bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۸ - ۲۳ آبان ۱۴۰۰
شایعاتی که کم‌کم در شاهین رنگ واقعیت می‌گیرند؛
علی پورتنگستانی: هر چند پیش‌بینی می‌شد که شاهین شهرداری در هفته‌های ابتدایی لیگ یک، بیشتر از بازیکنان جوان و امیدهای خود استفاده کند

علی پورتنگستانی: 

هر چند پیش‌بینی می‌شد که شاهین شهرداری در هفته‌های ابتدایی لیگ یک، بیشتر از بازیکنان جوان و امیدهای خود استفاده کند ولی به غیر از هفته اول دوم مسابقات، کادرفنی به هر دلیلی تصمیم گرفت بازیکنان غیر بومی را جایگزین کند. حالا تا به پایان هفته پنجم مسابقات، شاهین فقط یک امتیاز به‌دست آورده است و سوال اصلی این است که آیا استفاده از 13 بازیکنان غیر بومی در تیم شاهین و بازگشت بازیکنان جوان بومی این تیم به تیم امید باشگاه کار درستی بود یا خیر.

هفته پنجم لیگ دسته یک فوتبال کشورمان روز جمعه در شهرهای مختلف برگزار شد و شاهین شهرداری در بوشهر به مصاف تیم شهرداری آستارا رفت که در نهایت با نتیجه یک بر صفر متحمل شکست شد. نتیجه‌ای که باعث شد نماینده محبوب شهر بوشهر همچنان در قعر جدول مسابقات باشد. البته باید گفت که بوشهری‌ها در مقابل حریف خود بازی نسبتا خوبی به نمایش گذاشتند و موقعیت‌های خوبی هم روی دروازه حریف به‌وجود آوردند ولی به‌دلیل نداشتن یک تمام‌کننده ایده‌آل نتوانستند هیچ کدام از این موقعیت‌ها را به گل تبدیل کنند. اما واقعیت ماجرا این روزهای شاهین به‌نظر می‌رسد خیلی متفاوت‌‌تر از چیزی باشد که هواداران این باشگاه می‌بینند. تیمی که فصل را بومی‌ترین تیم ممکن شروع کرده بود، حالا و در پایان هفته پنجم مسابقات فقط به اندازه تعداد انگشت‌های دست در این تیم بازیکن بومی دیده می‌شود. این در حالی بود که قرار بود در این فصل بیشتر از بازیکنان جوان بومی باشگاه استفاده شود. اما چرا دیگر از بازیکنان بومی و جوان باشگاه در ترکیب اصلی تیم استفاده نمی‌شود.

همانطور که می‌دانید، شاهین سه روز قبل از شروع مسابقات تشکیل شد و کادر فنی باشگاه به‌دلیل اینکه تیم هیچ بازیکنی از فصل گذشته نداشت، تصمیم گرفت که در هفته ابتدایی مسابقات، از بازیکنان بومی امید‌ها و جوانان شاهین استفاده کند. هر چند شاهین در هفته اول با نتیجه 2-1 شکست خورد ولی جوانان این تیم، بازی‌ خوبی به نمایش گذاشتند و هواداران از بازی آنها لذت بردند. پس از پایان آن بازی، کادر فنی باشگاه تاکید کرد که در هفته‌های آینده هم از جوانان باشگاه در ترکیب اصلی تیم استفاده می‌کنند. قبل از آغاز هفته دوم مسابقات، باشگاه فعالیت خود را در نقل‌وانتقالات آغاز و تعداد محدودی بازیکن جذب کرد تا در هفته دوم مسابقات برخی از مشکلات تاکتیکی تیم حل شود؛ اما پس از پایان هفته دوم تعداد بازیکنان جذب شده از سوی باشگاه اکثرا غیربومی بودند، مساله‌ای که باعث شد تعداد بازیکنان جوانان و امیدهای باشگاه در تیم کاهش یابد.

اما این پایان ماجرا نبود. با شروع مسابقات امیدهای کشور، تیم امید این باشگاه تصمیم گرفت با حداکثر نفرات در این مسابقات شرکت کنند و به همین دلیل بازیکنانی مانند شکیب که یکی از بهترین بازیکنان شاهین در فصل گذشته لیگ یک بود، به این دلیل دیگر فرصت بازی برای باشگاه در لیگ دسته یک نداشت. در واقع باید اینطور گفت که مدیران باشگاه در استفاده از بازیکنان جوان و بومی، اولویت را به امیدها دادند و تیم بزرگسالان در اولویت بعدی قرار گرفت. همین مساله باعث شد تا در هفته چهارم و پنجم مسابقات، فقط یک یا دو نفر از بازیکنان امید روی نیمکت تیم بزرگسالان دیده شود. همین مساله باعث شد تا تعداد بازیکنان غیربومی در ترکیب شاهین به حداکثر برسد تا آنجا که در هفته پنجم مسابقات تعداد غیربومی‌ها تیم 14 نبود. رقمی که در هفته اول مسابقات صفر بود. در این رابطه مدیران شاهین در گفت‌وگوهای کوتاهی که داشتند، به این باور بودند که باید امیدهای باشگاه در رده کشوری فعالیت داشته باشند تا تجربه بیشتری کسب کنند. در نگاه اول این موضوع کاملا منطقی است ولی وقتی بیشتر به اتفاق‌هایی که در سال‌های اخیر در باشگاه شاهین شهرداری رخ داده است نگاه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که بهتر بود چند بازیکن از رده امید باشگاه به تیم اصلی انتقال پیدا می‌کردند چراکه هم تجربه خوبی کسب می‌کردند و هم می‌توانستند کمک‌حال این تیم در برخی از بازی‌ها باشند. علاوه بر این از نظر مالی هم کاملا به سود این باشگاه بود.

اما در این بین شایعاتی هم در رابطه با خرید‌های یک باشگاه بوشهری در نقل و انتقالات پخش شده است. به‌طوری‌که برخی معتقد هستند که این باشگاه، شاهین شهرداری است. یکی از خبرگزاری‌ها در این مورد نوشته است «این فوتبال مظلوم و بازیکنانش آنقدر نجیب هستند که دیگر طاقت این همه بی‌مهری را ندارند که بخواهید بازیکنان بی‌کیفیت و به‌عبارتی «پولی» وارد تیم‌های بوشهری کنید. بله، درست نوشتیم بازیکن پولی آنهم به تعداد انگشتان یک دست شاید هم بیشتر که حتی صدای مربی هم درآمده و شاید به‌خاطر آبرویش هم که شده امروز و فردا خبر استعفایش را بخوانیم. پیشنهاد می‌کنیم هر مربی بومی در استان وقتی با چنین اتفاق‌هایی روبه‌رو شد خیلی مردانه و شفاف آن را با رسانه‌ها مطرح کند».

همانطور که گفتیم، شاهینی‌ها فقط در عرض چند روز چندین بازیکن غیربومی جذب کردند ولی با این وجود سرمربی تیم در گفت‌وگویی که با رسانه‌ها داشت، تاکید کرد: ما تنها تیمی در لیگ دسته یک هستیم که بدون واسطه و دخالت دلال، بازیکنان مدنظر خود را جذب کردیم و مطمئنم این بازیکنان در هفته‌های آینده عملکرد بهتری خواهند داشت.

به هر حال این روزها مهدی قنبری و تیمش روزهای سختی را در لیگ یک طی می‌کنند و مطمئنا این حواشی کار را برای کادر فنی تیم سخت‌تر نیز خواهد کرد چراکه در صورت نتیجه نگرفتن تیم، ممکن است رسانه‌ها این شایعات را به واقعیت تبدیل کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: