bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۰ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
منتخب ششم شورای شهر بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
داود علیزاده: از چهاردهم مردادماه شورای شهر به‌طور رسمی در سراسر کشور کارشان را آغاز کردند و به‌تبع آن بسیاری از شهرهای کشور شاکله مدیریتی خود را شناختند، بااین‌وجود در استان بوشهر و به‌ویژه در شهر بوشهر همچنان تا این لحظه مراسم تحلیف شورای شهر برگزار نشده است. هفته‌هاست که شورای شهر به طور رسمی جلسه‌ای نداشته است و همچنان تکلیف نهایی پست شهردار در این شهر نامشخص است.

داود علیزاده

از چهاردهم مردادماه شورای شهر به‌طور رسمی در سراسر کشور کارشان را آغاز کردند و به‌تبع آن بسیاری از شهرهای کشور شاکله مدیریتی خود را شناختند، بااین‌وجود در استان بوشهر و به‌ویژه در شهر بوشهر همچنان تا این لحظه مراسم تحلیف شورای شهر برگزار نشده است. هفته‌هاست که شورای شهر به طور رسمی جلسه‌ای نداشته است و همچنان تکلیف نهایی پست شهردار در این شهر نامشخص است. پیش از این نیز در هفته گذشته منتخبان شورای ششم با ارسال نامه‌ای به استاندار و فرماندار بوشهر، نمایندگان بوشهر در مجلس و دیگر مسوولان شهری خواستار برگزاری این جلسه شدند.

در نامه مذکور آمده است: «با نگرش به اصل هفتم قانون اساسی، شوراها از ارکان تصمیم‌گیری و اداره شهرها هستند و همچنین طبق آیین‌نامه داخلی شوراهای اسلامی شهر مصوبه ۲۴\۱\۱۳۸۴ هیئت‌وزیران که عنوان می‌دارد بعد از قطعی شدن نتایج انتخابات شوراها، فرماندار و یا سرپرست با حضور 2/3 اعضاء رسمیت یافته و مراسم تحلیف را برگزار نماید؛ اما متأسفانه بعد از گذشت پنج روز از زمان رسمی و مقرر برگزاری مراسم تحلیف در کشور، شهر بوشهر بدون سرپرست و شورا بوده و این مهم با عدم رضایت مردم همراه گشته است.»

تعویق مراسم تحلیف شورای ششم شهر بوشهر، بلاتکلیفی پست شهرداری و... بهانه‌ای شد تا بامداد جنوب با خدیجه گرشاسبی از منتخبان شورای ششم گفت‌وگویی داشته باشد.

خانم گرشاسبی باوجوداینکه در بسیاری از شهرها مراسم تحلیف انجام‌گرفته و شورای شهر شروع به کارکرده است، در بندر بوشهر همچنان این مراسم با تعویق روبروست. در این خصوص توضیح بفرمایید؟

روز 14 مرداد در سراسر کشور روز تحلیف شورای شهر کشور بود که متاسفانه در بوشهر تا همین امروز هم این مراسم و جلسه تأخیر داشته است. بنده و دیگر منتخبان شورای ششم هم در همین زمینه نامه‌ای را خدمت استاندار و فرماندار بوشهر ارسال کردیم که رونوشت آن جهت پیگیری به دیگر مسوولان ارشد شهری نیز ارسال‌شده است. از جمله نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، نمایندگان بوشهر در مجلس شورای اسلامی و... که جلسه تحلیف هرچه زودتر برگزار شود.

درنهایت این پیگیری‌ها تا این لحظه به نتیجه‌ای هم رسیده است؟

به‌صورت غیرمستقیم و غیررسمی خبر رسیده که شنبه قرار است جلسه‌ای در استانداری گرفته شود و ممکن است که روز یکشنبه تحلیف صورت بگیرد؛ اما واقعاً جای تأسف دارد که شهر بوشهر با همه مشکلاتی و مسائلی که در زمینه مدیریت شهری با آن گربیانگیر است در حال حاضر بیش از دو هفته است که نه مدیر شهری دارد و نه شورای شهر، نه ناظر دارد و نه و مدیر... متاسفانه خیلی از مردم مشکلاتی دارند که به شهرداری مراجعه می‌کنند و کسی پاسخگوی آنها نیست. برخی از کارگران شهرداری در معرض اخراج هستند که دلیلش‌هم واضح و مشخص نیست. این نابسامانی‌ها باید حل شود. من به‌عنوان یک شهروند و به‌عنوان منتخب مردم تقاضا دارم که مسوولان سریع‌تر جلسه تحلیف را برگزار کنند.

با شروع به کار کابینه آقای رئیسی احتمال بسیار استاندار بوشهر نیز تغییر خواهد کرد. در این زمینه نظری دارید؟

نظر ما هم این است که جناب آقای رئیسی در استان‌هایی که پتانسیل خوبی دارند مانند استان خوزستان و هرمزگان و بوشهر استانداران ویژه منسوب کنند. این مورد را نیز در نظر داشته باشید که این استان‌ها برای کشور درآمدزایی بالایی دارند؛ اما درآمدهای حاصله معمولاً در خارج از این استان‌ها هزینه می‌شود و همین امر هم باعث شده که این استان‌ها در مقایسه با دیگر استان‌ها عقب بمانند و پیشرفت محسوسی نکنند و ما آن رشدی را که از استان انتظار داشته‌ایم تاکنون محقق نشده باشد. البته امیدواریم باتدبیری که جناب آقای رئیسی دارند، در استان بوشهر نیز شاهد تغییراتی در سطح مدیریتی باشیم که در مسیر رشد اقتصادی، افزایش اشتغال و ... در استان بوشهر باشد.

به نظر می‌رسد که اولین تصمیم جمعی شورای ششم در خصوص انتخاب شهردار خواهد بود. عملکرد شهردار سابق را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ایشان یکی از شهرداران متعهد و سالم بود و سابقه معاون خدمات شهری یزد و... را داشت که نشان می‌داد کاربلد هم بود؛ اما باید در نظر داشته باشید که شهرداری موفق است که شورای همراه و همفکر داشته باشد، شهرداری موفق است که مدیران و معاونان همراهی داشته باشد. شهرداری موفق است که شهرداران منطقه‌ای مجرب و کاربلد همراهی‌اش کنند و به‌ویژه کارشکن نباشند. با توجه به صحبت‌هایی که خود ایشان با بعضی افراد داشتند و نشست‌هایی که برگزارشده و همچنین رصدهایی که انجام‌گرفته، نشان می‌دهد که متاسفانه مدیران و معاونان ایشان و همچنین شورای شهر آن‌چنان‌که باید با ایشان همفکر، همراه و همگن نبودند.

بومی بودن یا نبودن شهردار چه اندازه برای شما به‌عنوان یکی از اعضای شورای شهر اهمیت دارد؟

حقیقتاً این را بگویم در خصوص بومی بودن و یا نبودن شهردار، من و دیگر اعضای شورا این نظر را دارند که اولویت بر انتخاب شهردار بومی است که دارای تخصص و تعهد باشد؛ اما اگر ببینیم در این گزینه‌هایی که انتخاب شده‌اند (ما هشت نفر را انتخاب کردیم که سه نفر انصراف داده‌اند و قرار است گزینه‌های دیگری هم طی روزهای آینده اضافه شود.) فرد غیربومی با تخصص، تعهد و کاربلدی مدنظر شورا حضور دارد، از ظرفیت ایشان استفاده می‌کنیم، اما تاکید می‌کنم که بیشتر اولویت با گزینه بومی و متخصص است. به‌هرحال بررسی‌های لازم دارد صورت می‌گیرد و با تشکیل جلسه شورای شهر در نهایت شهردار انتخاب خواهد شد.

با تشکیل شورای شهر در چه کمیسیونی فعالیت خواهید کرد؟

با توجه به تجربه و تخصصی که در سی سال خدمتم در امور فرهنگی و اجتماعی شهر دارم، اولویت اولم را کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی اعلامی می‌کنم و ورود خواهم کرد. البته با توجه به چهارسالی که در شورای شهر دوره چهارم در خدمت مردم بودم و احساس نیاز کنونی شهر در زمینه عمران و به‌ویژه خدمات شهری، کمیسیون عمران نیز از اولویت‌های مدنظرم هست و انتخاب سومم کمسیون بهداشت و سلامت خواهد بود.

اگر در دیگر کمسیون‌ها حضور داشتید با پیشینه فرهنگی و سوابقی که در این زمینه دارید آیا در شورای ششم هم پیگیر امور فرهنگی خواهید بود؟

هر کدام از اعضای شورای شهر چه در کمیسیون خاصی عضو باشیم یا نباشیم در جلسه رسمی شورا یک رأی داریم و اعضا در شورای شهر باتوجه به تخصصشان باید به کمیسیون‌ها ورود کنند؛ اما با توجه به دغدغه و مهم بودن کمیسیون‌ها به‌عنوان یک عضو در جلسات علنی و رسمی شورا دفاع از آن مصوباتی که در کمیسیون‌ها به ثبت رسیده مساله مهمی است که باید مدنظر جمیع اعضای شورای شهر قرار گیرد.

...................................................................................................................

اعتبار 2 میلیارد تومانی شورای شهر بوشهر برای کرونایی‌ها

بامداد جنوب: یکی از اعضای شورای شهر بوشهر از اختصاص اعتبار 2 میلیارد تومانی این شورا برای کمک به درمان بیماران کرونایی خبر داد.

جعفر پور کبگانی روز جمعه به رسانه‌ها گفت: امروز شرایط در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر نگران‌کننده است. بر اساس جلسه‌ای که با دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان داشتیم دو میلیارد تومان اعتبار به آن‌ها اختصاص می‌دهیم تا برای هر بخش که مورد نیاز بیمارن کرونایی است هزینه شود. البته برای بخشی از آن به همراهی و کمک مردم نیاز است.

به گفته وی در کنار آن به همکاری و کمک‌های نقدی و غیر نقدی گروه‌های جهادی، مردم و هیات مذهبی نیز نیاز داریم.

شهناز پولادی یکی دیگر از اعضا شورای شهر بوشهر هم گفت: در شرایطی قرار داریم که کادر درمان فشار زیادی را تحمل می‌کند، از طرفی برخی از بیماران سرپایی کرونایی نیاز به تزریق داروی رمدسیویر دارند که تزریق آن در منزل انجام می‌شود و هزینه زیادی را خانواده‌ها در این شرایط اقتصادی به‌خصوص اقشار ضعیف متحمل می‌شوند.

به گفته وی به دنبال سرو سامان دادن به این وضعیت هستیم تا حداقل برای تزریق دارو دچار مشکل نشوند و با معرفی مکان‌هایی هزینه بالای این خدمات را کاهش دهیم.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه در هفته گذشته نیز در تأمین اکسیژن بیماران مشکل داشتیم افزود: هم‌اکنون کمی وضعیت بهتر شده اما هنوز پاسخگوی نیاز بیماران نیست پس لازم است از ظرفیت‌های استانداری، فرمانداری، همراهی دانشگاه علوم پزشکی و همکاری مردم برای تأمین اکسیژن استفاده کنیم.

پولادی با پیشنهاد نذر سلامت خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در ماه محرم و صفر قرار داریم و هرکس در تلاش است تا ارادت خود را به امام حسین (ع) و یارانش نشان دهد از مردم درخواست می‌کنم اگر ظرفیت مالی دارند در این ماه نذر خود را برای بیماران کرونایی هزینه کنند.

به گفته وی در روزهای آینده مرکزی را برای نذر بیماران کرونایی معرفی می‌کنیم تا از طریق آن کمک‌ها را دریافت کنیم. این کمک‌ها شامل تأمین آب، خشکبار و انواع نوشیدنی‌های داری ویتامین هم می‌شود به این ترتیب بخشی از فشارها از کادر درمان کم شده و سایر خدمات را به بیماران ارائه می‌کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: