bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۲ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰
علی پورتنگستانی: با وجود گذشت تنها یک نیم‌فصل از اولین تجربه بازی مهدی قایدی در لیگ امارات، کارشناسان فوتبال این کشور معتقد هستند.

علی پورتنگستانی: با وجود گذشت تنها یک نیم‌فصل از اولین تجربه بازی مهدی قایدی در لیگ امارات، کارشناسان فوتبال این کشور معتقد هستند که این بازیکن ریزنقش بوشهری در حال حاضر بهترین بازیکن لیگ امارات است. بازیکنی که شاید همیشه در ترکیب اصلی تیمش به میدان نمی‌رود ولی سعی می‌کند از کوچک‌ترین موقعیت‌ها، بهترین استفاده را کند.

مهدی قایدی ستاره فصل گذشته باشگاه استقلال که پس از گذراندن یک تجربه موفقت در تیم آبی‌های پایتخت، در فصل جدید رقابت‌های فوتبال، تصمیم گرفت که راهی کشوری دیگری شود تا به‌عنوان یک لژیونر به فعالیت خود ادامه دهد. به‌نظر می‌رسید حضورش در لیگ‌های درجه ۲ اروپایی و درخشیدن در آن لیگ‌ها و رسیدن به لیگ‌های معتبرتر می‌تواند برایش بهترین تصمیم باشد، همانطور که می‌دانید، او در نهایت تصمیم گرفت که در تیم شباب الاهلی دبی در لیگ برتر فوتبال امارات حضور یابد. به‌هر حال در سال‌های گذشته بازیکنان بزرگی از کشورمان در لیگ امارات بازی کرده بودند و از همین تیم‌ها به تیم‌های بزرگ‌تری رفتند. مهدی قایدی با وجود اینکه وارد فضایی شده بود که با فضای فوتبال ایران تفاوت زیادی داشت؛ اما توانست خیلی زود خود را با شرایط حاکم وفق دهد و از همان ابتدا به یکی از محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین بازیکن تیم شباب الاهلی دبی تبدیل شود، فوتبالیستی که حضورش در میدان برای تیم بار روانی مثبت به همراه داشت. اما این مساله باعث نشد که این بازیکن، به بازیکن فیکس الاهلی تبدیل شود، چراکه سرمربی این باشگاه به‌هر دلیل اعتقاد داشت که مهدی قایدی بازیکنی است که باید در نیمه دوم وارد بازی شود تا شرایط را بتواند به سود تیمش تغییر دهد.

مهم‌ترین درخشش او برمی‌گردد به دیدار شباب الاهلی و الشارجه که توانست دو گل و یک پاس گل دهد. به‌نوعی درخشش او بود که باعث شد تیم الاهلی پیروز از میدان مسابقه خارج شود. روزنامه الاتحاد در گزارشی در این مورد نوشته بود: مهدی قایدی یکی دیگر از نفراتی است که استعداد بزرگ خودش را به‌خوبی نشان داده و می‌تواند نیروی تازه‌ای برای تقویت لیگ امارات محسوب شود. او در بازی با الشارجه عملکرد درخشانی داشت و موجب پیروزی تیمش در این مسابقه شد. قایدی که زننده دو گل شباب الاهلی در این بازی بود با توانایی های خودش می‌تواند به یکی از بازیکنان ماندگار در فوتبال امارات تبدیل شود در صورتی که به عملکرد رو به‌رشد و مثبت خودش ادامه بدهد.

اما او همچنان بازیکن نیمکت‌نشین شباب الاهلی به حساب می‌آید. قایدی در آخرین بازی الاهلی برابر العین هم از دقیقه ۷۰ وارد زمین شد تا مطابق با هفته‌های قبلی نتواند کار زیادی انجام داد. البته که این عملکرد را نمی‌شود پای افت قطعی این بازیکن نوشت، چون حتی در همین فصل پیش رو هم فرصت زیادی برای بازی کردن در لیگ امارات دارد. به‌هر حال این مساله باعث شد حتی هواداران این تیم به‌شدت از سرمربی خود بابت بازی ندادن به بازیکنی بوشهری تیمش انتقاد کنند چراکه آنها معتقدند، حضور قایدی در بازی می‌تواند کمک زیادی به نتیجه گرفتن تیم شباب الاهلی کند. اما نکته اصلی این است که قایدی بدون حاشیه در حال تلاش است که بتواند جایگاه خود را در تیم شباب الاهلی تثبیت کند. همه این مسائل باعث شد تا یکی از کارشناسان مطرح فوتبال امارات، مهدی قایدی را به‌عنوان یکی از سه بازیکن برتر لیگ این کشور در نیم‌فصل اول مسابقات معرفی کند. هر چند این حرف بسیاری از کارشناسان فوتبال امارات بوده است. در ادامه این گزارش نگاهی خواهیم داشت به صحبت‌های ولید الشامسی، کارشناس فوتبال امارات در مورد مهدی قایدی.

ولید الشامسی در گفت‌و‌گو با روزنامه امارات‌الیوم عملکرد بازیکنان خارجی شاغل در لیگ امارات را مورد تحلیل قرار داد و گفت: 9 باشگاه اماراتی از عملکرد بازیکنان خارجی خودشان در نیم‌فصل اول رضایت نداشته و نسبت به ایجاد تغییراتی در این بخش اقدام خواهند کرد. براین اساس میزان تغییرات فهرست بازیکنان خارجی در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل از پنجره ابتدای فصل بیشتر خواهد بود. لابا کودجو مهاجم العین و صدرنشین جدول گلزنان لیگ به همراه پدر و بازیکن برزیلی الوحده و بازیکن ایرانی شباب‌‌الاهلی مهدی قایدی بهترین بازیکنان خارجی لیگ تا اینجای کار بودند و نفراتی هستند که بیش‌ترین تاثیرگذاری را در ترکیب تیم‌های خود داشته و متفاوت از سایر نفرات ظاهر شدند.

وی در ادامه این گفتوگو با تمجید دوباره از مهدی قایدی افزود: برخی از باشگاه‌ها از روندی که در شروع فصل داشتهاند و از عملکرد بازیکنان خارجی‌شان رضایت ندارند و بر همین اساس با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارم 9 باشگاه در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل به‌دنبال ایجاد تغییراتی در ترکیب بازیکنان خارجی خودشان خواهند بود.

اگرچه مهدی قایدی تا به اینجا کار فقط سه گل برای تیم الاهلی به‌ثمر رسانده است، ولی فقط کافی است نگاهی به بازی‌های که او به میدان رفته است، بیاندازید، تا متوجه شوید چرا از دیدگاه کارشناسان فوتبال امارات، باشوی کوچک فوتبال ایران، به یکی از سه بازیکن برتر نیم‌فصل اول لیگ امارات تبدیل شده است. قایدی اگر این روند را در فوتبال امارات ادامه دهد، می‌تواند طی سال‌های آینده راهی فوتبال اروپا شود تا بتواند همانند مهدی طارمی، به یکی از بازیکنان تاریخ‌ساز فوتبال بوشهر تبدیل شود. او هم پتانسیل این کار را دارد و هم انگیزه لازم برای ادامه راه، فقط باید در گرفتن تصمیم‌های نهایی دقت بیشتری کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: