bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۵ - ۰۱ آبان ۱۴۰۰
این‌بار نوبت به قلع‌وقمع ایتالیایی‌ها رسید؛
علی پورتنگستانی:پس از گلزنی به لیورپول، این‌بار نوبت به تیم آ.ث میلان ایتالیا رسید که قربانی بازیکن بوشهری پورتوی پرتغال در لیگ قهرمانان آسیا شود، با این تفاوت که طارمی این‌بار در نقش گل‌ساز ظاهر شد.

علی پورتنگستانی: 

پس از گلزنی به لیورپول، این‌بار نوبت به تیم آ.ث میلان ایتالیا رسید که قربانی بازیکن بوشهری پورتوی پرتغال در لیگ قهرمانان آسیا شود، با این تفاوت که طارمی این‌بار در نقش گل‌ساز ظاهر شد. البته نباید از این مساله گذشت که در پایان بازی، جایزه بهترین بازیکن مسابقه به بازیکن فرصت‌طلب ایران رسید چراکه او با هنرمایی تازه خود، پورتو را به صعود به مرحله بعد امیدوار کرد.

سه‌شنبه در حین بازی پورتو-میلان صحبت‌ها خیلی زود به سمت طارمی رفت.تقریبا از موقعیت دوم او و زمانی که ضربه خطرناکش از کنار دروازه روسونری بیرون رفت. گزارشگر اسکای از این زمانبه تعریف و تمجید از عملکرد مهدی طارمی در بازی‌های گذشته و همچنین تقابل با میلان پرداخت و بازی مهاجم بوشهری پورتو را با القابی مانند درخشان، جذاب و دیدنی تعبیر کرد. در این دیدار حساس در ورزشگاه دراگائو، تلاش چندباره ستاره ایرانی پورتو برای گلزنی در نهایت با پاس گل او به تک‌گل پورتو مقابل میلان منجر شد. طارمی که از ابتدای این مسابقه با دوندگی شدید آمادگی خود را به رخ مدافعان میلان کشیده بود، چهار بار تا آستانه گلزنی پیش رفت؛ اما ضربات پا و سر او با اختلاف اندک از کنار دروازه حریف عبور کردند تا چهره مغموم اما امیدوار مهدی، تکراری‌ترین تصویر تلویزیون بین‌اسپورت باشد.

با این حال، گلزن ایرانی پورتو در دقیقه 65 زهر خود را به حریف ریخت و در پیروزی در یک دوئل هواییبا اسماعیل بن‌ناصر به‌صورت ناخودآگاه فرصت عالی را برای لوئیز دیاز وینگر چپ پورتو فراهم کرد تا این بازیکن برزیلی با ضربه‌ای سریع و حساب‌گرانه، تیمش را در خانه از میلان پیش بیندازد. طارمی در دو مسابقه قبلی مقابل اتلتیکو و لیورپول نیز نمایش خوبی داشت و بهترین بازیکن تیمش بود. او در بازی اتلتیکو یک‌بار دروازه حریف را باز کرد که تلاش او با تصمیم اشتباه داور به گل تبدیل نشد و در مسابقه مقابل لیورپول نیز با ضربه سر دروازه این تیم را گشود.

شبی که قرار نبود طارمی گل بزند

مهدی طارمی پیش از ساختن گل تیم پورتو چند موقعیت گلزنی خوب هم داشت؛ اما با بدشانسی و کم‌دقتی نتوانست دروازه میلان را باز کند. اگر کمی دقت و بخت چاشنی کار طارمی در بازی می‌شد، قطعا نام میلان هم به لیست تیم‌های بزرگی چون لیورپول و چلسی که دروازه خود را مقابل ستاره ایرانی پورتو باز شده دیده، بودند اضافه می‌شد. جدی‌ترین صحنه را در اوایل نیمه دوم شاهد بودیم جایی که مهدی طارمی با یک توپ‌گیری هوشمندانه، خود را به نزدیکی‌های محوطه جریمه رساند و پس از یک حرکت در عرض و رد شدن از مدافعان میلان ضربه زمینی و خطرناکی را با پای چپ به زاویه مخالف زد. دروازه‌بان میلان در تلاش برای مهار این توپ ناموفق بود؛ اما توپ با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

ستاره ایرانی خط حمله پورتو در نیمه اول هم چند باری دروازه حریف را تهدید کرد. مهم‌ترین موقعیتی که طارمی روی دروازه میلان در 45 دقیقه اول خلق کرد شوت والی او با بیرون پا بود؛ مهدی در این صحنه با آرامش خاصی توپ را در داخل محوطه جریمه کنترل کرد و سپس به آن ضربه زد؛ اما کاتی که به توپ داد به قدر کافی نبود و ضربه‌اش از کنار دروازه راهی اوت شد. او موقعیتهای دیگری هم در این نیمه داشت که از جمله آن می‌توانیم به ضربه بی‌دقت این بازیکن پس از یک و دوی زیبایش به سمت دروازه اشاره کرد.

ایتالیایی‌ها عصبانی از پاس گل طارمی!

اما صحنه گل پورتو با واکنش شدیدی رسانه‌های ایتالیایی همراه بود. گاتزتا دلو اسپورت با انتشار تصاویر آهسته این صحنه مدعی‌شده که طارمی با هل دادن هافبک میلان باعث‌شده که لوئیس دیاز در شرایط بهتری برای گلزنی قرار بگیرد. آنها باور دارند که بازیکن ملی‌پوش ایرانی در این صحنه علاقه‌ای به تصاحب توپ نداشته و با بررسی شرایط حریف تصمیم به انجام خطا گرفته تا مالکیت توپ را به هم تیمی‌اش واگذار کند. اما داور جای‌گیری خوبی نداشته و کمک‌داور ویدئویی نیز دخالتی نکرده است.

استفانو پیولی، سرمربی میلان، نیز پس از پایان بازی با انتقاد از عملکرد داور و کمک‌داور ویدئویی روی صحنه گل پورتو، گفته بود که از نظر او مهدی طارمی کاملا روی بن‌ناصر خطا کرده و گل این تیم باید مردود اعلام می‌شد. اما چیزی که مشخص بود، این بود که در این صحنه طارمی به بهترین شکل ممکن وظیفه خود را انجام و با رساندن توپ به هم‌تیمی خود، باعث رقم خوردن تنها گل این بازی بود.

او در این بازی محور حرکات تهاجمی تیمش بود و به‌نظر استحقاقش به‌ثمر رساندن حداقل یک گل بود که این اتفاق با تعویض او در دقیقه ۸۴این مسابقه هنوز رخ نداد. اگرچه طارمی با تاثیرگذاری روی گل ماموریت خود را برای هم‌دسته‌ای‌هایش به نحو احسن انجام داد. این درخشش ستاره ایرانی باعث شد تا از سوی مسوولان یوفا، مهدی طارمی به‌عنوان برترین بازیکن دیدار امشب پورتو-میلان معرفی شود. طارمی پس از دریافت تندیس بهترین بازیکن زمین درباره مسابقه امشب گفت: «بازی بزرگ و پیروزی بزرگ تقدیم به هواداران پورتو». حالا به‌واسطه حضور و نقش پررنگ مهدی طارمی در فوتبال اروپا، نام او بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد. از آقای گلی‌اش در ریوآوه گرفته تا ترانسفر پرسروصدایش به پورتو و کسب عنوان آقای پاس گلی. او در فصل اخیر لیگ قهرمان اروپا هم حسابی درخشیده است و شاید اگر همچنان به این روش عمل کند، افتخارات بزرگ‌تری در این فصل تصاحب کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: