bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر در نشست خبری:
داود علیزاده: نشست خبری مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر با اصحاب رسانه در خصوص برگزاری کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر روز دوشنبه در بوشهر برگزار شد.

داود علیزاده

نشست خبری مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر با اصحاب رسانه در خصوص برگزاری کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر روز دوشنبه در بوشهر برگزار شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر از برگزاری اولین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز این استان ۳۱ خرداد در راستای ترویج فرهنگ شهادت و گسترش ارزش‌های ناب شهادت خبر داد.

علی موحدی با بیان اینکه ضمن اشاره به تاثیر معنوی شهدا در مدارس، خاطرنشان کرد: ۵۸۲ یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی و ۱۸ پیش کنگره در همه ۱۸ منطقه و شهرستان‌های استان بوشهر با محوریت شهدای فرهنگی و دانش‌آموز برگزار و تاثیر بسیاری در فضای معنوی داشته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر افزود: برای اولین بار در کنار راه‌اندازی کانال ویژه معرفی شهدای فرهنگی در شبکه شاد، سایت ویژه‌ای به همت اداره اطلاع‌رسانی و فناوری اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر جهت بارگذاری اطلاعات و آرشیوهای کامل شهدای فرهنگی و دانش‌آموز راه‌اندازی شده است که برای نوشتن زندگی‌نامه، کتاب و پژوهش و تحقیق می‌توان مورداستفاده قرارداد.

موحدی با اشاره به انتخاب شهید شاخص فرهنگی گفت: دو شهید شاخص فرهنگی یعنی علیرضا ماهینی به‌عنوان شهید شاخص فرهنگی و شهید حسین صافی به‌عنوان شهید شاخص دانش‌آموز معرفی و کتاب شهید نامه برای این دو شهید نوشته‌شده است که روز کنگره رونمایی می‌شود.

به گفته وی طرح ویژه‌ای که در دست اجراست، طرح شهید سلیمانی است که در این طرح برای اولین بار حدود ۵۲ زمین مصنوعی و ۲۰ سالن سرپوشیده دانش‌آموزی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در مدارس احداث شود که واقعا یک انقلاب در فضای ورزشی دانش‌آموزی است که بعد از انقلاب بی‌سابقه است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر تصریح کرد: مستند پنج شهید حسینی مقدم روستای سربست، منطقه سعدآباد، شهرستان دشتستان، حال ساخت است و اکران فیلم موقعیت مهدی برای دانش آموزان، خانواده‌های آن‌ها و همکاران فرهنگی یکی دیگر از برنامه‌های این کنگره است.

موحدی ادامه داد: یکی از برنامه‌های جانبی کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، ویژه‌برنامه‌ای در دبیرستان فتح المبین گناوه با ۲۲ شهید دانش‌آموز که ۱۳ شهید خود را در عملیات فتح المبین تقدیم کرده است که در نوع خود در کشور بی‌نظیر است.

موحدی با اشاره به خط اورژانس اجتماعی دانش‌آموزی تصریح کرد: این خط وابسته به طرح نماد با شماره تلفن ۱۵۷۰ در حال ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش آموزان، همکاران فرهنگی و خانواده‌ها است.

به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر ستاد برگزاری کنگره در تمام ۱۸ منطقه شهرستان استان بوشهر با همکاری ۹۰ نفر از همکاران فرهنگی در سطح استان تشکیل و در حال فعالیت است و حدود ۳۰ جلسه ستاد استانی برای هماهنگی‌های لازم برگزاری کنگره و پنج جلسه با دستگاه‌های مرتبط استانی برگزارشده است.

موحدی در خصوص برنامه‌های جانبی این کنگره تصریح کرد: روز کنگره، نمایشگاهی از ادوات نظامی در محل برگزاری کنگره با همکاری سپاه امام صادق استان بوشهر، منطقه دوم نیروی دریایی و بنیاد حفظ نشر و ارزش‌های دفاع مقدس و با حضور همه خانواده‌های شهدای فرهنگی و دانش‌آموز برپا خواهد شد.

به گفته وی یکی دیگر از برنامه‌های جانبی کنگره، برگزاری شب‌شعر با مرکزیت شهر دیر است از همه شاعران مربوطه در این شب‌شعر دعوت به عمل می‌آید.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر بیان کرد: تولیدات محتوایی شامل روایتگری، خاطره گویی، کلیپ، موشن و.. با توجه به ظرفیت هر شهرستان تولیدشده است و ویژه‌برنامه شب سوم خردادماه با حضور مداح کشوری یعنی جناب آقای بنی فاطمی، دانش آموزان و عموم مردم در گلزار شهدای بهشت صادق شهر بوشهر برگزار خواهد شد.

موحدی خاطرنشان کرد: در حوزه تولید محتوای چندرسانه‌ای حدود ۱۶ رتبه برتر کشوری در سراسر استان بوشهر کسب کرده‌ایم که هم‌زمان پنج همکار فرهنگی ما تولیدات ملی برای آموزش‌وپرورش کشور انجام می‌دهند.

به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر نمایشگاه کتاب در سالن باهنر شهر بوشهر که از هفته قبل راه‌اندازی شده است یکی دیگر از برنامه‌های جانبی کنگره است.

موحدی اشاره‌ای به تحصیل در دوران کرونا داشت و افزود: براساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده چهار هزار دانش‌آموز در این استان در دو سال اخیر از تحصیل بازماندند که امروز با تلاش‌های انجام‌شده یکهزار و ۴۰ دانش‌آموز معادل ۲۶ درصد آنان به چرخه آموزش بازگشتند.

وی با بیان اینکه بیشترین شمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی و در گام بعد متوسط اول و دوم هستند. افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در مدت شیوع کرونا بخشی از دانش آموزان به‌ویژه مناطق دورافتاده به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات آموزشی شامل اینترنت و موبایل دچار بی‌انگیزگی آنان به تحصیل شده و تلاش می‌شود زمینه بازگشت این قشر از دانش آموزان به چرخه آموزش فراهم شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر در خصوص فضای آموزشی در استان گفت: در زمان حاضر ۸۰۰ کلاس درس تخریبی معادل ۶۰ مدرسه در این استان وجود دارد که با توجه به شمار بالای کلاس‌های درس تخریبی برای رفع این مشکل برخی مدارس به‌صورت دو نوبته اداره می‌شوند.

به گفته موحدی انتظار است کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها با همراهی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در یک برنامه چهارساله شمار کلاس‌های تخریبی استان بوشهر به کمترین میزان برسد.

وی با اشاره به تجهیز مدارس استان یادآور شد: در بهمن‌ماه سال گذشته ۱۶ مدرسه از طرف اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تحویل آموزش‌وپرورش شده اما این مدارس مشکل شبکه برق‌دارند و برای رفع این مشکل ۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گفته موحدی قرار است عملیات اجرایی ۱۴ مدرسه نیز هم‌زمان با سوم خرداد در استان بوشهر آغاز شود.

وی درباره کمبود نیروی آموزشی نیز گفت: این اداره کل برای سال تحصیلی آینده دو هزار و ۵۰۰ معلم کمبود دارد و انتظار می‌رود با توجه به فارغ‌التحصیلی ۶۵۰ معلم از دانشگاه فرهنگیان، ۴۰۰ نیروی خرید خدمت، جذب ۴۵۵ معلم از طریق آزمون ماده ۲۸ و ۳۰ سرباز معلم بخشی از این کمبود برطرف شود.

موحدی ادامه داد: بااین‌وجود تنها بخشی از این کسری تامین و مابقی از اضافه تدریس شاغلان و بازنشستگان تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت ۱۷۳ نیروی آموزشی و رسمی کردن یک هزار و ۴۰۲ نیروی حق‌التدریس در استان افزود: همچنین ۵۴۵ نفر نیز امسال به جمع معلمان استان بوشهر افزوده می‌شود.

موحدی با اشاره به سهمیه ۳۹۵ نفری دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در سال جاری گفت: انتظار می‌رود دانش آموزان و پشت‌کنکوری‌های امسال از این ظرفیت فراهم‌شده است، استفاده کنند چون در غیر این صورت نیروهای غیربومی از این فرصت استفاده کرده و بعد از چند سال متقاضی برگشت به محل زندگی خود شده و مشکل کمبود معلم در این استان حل نخواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: