bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۸ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰
معاون امور زنان رئیس‌جمهوری در بوشهر خبر داد:
گلاره جلالی: همزمان با سفر رئیس جمهوری و جمعی از اعضای هیات دولت به استان بوشهر، دکتر انیسه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور نیز به استان بوشهر سفر کرد.

گلاره جلالی

همزمان با سفر رئیس جمهوری و جمعی از اعضای هیات دولت به استان بوشهر، دکتر انیسه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور نیز به استان بوشهر سفر کرد. نشست با بانوان فرهیخته و نخبه و فعالان حوزه زنان و خانواده استان، بازدید از بیمارستان نازایی و ناباروری، بازدید از مراکز نگهداری دختران بهزیستی، بازدید از بند نسوان زندان مرکزی بوشهر و شرکت در شورای عالی اداری استان از برنامه‌های سفر یکروزه معاون رئیس جمهوری امور زنان و خانواده به استان بوشهر بود.

در همین زمینه نشست هم اندیشی جمعی از بانوان فرهنگی، هنری، رسانهای و نخبه استان بوشهر با حضور دکتر انیسه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری صبح جمعه ۱۶ مهر ماه در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی استان بوشهر برگزار شد.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان تبریک ماه ربیع گفت: فال نیک می‌گیرم که در این روز مبارک در خدمت شما هستم. این جلسه آغاز و هدایت‌گر همکاری و همراهی ما باشد و بتوانیم قدم‌های بلندی را برای رسیدن زنان به جایگاه واقعی‌شان برداریم.

خزعلی با اشاره به اینکه هرگز نمی‌خواهم؛ لفظ محروم را برای این استان به کار ببرم تصریح کرد: بوشهر استانی پر از ثروت است نه ثروت‌های زمینی و ثروت‌های نفت و گاز و منابع دیگر، ثروت‌های نیروی انسانی قوی که نمونه‌اش اینجا است انسان‌های توانمندی که برترین سرمایه و بهترین ثروت برای هر کشوری هستند که الحمدالله من مطالعه‌ای که نسبت به زنان استان بوشهر داشتم احساس کردم که از لحاظ توانمندی‌های بالفعل و توانمندی‌های بالقوه. یکی از ثروتمندترین استان‌ها از نظر نیرو‌های زنان است.

وی با تاکید به اینکه بانوان این استان در زمینه اشتغال در رأس هستند ادامه داد: این استان گاهی اوقات رتبه اول و گاهی اوقات رتبه دوم را از نظر اشتغال زنان را دارا بوده و این نشانه توانمندی بسیار زیاد خانم‌ها است؛ و نشان‌دهنده روی پا ایستادن و عزت‌نفسی است که دارند و این عزت‌نفس را من امروز در صحبت‌هایتان می‌بینم چنانکه بعضی‌ها حاضر نبودید اسم محروم را برای استان بیاورید و معتقد بودید که استان دارای مردمی صبور و مقاوم است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه این توانایی را در رفتار و صحبت‌های شما به‌وضوح دیدم گفت: به خود می‌بالم که در بین شما هستم و امیدوارم که توان خدمت‌گزاری و توفیق خدمت‌گزاری به شما عزیزان را هرچقدر اندک و در حد توان خودمان داشته باشیم. لذا قولی که به شما می‌دهم این است که برای این مساله هر چه در توان داریم خواهیم گذاشت و از خداوند توفیق می‌خواهم و به خدا توکل می‌کنیم که خداوند نعمت‌ها و برکت‌هایش را بر ما ببارد و مشکلاتی که وجود دارد کم شود.

خزعلی در خصوص ارتباط درخواست‌ها با مسائل بودجه‌ای گفت: خیلی از خواسته‌هایی که شما داشتید پیوند با بودجه دارد و سخت است که برآورد شود و تا جایی که بشود و امکانات دولتی باشد تلاش خود را می‌کنیم.

به گفته وی حداقل مراحل معنوی‌اش را شروع می‌کنیم تا ان‌شاءالله به کمک مادی‌اش هم‌دست پیدا کنیم.

وی با ابراز خرسندی جهت صادرات محصولات تولیدشده به دست بانوان بیان کرد: عرضه بازاریابی و صادرات یکی از اصولی مهمی است که در حوزه تولید باید موردتوجه قرار بدهید و دولت هم باید حمایت کند و زمینه‌هایی را برای صادرات به کشورهای همسایه و بعد در کشورهای دیگر فراهم کند.

خزعلی بابیان پیگیر بودن برای صادرات تولیدات داخلی گفت: شما تولیدات را افزایش دهید و از نظر کیفیت و بسته‌بندی باید رعایت کنید تا بتوانیم صادرات مناسبی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار و روستایی باید بیمه باشند تاکید کرد: در مورد بیمه سلامت روستایی و عشایر بیمه سلامت اگر جایی اعمال نمی‌شود؛ اطلاع دهید تا پیگیری لازم به عمل‌آوریم.

معاون امور زنان درباره تسهیلات که دغدغه تعدادی از حضار بود خاطرنشان کرد: من با وزیر محترم جهاد کشاورزی صحبت کردم و قول تسهیلات را برای خانم‌ها به خصوص خانم‌های سرپرست خانوار را تا مبلغ ۵۰ میلیارد گرفته‌ام.

خزعلی در خصوص کشاورزی به بانوان فعال در این زمینه گفت: دامنه فعالیت کشاورزی هم خیلی وسیع است، در زمینه‌های کشاورزی و موارد جانبی مثل دامداری و مباحثی که به کشاورزی محسوب می‌شود می‌توانید از تسهیلات استفاده کنید.

وی از حضور زنان ورزشکار و نخبه در بخش‌های مختلف ورزشی و نخبگی قدردانی کرد و خواهان ارتباط فعالان برای توسعه در این حوزه‌ها شد.

معاون امور زنان در خصوص مشکلات و اتفاقات قضایی که برای برخی بانوان رخ‌داده است بیان کرد: بحثی که در مورد قوه قضاییه شد خیلی مهم است در مورد کرامت زن و کرامت انسان که فراگیر است و نمی‌خواهیم جنسیتی نگاه کنیم زن و مرد و همچنین کودکان باید کرامتشان حفظ شود.

به گفته وی باید در قوانین تغییراتی صورت بگیرد و هم در اجرا. گاهی اوقات قوانین پاسخگو است، اما اجرا به‌درستی انجام نمی‌گیرد و ما پیگیری خواهیم کرد.

خزعلی در مورد اشتغال خانم‌های توانیاب به توانایی‌هایی آنها توجه و با تاکید به اینکه خانم‌های توانیاب در مسابقات پارالمپیک مدال‌ها و رتبه‌های بالایی کسب کردند از اقشار غیرتوانیاب بالاتر بوده افزود: این نمونه‌‌‌ای است برای اینکه زنان ما می‌توانند بسیاری از چالش‌ها را به فرصت تبدیل کنند و در خیلی از استان‌ها اشتغال‌زایی از سوی توانیاب‌ها صورت می‌گیرد و خودشان کارآفرین هستند.

خزعلی به پاکدست بودن خانم‌ها در کار اشاره کرد و تصریح کرد: خانم‌ها با انگیزه و با تمام وجود کار می‌کنند و قدر این‌جور کار کردن را باید دانست.

وی درباره تسریع روند دریافت مجوز کسب‌وکار گفت: در وزارت کار بخشنامه‌ای برای کاهش زمان دریافت مجوز صورت گرفته و ارزیابی در حین کار انجام می‌گردد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در این نشست و در پاسخ به دغدغه‌ پیگیری تصویب لایحه تأمین امنیت خشونت علیه زنان با بیان اینکه «در راستای عدالت فراگیر هم زن و هم مرد باید کرامتشان حفظ شود» افزود: حفظ کرامت دغدغه‌ای است که همواره به دنبالش هستیم. و نگاه رئیس قوه قضاییه همواره نسبت به تکریم بانوان مثبت است. در این راستا باید در قوانین تغییراتی صورت گیرد که این تغییرات در اجرا نیز عملی شود. گاهی قوانین پاسخگو هستند؛ اما اجرا به‌درستی انجام نمی‌گیرد. در این راستا هر پیشنهاد و طرحی دارید، به ما منتقل کنید تا پیگیری کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: