bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۰ - ۲۵ مهر ۱۴۰۰
حسین حیدری در آیین معارفه خود به‌عنوان شهردار بوشهر:
داود علیزاده: آیین تکریم از خدمات حسین صالحیان شهردار سابق و عبدالله کردگار سرپرست شهرداری بوشهر و معارفه حسین حیدری به‌عنوان شهردار جدید بوشهر صبح شنبه با حضور مسوولان برگزار شد.

داود علیزاده

آیین تکریم از خدمات حسین صالحیان شهردار سابق و عبدالله کردگار سرپرست شهرداری بوشهر و معارفه حسین حیدری به‌عنوان شهردار جدید بوشهر صبح شنبه با حضور مسوولان برگزار شد.

در این آیین، استاندار بوشهر با اشاره به سوءاستفاده و اختلاس‌های انجام‌گرفته برخی افراد در بدنه شورا و شهرداری بر جلوگیری از تکرار چنین مسائلی تاکید کرد.

احمد محمدی‌زاده روز شنبه در آیین معارفه و تکریم شهردار جدید بوشهر افزود: در ارزیابی عملکرد شورا و شهرداری بوشهر نتیجه مثبتی در چهار سال گذشته وجود ندارد؛ زیرا در این بازه زمانی، وجود مشکلاتی موجب عقب‌ماندگی شهر و بی‌اعتمادی مردم به مسوولان شد.

به گفته وی برخی مسائل سال‌های اخیر پیرامون شورا و شهرداری بوشهر حادثه تلخ و بدی بود که در سایر شهرهای این استان نیز رخ داد و باید مانع از تکرار و بروز دوباره آن شد.

محمدی‌زاده با بیان اینکه این مشکلات باعث شد تا شورا و شهرداری به‌جای پرداختن به مشکلات مردم، به درگیری صنفی خود پرداخته و مردم را ناراحت کردند. تاکید کرد: باید آسیب‌‏های منجر به اشکال‏‎‌هایی مانند سوءاستفاده و اختلاس بازگو شود.

استاندار بوشهر با اشاره به ابلاغ حکم هفت شهردار شهرهای این استان گفت: پیش از این حکم شهرداران به شهرستان ابلاغ می‏‌شد که برای شهرداران جدید در نشستی حضوری علاوه بر ابلاغ حکم نکته‌هایی به آنان گوش‌زد شد.

به گفته وی این روند ادامه دارد و در ابلاغ حکم سایر شهرداران نیز نشست‌هایی با آن‌ها برگزار خواهد شد.

محمدی‌زاده با بیان اینکه رئیس شورای شهرها و شهرداران جدید استان ویژه‌برنامه‌ای آموزشی تدارک دیده‌شده است افزود: تا آسیب‌‏های منجر به اشکال‏‎‌هایی مانند سوءاستفاده و اختلاس جلوگیری شود.

به گفته وی در کنار این سخت‏گیری باید به نیروها اعتماد داد تا بتوانند با فراغ بال برای حل مشکل‏‌های مردم تصمیم‌‏گیری کنند.

استاندار بوشهر یادآور شد: با شناخت حاصل‌شده شهرداران و شوراهای این دوره انسان‌های پاک دست و مصممی هستند که باید با اختیار تام کارها را پیش ببرند.

به گفته وی استانداری بوشهر از برنامه‌‏های شورا و شهرداری‏‌ها حمایت می‎‌کند تا کارها در حوزه آن‌ها با سرعت و پیشرفت خوبی جلو برود. از شورا و شهرداری بوشهر نیز انتظار است با اجرای چندین طرح مهم برای ایجاد تحول در شهر بوشهر تلاش کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به یکی از نیازهای شهری بوشهر خاطرنشان کرد: احداث پارک ویژه بانوان با تمام امکانات مورد نیاز برای شهر بوشهر از برنامه‌های مهم شورا و شهرداری باشد که در این زمینه حمایت لازم صورت می‏‌گیرد.

محمدی‌زاده با چند درخواست مطرح‌شده از سوی رئیس شورای شهر بوشهر از جمله حضور استاندار در نشست‌های دو ماه یکبار شورا و شهرداری، رئیس شورای شهر و شهردار بوشهر در نشست شورای برنامه‏ریزی استان، زمینه‎‌سازی برای حضور مدیران استانی و شهرستانی در نشست‏‌های پرسش و پاسخ شورا و شهروندان و همراهی استاندار با شورا و شهرداری برای پیگیری مطالبات از حوزه وزارت و راه و شهرسازی و سازمان پدافندغیرعامل موافقت کرد.

در ادامه حسین حیدری در آیین معارفه خود به‌عنوان شهردار بوشهر گفت: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی سرباز سردار محمدی زاده استاندار بوشهر بودم و جای خوشحالی دارد که بار دیگر نیز توفیق دست داد تا با فرماندهی وی بتوانیم به برنامه‏‌های خود دست پیدا کنیم.

به گفته وی هدف همه مسوولان خدمت به مردم است و این خدمت بزرگ‏ترین عنایت الهی است و مردم نیز بر گردن مسوولان حق زیادی دارند؛ چراکه کوتاهی‌های زیادی نسبت به آن‌ها صورت گرفته و باید برای رفع آن تلاش کرد.

حیدری با بیان اینکه وقت بسیار اندک است تاکید کرد: باید با یک اقدام جهادی و انقلابی در پی رفع عقب‌افتادگی‌های بوشهر باشیم و بتوان منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به منصه ظهور برسد.

وی با قدردانی از شهرداران سابق بوشهر گفت: در دوره جدید شهرداری باید نقطه‌ضعف به قوت تبدیل و نقاط قوت نیز همچنان تداوم بخشید.

حیدری با تشکر از پیام‌های تبریک تصریح کرد: همچنین فرصت را مغتنم شمرده و از پیام‌های تبریک پرمهر دانشگاهیان و نخبگان تشکر می‎‌کنم و از کارکنان شهرداری که در خط مقدم اهداف قرار دارند تشکر کرده و برای همه آن‌ها آماده‌باش می‏‌دهم که با تمام توان در این مسیر مهم گام بردارند.

به گفته وی از شورای جهادی و انقلابی بوشهر که در این مدت هم شهردار و هم شورا بودند و از سرپرست شایسته شهرداری حمایت کردند قدردانی می‏‌کنم، زیرا در این مدت اقدام‎‌های ارزنده‏ای صورت گرفته است.

حیدری با بیان اینکه در این مدت زیرساخت لازم برای برخی از کارها فراهم‌شده و انتظار می‏‌رود در ادامه آن‌ها گام‏‌های مهم و موثری برداشته شود. افزود: وحدت و همدلی رکن اساسی کار است و در بحث نیروی انسانی باید از این ظرفیت بهره‎‌مند شد.

شهردار بوشهر افزود: در این زمینه باید نیروهای متعهد، انقلابی و دلسوز و فساد ستیز را به‌کار گرفت و نباید مردم در مراجعه به شهرداری مورد رنجش قرار گیرند و حتی اگر کار آن‌ها انجام نگرفت تکریم آن‌ها باید سرلوحه کار باشد.

وی کسب درآمد پایدار را یکی از اهداف شهرداری بوشهر دانست و افزود: ‌همچنین شهردار بوشهر با هدف کسب درآمد پایدار از طریق سرمایه‌‏گذاری و سازوکارهای تعریف‌شده و به‌ویژه بسته‌‏های مشخص‌شده سرمایه‌گذاری از سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی دعوت خواهد شد تا در طرح فراخوان حضور پیدا کنند و در سطح شهر بوشهر کارهای بزرگی محقق شود.

شهردار بوشهر در خصوص ناوگان حمل‌ونقل نیز خاطرنشان کرد: در بحث ناوگان حمل‌ونقل شهری که خواسته اصلی شهروندان بوشهر است باید نوسازی صورت گیرد و در نگاه به هویت و معماری ایران اسلامی و احیا بافت قدیم بوشهر به‌عنوان ظرفیت جذب گردشگر به‌صورت ویژه دنبال خواهد شد.

وی در ارتباط با به تن کردن لباس پاکبانی توسط رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: خود را لایق این لباس نمی‏دانم چراکه پاک‏ترین و حلال‏ترین نان را پاکبانان به سر سفره می‌برد و باید بر دستان آن‌ها بوسه زد.

حیدری با بیان اینکه خود نیز فرزند کارگری هستم تاکید کرد: نان حلال خوردم و همواره سعی کردم نسبت به این نان وفادار باشم.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز که با لباس پاکبانی در این آیین حاضرشده بود، گفت: در قول و قراری که با حسین حیدری شهردار جدید بوشهر داشتم مقرر شد در بازدیدهای میدانی با لباس پاکبانی حاضر شویم؛ ولی در نشست‏‌های رسمی و اداری وی مختار است.

جعفر پورکبگانی با بیان اینکه شهردار جدید بوشهر باید از امروز تلاش و تفکرش خدمت به مردم باشد افزود: زیرا اگر تلاش مسئولان در شورا و شهرداری نباشد آسیب‏‌هایی که شهر بوشهر دیده جبران نخواهد شد.

به گفته وی باید بدون ادعا و صداقت و کار جهادی و تفکری صادقانه ژرف، مشکلات شهر بوشهر را جبران کرد زیرا این مهم با تلاش جهادی و انقلابی محقق شدنی است.

پورکبگانی ادامه داد: دقت در زمان به‌واسطه محدود بودن فرصت خدمت، عدالت و به‌کارگیری و ساماندهی نیروهای شهرداری و نگاه ویژه به ایجاد منابع درآمدی پایدار و فرصت‌های سرمایه‏‌گذاری باید از اولویت‏‌های شهردار جدید بوشهر باشد.

وی با اشاره به اموال غیرمنقول شهرداری خاطرنشان کرد: شهرداری بوشهر بیش از دو هزار میلیارد تومان اموال غیرمنقول دارد که می‎‌توان آن را به چرخه منابع درآمدی و سرمایه‌گذاری تبدیل کرد که لازمه تحقق این مهم به‌کارگیری چهره‌‏های خوش‌فکر و خلاق برای کمک به مدیریت شهری است که تحقق این موضوع بعد از چهار سال چهره‌‏ای متفاوت از بوشهر برای جامعه و مردم ترسیم خواهد کرد.

پورکبگانی از استاندار بوشهر نیز درخواست کرد هر دو ماه یک‌بار در نشست شورا و شهرداری بوشهر حضور یابد تا برنامه و پروژه‏‌های خود را به مدیریت ارشد استان ارائه کنند.

وی درخواست دیگری نیز مطرح کرد: از استاندار بوشهر همچنین انتظار است زمینه حضور رئیس شورا و شهرداری مرکز این استان را در نشست شورای برنامه‌ریزی استان فراهم کند که این کمک به توسعه و عمران‌آبادانی شهر بوشهر است.

پورکبگانی با اشاره به مرزی بودن بندر بوشهر خاطرنشان کرد: از آنجا که بوشهر استانی مرزی است و تغییر در آن ملزم به همکاری ویژه سازمان پدافندغیرعامل و وزارت راه و شهرسازی است می‌‏طلبد شورا و شهردار بوشهر همراه با مدیریت ارشد نشستی با دستگاه‌های یادشده داشته باشند.

به گفته وی همچنین انتظار است استاندار به مدیران دستگاه‎‌های اجرایی استان و شهرستان ابلاغ کند تا در برنامه‌های «۴۸ ماه خدمت و ۴۸ نشست پاسخگویی» در کنار شورا قرار داشته باشند تا از این طریق مطالبه‏‌های شهروندان بوشهری به‌صورت دقیق بررسی و پیگیری شود.

در پایان این آیین حسین حیدری به‌عنوان شهردار جدید بوشهر معرفی و از خدمات صالحیان شهردار سابق و کردگار سرپرست شهرداری بوشهر تقدیر شد.

حسین حیدری در کارنامه خدمتی خود فرماندار تنگستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل اداری، مالی استانداری بوشهر و معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثار گران استان بوشهر را دارد.


برچسب ها: شهرداری بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: