bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
بررسی آخرین رنکینگ فیفا؛
تیم ملی ایران به دلیل عملکرد خوب در مرحله مقدماتی جام جهانی و رزرو بلیت قطر توانسته بود به‌صورت موقت بالاتر از سنگال و در رده بیستم دنیا قرار بگیرد، اما با اتمام فیفا‌دِی اخیر و قهرمانی هم‌تیمی‌های سادیو مانه در جام ملت‌های آفریقا، آنها یک بار دیگر بالاتر از ایران و این‌بار در جایگاه هجدهم قرار گرفتند تا ملی‌پوشان ایران به جایگاه بیست‌و‌یکم بازگردند.

به گزارش "ورزش سه"، در حالی‌که هفته گذشته رنکینگ اولیه‌ای از رتبه‌بندی تیم‌های ملی دنیا توسط وب‌سایت‌های غیررسمی منتشر شده بود، تیم ملی ایران به دلیل عملکرد خوب در مرحله مقدماتی جام جهانی و رزرو بلیت قطر توانسته بود به‌صورت موقت بالاتر از سنگال و در رده بیستم دنیا قرار بگیرد، اما با اتمام فیفا‌دِی اخیر و قهرمانی هم‌تیمی‌های سادیو مانه در جام ملت‌های آفریقا، آنها یک بار دیگر بالاتر از ایران و این‌بار در جایگاه هجدهم قرار گرفتند تا ملی‌پوشان ایران به جایگاه بیست‌و‌یکم بازگردند.

تیم ملی سنگال در فیفا‌دِی  اخیر توانست با جمع آوری 26.18 امتیاز، اختلاف خود با ایران را جبران کرده و حتی کشورهای کلمبیا و ولز را نیز از پیش روی بردارد. دو شکست ناامید کننده کلمبیا، 21.25 امتیاز منفی را برای آنها در پی داشت. این اتفاق برای تیم ملی ایران که امیدوار بود در سید دوم رقابت‌های جام جهانی قرار بگیرد، اتفاق خوشایندی محسوب نمی‌شود و حالا برای این‌که امیدهای ایران جهت قرارگیری در سید دوم زنده بماند، نیازمند پیروزی مصر برابر سنگال و جلوگیری از صعود یاران مانه به جام جهانی و هم‌چنین عدم صعود تیم‌های ولز، سوئد، کلمبیا و اروگوئه‌ به جام جهانی است.

تیم ملی ایران تا قبل از اعلام رنکینگ نهایی و تا پیش از اعلام سیدبندی جام جهانی، 2 دیدار رسمی را در پیش دارد. شاگردان اسکوچیچ در صورت پیروزی در این دو دیدار، 16.57 امتیاز جمع آوردی کرده و شمار امتیازات خود را به عدد 1589.46 خواهد رساند. کسب نتیجه تساوی و یا شکست، باعث کسب امتیاز منفی شده و رتبه ایران را پایین‌تر می‌آورد. در حال حاضر ولز (1578)، کلمبیا (1585)، سنگال (1587)، سوئد (1588) و اروگوئه (1614) بالاتر از ایران قرار دارند.




جمع‌بندی: اگر صعود یکی از دو تیم ایتالیا و پرتغال و صعود تیم‌های آمریکا و مکزیک را به جام جهانی قطعی بدانیم، گلدان دوم مسابقات تنها یک ظرفیت خالی دارد. چنانچه فرض کنیم رنکینگ تیم‌ها در دو ماه باقی‌مانده تا قرعه‌کشی تغییری نداشته باشد، شرط تحقق سناریوی فوق و راهیابی ایران به گلدان دو این است که اولاً در قاره آمریکای جنوبی تیم‌های کلمبیا و اروگوئه موفق به صعود مستقیم به جام جهانی نشوند، ثانیاً تیم‌های ولز و سوئد از قاره اروپا در مسیر سخت خود در راه صعود به جام جهانی ناکام شوند (حداکثر این‌که ولز هر دو بازی خود را در ضربات پنالتی ببرد) ثالثاً در قاره آفریقا سنگال در پلی‌آف مقابل مصر شکست بخورد. (در این سناریو حضور یکی از دو تیم ایتالیا و پرتغال در جام جهانی قطعی در نظر گرفته شده است). در غیر این‌صورت تیم ملی فوتبال ایران در گلدان سوم قرعه‌کشی جام جهانی قرار می‌گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: