bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۱۳۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۶ - ۲۴ تير ۱۴۰۰
مصائب یک مصاحبه تقریبا جنجالی؛
بامداد جنوب : مهدی طارمی در ماه‌های اخیر اگرچه یکی از بی‌حاشیه‌ترین بازیکنان ملی‌پوش کشورمان به حساب می‌آمد ولی به‌نظر می‌رسد سخنان اخیر او در برنامه ورزشی شبکه استانی بوشهر با واکنش فدراسیون فوتبال و همچنین ناراحتی اسکوچیچ همراه بوده است. حالا باید دید آیا این مساله می‌تواند برای آینده مهدی طارمی دردسر ایجاد کند یا خیر؟

بامداد جنوب :

مهدی طارمی در ماه‌های اخیر اگرچه یکی از بی‌حاشیه‌ترین بازیکنان ملی‌پوش کشورمان به حساب می‌آمد ولی به‌نظر می‌رسد سخنان اخیر او در برنامه ورزشی شبکه استانی بوشهر با واکنش فدراسیون فوتبال و همچنین ناراحتی اسکوچیچ همراه بوده است. حالا باید دید آیا این مساله می‌تواند برای آینده مهدی طارمی دردسر ایجاد کند یا خیر؟

حدود یک ماه پیش تیم ملی کشورمان توانست پس از اما و اگرهای فراوان با اقتدار به‌عنوان تیم صدرنشین گروه خود، به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی صعود کند البته در این مسیر درخشش بازیکنانی نظیر مهدی طارمی و سردار آزمون در فاز هجومی تیم ملی خیلی به چشم آمد، البته نباید از این نکته هم گذشت که مهدی قایدی با وجود اینکه در این مرحله دقایق زیادی به میدان نرفت ولی با این وجود او هم کارنامه‌ خوبی در این مسابقات از خود به جای گذاشت. البته در این مسیر، سرمربی تیم ملی یعنی اسکوچیچ و کادر فنی او توانستند با غلبه به جو موجود در بحرین، تیم را به بهترین شکل ممکن آماده حضور در این مرحله کنند. به هر حال این صعود، برای هواداران تیم ملی بسیار شیرین بود. اما از همه این مسائل که بگذریم، به بحث اصلی گزارش امروز خود خواهیم رسید. مهدی طارمی پس از پایان مسابقات انتخابی جام جهانی، به زادگاه خود بوشهر برگشت تا تمرینات خود برای حضوری پرقدرت در فصل جدید لیگ پرتغال را از شهرش شروع کند. او البته در چند روز اخیر، سوژه اصلی خبرنگاران و رسانه‌های مختلف استان و کشور بود. اما مهم‌ترین مصاحبه او با برنامه سکو بود که البته حواشی آن تا به امروز هم ادامه داشته است. حواشی که شاید در آینده مهدی طارمی در تیم ملی فوتبال کشورمان تاثیر داشته باشد. اما ماجرای ایجاد این حواشی چیست؟

مهاجم بوشهر تیم پورتو، در بخشی از صحبت‌هایش و در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه وضعیت تیم ملی فوتبال بعد از رفتن کارلوس کی‌روش چقدر تغییر کرده است، گفت: آن نظم، انضباط، دسیپلین و همدلی که بین بازیکنان در زمان کی‌روش وجود داشت را تا به الان من جایی ندیده‌ام. آن همدلی تیمی خیلی خوب بود و آن را نداشتیم و هنوز هم نداریم. نمی‌دانم چه اتفاقاتی در فدراسیون یا مسوولان تصمیم‌گیرنده رخ می‌دهد ولی امیدوارم اتفاقات خوبی برای تیم ملی رخ بدهد و بتوانیم بدون دردسر به جام جهانی صعود کنیم. نمی‌خواهم با زمان کی‌روش مقایسه کنم چون بعدا دردسر می‌شود. پس از پایان این جملات طارمی خنده تلخی کرد دیگر به صحبت‌هایش ادامه نداد.

بخش دیگر صحبت‌های طارمی که کلی سر‌وصدا کرد نظر او درباره نحوه صعود تیم ملی به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی بود. اگرچه مجری برنامه به‌نوعی بدش نمی‌آمد که با سوالات جنجالی ستاره بوشهری تیم ملی فوتبال کشورمان را وارد چالش کند ولی این حرکت او بسیار اشتباه بود. سوال جنجالی این مجری این بود که به‌نظر طارمی تیم ملی بیشتر به‌خاطر نبوغ بازیکنانش توانسته به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی برسد یا مسایل فنی دخیل بوده که طارمی پاسخ داده نبوغ بازیکنان. سوالی که در شرایط فعلی تیم ملی کشورمان اصلا نیازی به مطرح کردن آن نبود. اما جواب مهدی طارمی جنجال این سوال را بیشتر کرد. او در این رابطه گفته بود: «می‌تواند اینطور باشد». یک جواب جنجال‌برانگیز از بازیکنی که در این مدت به بی‌حاشیه بودن عادت کرده بود. همانطور که از لحن صحبت‌های مهدی طارمی هم مشخص بود او زیاد از ابقا شدن اسکوچیچ راضی نیست و البته یکی دو بار دیگر هم این موضوع را نشان داده است.

البته تا چند روز پس از این مساله از سوی فدراسیون فوتبال و شخص اسکوچیچ واکنشی نسبت به سخنان مهدی طارمی مشاهده نکردیم ولی حالا خبرهایی در این مورد منتشر شده است. طبق شنیده‌ها جدا از آنکه صحبت‌های طارمی باعث ناراحتی دراگان اسکوچیچ از مهره کلیدی تیمش شده، واکنش فدراسیون فوتبال را هم به‌دنبال داشته و فدراسیون فوتبال به مهاجم تیم ملی درباره آن مصاحبه تذکر داده است. علاوه بر این گویا مدیران فدراسیون به طارمی گفته‌اند که تمام تلاششان را در ماه‌های اخیر برای موفقیت تیم ملی انجام داده و واکسیناسیون بازیکنان به‌خوبی انجام‌شده و پاداش‌های گذشته و فعلی بازیکنان تسویه شده و فدراسیون در دوره جدید به لحاظ مالی هم چیزی برای این تیم کم نگذاشته‌ و بهتر بود مهاجم تیم ملی به این نکات هم توجه می‌کرد.

همه این مسائل به ما نشان می‌دهد، مهدی طارمی که ستاره تیم ملی و افتخار استان بوشهر محسوب می‌شود، نباید در یک برنامه زنده چنین سخنانی را بر زبان می‌آورد، حتی اگر مخالف ماندن اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی در تیم ملی فوتبال کشورمان باشد. طارمی در سال‌های اخیر به بی‌حاشیه بودن عادت کرده بود ولی این سخنان او نشان می‌دهد که هنوز هم رگه‌هایی از بی‌تجرگی در او وجود که باید هر چه سریع‌تر این موضوع را حل‌وفصل کند. البته به‌نظر نمی‌رسد که اسکوچیچ مهدی طارمی کنار بگذارد چراکه او خوب می‌داند ستاره بوشهر پورتو پرتغال چه قابلیت‌هایی دارد ولی قطعا رفتار او با بازیکن بوشهر شاید مثل قبل دیگر نشود. البته در این مساله، باید یک انتقاد جدی هم از مجری شبکه بوشهر کرد، چراکه مشخص بود که او سعی داشت با سوالات حاشیه‌‌ای و جنجالی مهدی طارمی را به چالش بکشد. سوالاتی که با مطرح کردن آن به‌نوعی باعث شد تا فدراسیون به مهدی طارمی تذکر بدهد. طارمی بعد از جدایی از فوتبال ایران کلا رفتارش را تغییر داد و همین باعث پیشرفت فوق‌العاده او شد و انتظار می‌رود که این ستاره بوشهر با کنار گذاشتن حواشی اخیر، تمام تمرکز را روی موفقیت تیم ملی کشورمان و صعود دوباره به جام جهانی بگذارد.

علی‌نژاد: در اساسنامه جدید فدراسیون‌ها اثری از دخالت دولت نیست

بامداد جنوب: معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد که در اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی اثری از دخالت دولت دیده نمی‌شود.

مهدی علی‌نژاد در حاشیه مجمع فدراسیون قایقرانی گفت: یکی از الزامات ما، برگزاری مجامع سالیانه فدراسیون‌های ورزشی است. در سال 99 برای اولین‌بار تمام 50 فدراسیون ما مجامع خود را برگزار کردند و در سال جدید هم هماهنگی‌ها انجام شده تا مجامع برگزار شود و این بیست‌وهشتمین مجمع برگزاری در سال جدید بود که گزارش عملکرد، حسابرسی و بازرس ارائه شد و به تصویب مجمع رسید. قایقرانی کشورمان دو سهمیه در المپیک 2020 توکیو دارد که برای آنها آرزوی توفیق داریم و از همین‌رو با حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک بازدیدی از مجموعه فدراسیون قایقرانی و پیستی که دارند، انجام می‌دهیم.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص اینکه مشکلات قایقران‌ها بسیار زیاد است و قایق‌های آنها از گمرک ترخیص نشده و آنها به طعنه گفته‌اند امیدوارند امکانات آنها به المپیک 2024 پاریس و 2028 لس‌آنجلس برسد، یادآرور شد: قوانینی که در کشور است، در اختیار وزارت ورزش نیست. گمرک قوانینی دارد. بحث‌هایی میان فدراسیون و گمرک بود و از ما هم کمک خواستند. نامه زدیم و درخواست کردیم که مسئله تسریع شود و فکر می‌کنم مراحل پایانی است تا اقدام لازم صورت بگیرد. ما نمی‌توانیم پاسخگوی مسائل گمرکی و شبیه به این باشیم. خودمان مشکلات زیادی داریم و مسئله گمرک را باید از گمرک بپرسید.

علی‌نژاد درباره واکسینه‌شدن ورزشکاران و حمایت از آنها خاطرنشان کرد: در یک سالی که گذشت، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت‌های خوبی از ورزشکاران انجام داد.دو سال پیش مصوب کردیم تمام کسانی که سهمیه المپیک می‌گیرند، ماهیانه پنج میلیون تومان حقوق بگیرند. بعد از تعویق المپیک شش ماه به این مدت اضافه کردیم و دریافتی آنها 90 میلیون تومان بود و فکر می‌کنم سه ماه آخر دوشنبه واریز شد. با دستور وزیر ورزش قرار است 30 میلیون تومان برای تمام نفرات اعزامی از جمله ورزشکاران و مربیان پرداخت شود. نگاه ما به این عزیزان این است که وقتی امروز توانسته‌اند سهیمه بگیرند، قهرمان هستند. 68 سهمیه گرفتیم که یک رکورد تاریخی در تمام المپیک‌ها بوده است. این اتفاق با وجود مشکلات و سختی‌ها از جمله تحریم بود که ورزشکاران را محدود کرده است. با این حال در یک سال اخیر کرونا بود و فعالیت‌های ورزشی را اخلال کرد، توانستیم رکورد بزنیم و در بخش بانوان هم این اتفاق افتاد. از این 68 سهمیه، 66 نفر اعزام می‌شوند. امیدوارم این کاروان که همین الان هم قهرمان هستند، در المپیک توکیو هم با عملکردشان باعث شادی و نشاط جامعه شود. صرف نظر از هر نتیجه‌ای اینکه توانستیم سهمیه بگیریم و در بزرگ‌ترین آوردگاه ورزش حضور داریم، توفیق بزرگی بوده است. فدراسیون‌ها با برنامه‌ریزی، استخدام مربیان خوب و داشتن صلاحیت و ورزشکاران نخبه و با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به اینجا رسیدند.

علی‌نژاد در مورد پرداخت پاداش به مدال‌آوران گفت: پاداش‌ها اعلام شده است. وزارت ورزش دو میلیارد تومان به مدال‌آوران طلا، یک میلیارد و 250 میلیون تومان به مدال‌آوران نقره و 750 میلیون تومان به مدال‌آوران برنز اهدا می‌کند. این به‌جز مبلغی است که کمیته ملی المپیک پای سکو به مدال‌آوران پاداش پرداخت می‌کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: