bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
در واکنش به صحبت‌های کوتاه استاندار بوشهر پیرامون وضعیت ورزش استان؛
بامداد جنوب: در حالی که این روزها شاهین و ایرانجوان بوشهر در بدترین وضعیت خود طی سال‌ها اخیر به‌سر می‌برند، مسوولان استانی که در راس آن استاندار استان قرار دارد

در حالی که این روزها شاهین و ایرانجوان بوشهر در بدترین وضعیت خود طی سال‌ها اخیر به‌سر می‌برند، مسوولان استانی که در راس آن استاندار استان قرار دارد، هیچ راه‌حلی برای حل مشکلات این دو تیم پیدا نکرده‌اند. این در حالی است که همه مسوولان ما از وضعیت این دو تیم ناراحت هستند ولی ناراحتی آن‌ها هیچ چیز را حل نمی‌کند.

یک ماه از سال 1401 یک گذشت و با وجود اینکه در ابتدای سال انتظار می‌رفت وضعیت شاهین و ایرانجوان برای مدت کوتاهی بهتر شود، اما نه‌تنها این اتفاق رخ نداد بلکه وضعیت این دو تیم روز به‌روز بدتر شد تا آنجا که حالا هر دو نماینده استان در لیگ‌های خود، مدعی اصلی سقوط به دسته پایین‌تر هستند، موضوعی که تقریبا به واقعیت تبدیل شده است و حتی هواداران هر دو تیم دیگر آن را قبول کرده‌اند ولی آن‌ها همچنان از این مساله ناراحت هستند که چرا در این مدت، هیچکس در این شهر و استان برای بهبود وضعیت این دو تیم کار خاصی انجام نداد. البته این قصه سر دراز دارد و مربوط به دیروز و هفته گذشته نیست. سال‌هاست که مسوولان استانی نتوانسته‌اند حق فوتبال این استان را بگیرند و حالا هم از گرفتن آن عاجز هستند. همه این‌ها را گفتیم که تا وارد اصل ماجرا شویم. همانطور که می‌دانید، هفته گذشته استاندار بوشهر با اصحاب رسانه استان جلسه‌ای برگزار کرد تا پیرامون موضوعات مختلف صحبت کند و به سوالات خبرنگاران جواب دهد. ایشان در جلسه چند ساعته در مورد موضوعات مختلف، توضیحاتی کاملی داد ولی وقتی به بحث ورزش و فوتبال و مشکلات باشگاه‌هایی نظیر ایرانجوان و شاهین رسید، آقای استاندار با گفتن یکی و دو جمله، از این مساله مهم گذشت و به سوالات دیگر جواب داد. در ادامه این گزارش صحبت‌های ایشان در مورد وضعیت این روزهای ورزش استان را خواهید خواند.

استاندار بوشهر در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد وضعیت شاهین و ایرانجوان گفت: من هم از وضعیت فعلی دو تیم ایرانجوان و شاهین ناراحت هستم. متاسفانه ورزش استان و تیم‌های ما در بخش حمایت صنایع بزرگ دچار مشکل هستند. باید تیم‌های ورزشی ما به صنایع وصل شوند و یا بخش خصوصی آ‌ن‌ها را حمایت کند. محمدی‌زاده پیرامون آخرین وضعیت اداره ورزش اینگونه توضیح داد: در این مورد رایزنی‌های لازم صورت‌گرفته و به‌زودی مشخص خواهد شد.

واقعا جای تعجب دارد که استاندار بوشهر از موضوع به این مهمی به راحتی عبور کردند، به هر حال ایرانجوان و شاهین یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های فوتبال در استان بوشهر و کشور هستند و هواداران بسیاری دارند. علاوه بر این، این دو تیم در طی سال‌های اخیر بازیکنان بزرگی را به فوتبال ایران معرفی کرده‌اند از جمله مهدی طارمی، محمد محبی، حسین ماهینی و ... . حالا درست است که دو تیم قدیمی استان در وضعیت اسفناکی به‌کار خود در لیگ‌های کشوری ادامه دهند؟ آیا این درست است که با آینده بسیاری از استعدادهای این استان که برای نشان دادن استعداد خود به ایرانجوان و شاهین دل بسته بودند، بازی شود؟ آیا این درست که تنها امید هواداران فوتبال در این شهر را به همین راحتی رها کنیم؟ سوالات بسیاری در ذهن‌مان ایجاد شد ولی شاید همین تعداد هم برای برخی نشان دهد که چرا فراموش کردن شاهین و ایرانجوان می‌تواند برای این استان گران تمام شود.

و اما آقای استاندار، ما هم مثل شما از وضعیت این روزهای شاهین و ایرانجوان ناراحت هستیم و بارها در گزارش‌های مختلف نوشتیم که باید خط فکری این دو باشگاه تغییر کند و مسوولان باید از این دو تیم حمایت‌های لازم را انجام دهند تا شاید فرجی شود ولی گوش شنوایی نبود. آقای استاندار، شما حق دارید که در مورد وضعیت این روزهای شاهین و ایرانجوان نگران و ناراحت باشید ولی واقعیت این است که ناراحتی امروز شما هیچ کمکی به بهود وضعیت شاهین و ایرانجوان نخواهد کرد، حتی یک ذره. به هر حال در این مورد به عملکرد شما نقد وارد است؛ چراکه قرار بود در ابتدای فصل حداقل قسمتی از مشکلات این دو باشگاه را حل کنید ولی نه‌تنها این اتفاق رخ نداد بلکه وضعیت این دو تیم بدتر نیز شد. در حال حاضر هم اگر قرار باشد از سوی استانداری کمکی به ایرانجوان و شاهین شهرداری شود، باید گفت که دیگر فایده‌ای ندارد؛ چراکه کار از کار گذشته است.

در مورد قسمت دوم حرف‌های استاندار نیز باید گفت که سال‌هاست که مدیران مختلف در استان بوشهر از لزوم حمایت صنایع بزرگ از باشگاه‌ها صحبت می‌کنند این جمله فقط در حد حرف زدن باقی مانده است و عملی نشده است. آقای استاندار شما می‌گویید که « باید تیم‌های ورزشی ما به صنایع وصل شوند و یا بخش خصوصی آن‌ها را حمایت کند» ولی حقیقت این است که این بایدها، فوتبال بوشهر را به این روز انداخته است. در واقع باید گفت که با این «بایدها»، هیچ چیزی حل نمی‌شود؛ چراکه هنوز هم افرادی در این استان هستند که نمی‌خواهند پتروشیمی‌ها و منطقه ویژه از باشگاه‌های ورزشی حمایت کنند.

به هر حال در پایان بار دیگر تاکید می‌کنم که آقای استاندارد شما حق دارید ناراحت باشید ولی ناراحتی شما کجا و ناراحتی هواداران شاهین و ایرانجوان کجا!


نام:
ایمیل:
* نظر: