bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
علی پورتنگستانی: مهدی طارمی به اولین بازیکن بوشهر شاغل در فوتبال اروپا تبدیل شد که توانست عنوان قهرمانی لیگ را به همراه تیمش به‌دست آورد، افتخاری که طارمی در بدست آوردن آن بیشترین تاثیر داشت و به همین دلیل بود که او بیشتر از هر کسی از کسب این عنوان خوشحال بود.

مهدی طارمی به اولین بازیکن بوشهر شاغل در فوتبال اروپا تبدیل شد که توانست عنوان قهرمانی لیگ را به همراه تیمش به‌دست آورد، افتخاری که طارمی در بدست آوردن آن بیشترین تاثیر داشت و به همین دلیل بود که او بیشتر از هر کسی از کسب این عنوان خوشحال بود.

مهدی طارمی یک سال درخشان را در پورتو سپری کرده و بهترین فصل فوتبالی خود را پشت سر گذاشته و این بازی‌های موثر و گل‌ها، پاس گل‌ها و گرفتن پنالتی‌های او، منجر به بهترین اتفاق برای او و باشگاه‌اش در لیگ برتر پرتغال شد. تیم فوتبال پورتو در حالی‌که مثل همیشه مهدی طارمی را به‌عنوان مهاجم نوک در ترکیب ابتدایی داشت، از ساعت ۲۱:۳۰ شنبه‌شب در ورزشگاه دا لوز لیسبون، در مهم‌ترین مسابقه هفته سی‌وسوم و ماقبل پایانی فصل 2021-۲2 لیگ برتر پرتغال به مصاف تیم رده سومی بنفیکا رفت که پیروزی در این بازی حکم قهرمانی یاران طارمی را داشت.

ستاره ایرانی پورتو که هفته گذشته نمایش فوق‌العاده‌ای مقابل ویزلا داشت و توانست دو گل در جریان برتری تیمش به‌ثمر رساند، در بازی شنبه‌شب نیز انگیزه زیادی داشت تا دروازه بنفیکا را باز کند و کمک‌حال تیمش در قطعی کردن قهرمانی در این بازی باشد، اما اولین فرصت جدی او در همان نیمه اول از دست رفت. مهدی طارمی در دقیقه ۱۵ دیدار امشب یک فرصت عالی به‌دست آورد و با فرار عالی پشت مدافعان بنفیکا، در موقعیت تک به‌تک با دروازه‌بان این تیم قرار گرفت، اما شوت زمینی ستاره ایرانی پورتو تبدیل به گل نشد و با واکنش عالی گلر بنفیکا به کرنر رفت.

طارمی که در سومین سال حضورش در فوتبال پرتغال یک روند استثنایی طی کرده و انگیزه زیادی برای تجربه نخستین قهرمانی در یک رقابت اروپایی داشت، در این دیدار با وجود مهارش توسط دو مدافع بنفیکا که همواره در کنارش بودند و اجازه نمی‌دادند فرصتی به‌وجود بیاورد، در دقیقه ۷۵ یک فرصت عالی خلق کرد که می‌توانست تبدیل به گل شود، اما این اتفاق نیفتاد. ملی‌پوش ایرانی پورتو با حرکت سریع در پشت محوطه جریمه بنفیکا خطرساز شد و با خطای وایگل اجازه حرکت پیدا نکرد، اما آوانتاژ داور شرایطی به‌وجود آورد تا اوتاویو در موقعیت گلزنی قرار بگیرد، اما ضربه این بازیکن هم پس از اصابت به مدافع بنفیکا به کرنر رفت.

سه دقیقه پس از این اتفاق، مهدی طارمی خطای شدیدی در میانه زمین انجام داد و در ادامه نیز مدافع بنفیکا پای او را زد، اما داور به شکل عجیبی هیچ‌یک از این دو بازیکن را جریمه نکرد و نسبت به اعتراض یکی از مربیان پورتو، واکنش شدیدی با نشان دادن کارت قرمز داشت. طارمی که با وجود تلاش زیاد برای گلزنی و موقعیت‌سازی نتوانسته بود این کار را مقابل بنفیکا انجام بدهد و کمی عصبی کارش را دنبال می‌کرد، در دقیقه ۷۹ به‌خاطر خطای شدید روی پای جولیان ویگل کارت زرد گرفت و البته چهار دقیقه پس از آن با تکل شدید این مدافع بنفیکا در پشت محوطه جریمه سرنگون شد تا داور این‌بار به ویگل اخطار بدهد. ستاره ایرانی پورتو در دقیقه ۸۷ جای خود را به تونی مارتینز داد؛ اما در نهایت تیمش توانست در دقیقه ۴+۹۰ روی یک ضدحمله سریع توسط په‌په برزیلی و پاس این بازیکن برای زایدو، با شوت تماشایی این مهاجم نیجریه‌ای به گل پیروزی و قهرمانی برسد. تیم فوتبال پورتو در شبی که مهدی طارمی را در اختیار داشت، با پیروزی یک بر صفر در ورزشگاه دا لوز لیسبون ۸۸ امتیازی شد تا در فاصله یک هفته به پایان فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ برتر پرتغال، قهرمانی خود را قطعی کند.

کیکر: طارمی پورتو را قهرمان پرتغال کرد

نشریه کیکر با اشاره به قهرمانی پورتو نوشت: مهدی طارمی در خط حمله پورتو درخشید. پورتو، همراه با اسپورتینگ، بهترین خط دفاع (۲۲ گل خورده) وبه‌تنهایی بهترین خط حمله (۸۴ گل) در لیگ را دارند. مهدی طارمی توانست در این فصل عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و بهترین گلزن تیمش در این فصل از رقابت‌ها با ۲۴ گل بود. فقط داروین استعداد برتر بنفیکا با ۲۶ گل موفق‌تر از طارمی در لیگ بود.

کونسیسائو: می‌دانستیم مهدی طارمی بازیکنی قدرتمند است

سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو به‌دنبال قهرمانی تیمش گفت: این یک بازی معمولی، رقابتی و بدون فرصت‌های بزرگ گلزنی در پایان فصل بود، البته در ابتدای نیمه نخست فرصت گلزنی داشتیم. پورتو شایسته پیروزی بود. درباره قهرمانی تیمم هم باید بگویم ما امروز آن را به دست نیاوردیم، زیرا بهترین تیم در طول فصل جاری لیگ برتر پرتغال بودیم. قهرمانی پورتو عدالت بود. بازیکنان پورتو عملکرد عالی داشتند. ما یک گروه و رختکن افسانه‌ای داریم. به بازیکنان و تمامی اعضای باشگاه و هوادارانی که خستگی‌ناپذیر بودند تبریک می‌گویم. اکنون بیایید جشن بگیریم و به بازی‌های بعدی فکر کنیم. ما با تغییرات بازی بنفیکا هماهنگ شدیم و شایسته زدن گل پیروزی بودیم. می‌دانستیم چگونه این بازی را درک کنیم. می‌دانستیم که پپه، گالنو و طارمی بازیکنان قدرتمندی در خطوط دفاعی و حمله هستند.

تکرار شادی جنجالی طارمی این‌بار در جشن قهرمانی پورتو

بازیکنان پورتو بعد از بازگشت به این شهر، به رختکن ورزشگاه خانگی خود رفتند تا خود را آماده جشن قهرمانی کنند. با توجه به اینکه پورتو به سی‌امین قهرمانی خود در لیگ پرتغال دست یافته است، تمام بازیکنان این تیم پیراهنی با شماره ۳۰ را بر تن کردند و سپس در میان هوادارانشان و روی استیجی که در نظر گرفته شده بود، قهرمانی را جشن گرفتند. مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو هم در میان بازیکنان و اعضای تیم پورتو حضور داشت. او بعد از آنکه نامش توسط گوینده اعلام شد، روی استیج آمد و با طی کردن مسیر، انگشتش را به نشانه سکوت روی بینی خود گذاشت.

این حرکت طارمی در واقع تکرار همان شادی گل خود برای ساکت کردن تیم رقیب یعنی اسپورتینگ لیسبون بود. مهاجم ایران بعد از آنکه از سوی باشگاه اسپورتینگ مورد حمله و اتهام قرار گرفته بود، در دیدار با پورتیموننزه سه گل به‌ثمر رساند و با کنایه و به نشانه ساکت کردن اسپورتینگی‌ها، انگشتش را روی بینی قرار داده بود. تکرار این حرکت در جشن قهرمانی پورتو نشان می‌دهد مهاجم ایران هنوز نتوانسته حملات باشگاه اسپورتینگ و مقاله‌ای که علیه او نوشته شده بود را فراموش کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: