bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۳ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰
پشت پرده استعفا خرمزی از سمت سرمربیگری ایرانجوان؛
علی پورتنگستانی: اتفاق‌‌هایی که طی روزهای گذشته در باشگاه ایرانجوان بوشهر رخ داده است، همان چیزی بود که طی هفته‌های گذشته پیش‌بینی کرده بودیم، ایرانجوان بوشهر مطابق سال‌های گذشته در هفته‌های ابتدایی مسابقات وارد حاشیه شد، آن هم از نوع خطرناکش.

علی پورتنگستانی: اتفاق‌‌هایی که طی روزهای گذشته در باشگاه ایرانجوان بوشهر رخ داده است، همان چیزی بود که طی هفته‌های گذشته پیش‌بینی کرده بودیم، 

به‌هر حال جدایی مربیان بزرگسالان و پایه این باشگاه خود به تنهایی گویای همه‌چیز است. اما چیزی که باید گفت این است که ایرانجوان بوشهر مطابق سال‌های گذشته در هفته‌های ابتدایی مسابقات وارد حاشیه شد، آن هم از نوع خطرناکش.

هفته دوم لیگ دسته دو کشور، امروز و فردا در شهرهای مختلف کشورمان برگزار می‌شود و نمایندگان استان به مصاف حریفان خود خواهند رفت. در شاهین بندر عامری که در حال حاضر همه‌چیز طبق برنامه پیش می‌رود و این تیم درگیر حاشیه‌ خاصی نشده است ولی مطابق سال‌های گذشته، ایرانجوان باز هم فصل را با حاشیه شروع کرد و به‌نظر می‌رسد این رویه فعلا در این باشگاه ادامه‌دار خواهد بود، حالا تا چه زمانی، کسی نمی‌داند. اما آنچه که مهم است اتفاق‌هایی است که طی روزهای گذشته در این باشگاه رخ داده است تا آنجا که خرمزی حاضر نشد با مدیریت فعلی ایرانجوان کار کند و از سمت خود استعفا داد. البته این پایان کار نبود و چند نفر دیگر هم اعضای کادر فنی و مربیان پایه این باشگاه تصمیم به جدایی گرفتند تا این مساله یک حاشیه بزرگی برای ایرانجوان بوشهر ایجاد کند. حالا این سوال در ذهن هواداران ایرانجوان ایجاد شده است که چطور ممکن است مربی‌ای که در تهران تیم را تمرین داده بود و قرار بود با این تیم در لیگ دو شرکت کند، به یک‌باره تصمیم به جدایی گرفته است؟ درست است که این تیم مشکلات مالی داشته و خرمزی از این مساله کاملا آگاه بوده است، ولی اینطور که پیداست مشکل در جای دیگری بوده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اگر یادتان باشد، چندی پیش در گزارشی به این مساله پرداختیم که تعدادی از باشگاه‌های استان در جذب بازیکن در فصل نقل‌وانتقالات فعالیت‌های عجیبی داشته‌اند به‌طوری‌که یا نام بازیکنان جذب‌شده را خیلی دیر اعلام کردند یا اینکه یک‌روزه چند بازیکن غیربومی را جذب کردن تا بتوانند لیست خود را پر کنند. در این بین حتی شایعه شده بود که سرمربی یکی از تیم‌ها به‌دلیل اتفاقاتی که در فصل نقل‌و‌انتقالات برای تیمش رخ داد، به‌زودی از سمت خود استعفا خواهد داد. از قضا چند روز پس از رسانه‌ای‌شدن این مساله، باشگاه ایرانجوان در اقدامی عجیب و شگفت‌انگیز اعلام کرد که محمود آرامش به‌عنوان سرمربی جدید این باشگاه انتخاب شده است و این بدین معنی بود که خرمزی از سمت خود استعفا داده بود. با این اتفاق، ذهن هواداران ایرانجوان به این سمت است که برخی با دلالی، بازیکنان مدنظر خود را به ایرانجوان آورده‌اند و همین مساله باعث ناراحتی سرمربی سابق این باشگاه شده است. اما دو روز پس از جدایی رسمی خرمزی، این مربی باتجربه و کهنه‌کار در فضای مجازی با انتشار یک متن به‌نوعی پرده از حقایق گشود. او در این پیام نوشته بود: هرگز عزت و شرف و آبروی خود را به سفره رنگین فرومایگان نفروختم تا به نام و نانی برسم.

این پیام به‌نوعی ثابت کرد که ایرانجوان هم یکی از آن دسته تیم‌هایی بود که در فص نقل‌وانتقالات دست به اقدامات عجیبی زده است و با نظر سرمربی خود بازیکن جذب نکرده است. اما دو روز پس از انتشار این پیام، نوبت به ابراهیم شریفی رسید تا او این‌بار از مدیریت فعلی ایرانجوان به‌شدت انتقاد کند. سرمربی امیدهای ایرانجوان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید». او در ادامه این پیام با به‌کار بردن کلماتی مانند فوتبال پاک، مربی اسپانسر و... به‌نوعی به‌دنبال این بود که ثابت کند ایرانجوان به مکانی برای دلالان فوتبال تبدیل شده است.

همه این مسائل نشان می‌دهد که مدیریت فوق‌العاده آقای وزیری در ایرانجوان باز هم باعث ایجاد یک شاهکار جدید در این باشگاه شده است. وزیری و همکارانش در ایرانجوان چند سالی است که اشتباه‌های بزرگی مرتکب شده‌اند و همین مساله باعث‌شده تا این تیم قدیمی نتواند در سال‌های اخیر نتایج خوبی کسب کند و روز به روز ضعیف‌تر شود. آنها در این سال‌ها هر کاری کرده‌اند تا ایرانجوان روز به‌روز وضعیتش بدتر شود و این در حالی است که خودشان فکر می‌کنند اوضاع خوب پیش می‌رود. حالا هم اگر ثابت شود که در مدیریت آن‌ها، ایرانجوان بازیچه دست دلالان شده باشد نباید تعجب کرد چراکه آنها ثابت کرد‌ه‌اند مرد اشتباهات بزرگ هستند. با همه این تفاسیر یک سوال ذهن هواداران ایرانجوان را حسابی مشغول کرده و آن هم این است که محمود آرامش چطور حاضر شده است با افرادی که بویی از مدیریت فوتبال نبرده‌اند، همکاری کند؟ هنوز مشخص نیست که پشت پرده این ماجرای عجیب دقیقا چه اتفاق‌هایی رخ می‌‌دهد و در این مورد حتما در روزهای آینده گزارش کاملی خواهیم نوشت تا مدیران مثلا باتعهد برخی از باشگاه‌ها استان بدانند که فوتبال بوشهر جای دلالان نیست و اگر بخواهند به این شیوه به مسیر خود ادامه دهند، مطمئنا باید منتظر عواقب آن نیز باشند. لطفا فوتبال بوشهر را به ویروس دلالیسم مبتلا نکنید!


نام:
ایمیل:
* نظر: