bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰
بامداد جنوب: مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به طرح حمایت‌های اجتماعی از کودکان کار از ساماندهی این کودکان در استان بوشهر خبر داد.

بامداد جنوب: مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به طرح حمایت‌های اجتماعی از کودکان کار از ساماندهی این کودکان در استان بوشهر خبر داد.

علیرضا حاجیونی روز جمعه با اعلام این خبر به رسانه‌ها گفت: در این طرح از ظرفیت‌های سمن‌ها برای شناسایی و ساماندهی کودکان استفاده می‌شود و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، داوطلبان و یا کارشناسان آموزش‌دیده در این حوزه، به جذب کودکان کار می‌پردازند.

به گفته وی از سال 94 تاکنون با همکاری سمن‌ها، دو مرکز حمایت آموزشی برای حمایت از کودکان کار در استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به اقداماتی که برای مدیریت فعالیت کودکان کار صورت گرفته تاکید کرد: تقویت مراکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده در شهرستان بوشهر و دشتستان از جمله این اقدامات است.

حاجیونی در خصوص دیگر اقدامات انجام شده خاطرنشان کرد: معرفی کودکان اتباع خارجی بدون کارت شناسایی، تجهیز مراکز اورژانس اجتماعی برای خدمات‌رسانی، اقدامات آموزشی و توانمندسازی با جذب کودکان کار و اعمال حمایت‌های اقتصادی از کودکان و خانواده‌های آنها از دیگر اقدامات انجام‌شده است.

مرکز حمایت از کودکان کار و خیابانی پناهگاه برای کودکان محسوب می‌شود که مجبور شده‌اند بهترین لحظات زندگی خود را فدا کنند و فارغ از آگاهی نسبت به آسیب‌های ناشی از ورود به این راه، سرنوشت خود را نابود می‌کنند. قشرهای مختلف مردم استان بوشهر در صورت مشاهده کودک کار، برای ساماندهی و مدیریت این کودکان می‌توانند با شماره تلفن گویای 137 تماس بگیرید.


نام:
ایمیل:
* نظر: