با شبکه المسیره یمن داشت و در آن به دلایل حمله امریکا به مقرهای حشدالشعبی و پاسخ مقاومت به این حملات پرداخت. مطالب و مواردی را که این سخنگو در این گفت‌وگو مورد اشاره قرار داده، را باید با دقت مطالعه کرد، چراکه حرف‌هایی که وی زده، به‌نوبه خود قابل تامل است.

این حرف‌ها و مواضع را باید در کنار مطالبی که پیش از این دبیرکل محترم جنبش عصائب اهل الحق عراق در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی العهد مطرح کرده بود، گذاشت. به‌نظر می‌رسد که فرماندهی محور مقاومت پس از حمله اخیر تروریست‌های امریکایی، مواضع خود را به‌صورت کامل تغییر داده و در فکر ایجاد یک راهبرد جدید برای مقابله با طرف امریکایی است.

به گفته نصر الشمری، مقاومت بارها کاروان‌های لجستیک نظامی و حتی پایگاه‌هایی را که دشمن خارج از دسترس می‌انگاشت، هدف قرار داده است. به همین خاطر است که امریکایی‌ها با انگیزه بازگشایی مسیر تردد تروریست‌ها و احیای داعش، همچنین به‌منظور قطع ارتباط کشورهای عضو محور مقاومت، نیروهای الحشد‌الشعبی را در مرز سوریه و عراق بمباران می‌کنند.

الشمری با تاکید بر نامشروع بودن حضور نیروهای بیگانه در خاک عراق که در سایه سوءاستفاده از ضعف دولت مرکزی محقق شده است، ادامه داد: تنها ضربات مقاومت است که می‌تواند امریکا را به بازنگری در محاسبات خود و خروج کامل از کشور ما وادار کند.

وی ضمن یادآوری قدرت مقاومت برای ضربه زدن به منافع اشغالگران در سراسر منطقه، خاطرنشان کرد: حتی اگر از سوی مزدوران امریکایی هدف قرار بگیریم، پاسخ ما به ارباب امریکایی آن‌ها خواهد بود. این پاسخ برای امریکا و مزدورانش دردناک‌تر است، زیرا به‌خوبی از توانایی و امکانات ما خبر دارند.

معاون دبیرکل نجباء مدارای مقطعی گروه‌های مقاومت با اشغالگران را ناشی از فشارهای سیاسی و درخواست مهلت برای عقب‌نشینی نظامیان بیگانه خواند و افزود: امریکا از طریق واسطه‌های عراقی بارها مهلت خواست و ادعا کرد که جدولی زمان‌بندی‌شده برای خروج دارد؛ ولی دیدیم پایگاه‌های بزرگی در «اربیل» و «الانبار» احداث کرد که حاکی از عدم صداقت بود.

الشمری با اشاره به اینکه «امروز درگیری به مرحله خونریزی رسیده و دیگر این جنگ، بدون مرز است»، تصریح کرد: ما از این پس حتی با جدول زمانبندی دولت عراق هم مخالفیم و به دولت گوشزد کرده‌ایم که اگر نیروهای امریکایی با قید فوریت کشور را ترک نکنند، هیچ التزامی درخصوص قواعد درگیری نداریم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو ، نقش‌آفرینی مقاومت عراق به‌عنوان یکی از اجزای اصلی «معادله قدس»را عامل خشم دشمن برشمرد و گفت: دشمن پیش از دوستان به این حقیقت واقف است و می‌داند که جهت‌گیری مقاومت عراق به‌سمت قدس است. پهپادهای صهیونیستی به همین دلیل به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق حمله کردند.

معاون دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء رژیم‌هایی مانند سعودی را «آلت‌دست و نه متحد واشنگتن» توصیف کرد و افزود: ایالات‌متحده تنها یک هم‌پیمان در منطقه دارد، آن‌هم رژیم صهیونیستی است که به نیابت از امریکا می‌جنگد. امثال رژیم سعودی فقط هزینه‌های حماقت رژیم صهیونیستی را می‌پردازند.

وی خطاب به دشمن امریکایی تصریح کرد: ما ساکنان این خاک هستیم و طبق همه سنت‌های تکوینی، هر اشغالگری عاقبت (به میل خود یا به زور) وادار به رفتن خواهد شد. شما زمانی شکست‌خورده از کشور ما خارج شدید که ٣٠٠ هزار سرباز و هزاران هواپیما و تانک در اینجا داشتید؛ اکنون با چندهزار نظامی نمی‌توانید معادله‌ای را به عراق تحمیل کنید. ما به‌عنوان جزئی از محور مقاومت، تنها نیستیم و پیروزمندانه، نقشه‌های امریکا را نقش بر آب می‌کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: