bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۰ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
علی پورتنگستانی: هر چند قهرمانی استقلال در لیگ برتر امسال، اتفاق ویژه‌ای در این فصل رقابت‌ها به حساب می‌آمد؛ اما از آن مهم‌تر صعود شاهین بندر عامری به لیگ آزادگان بود که مهم‌ترین و دراماتیک‌ترین اتفاق فصل فوتبالی کشورمان است. این در حالی است

علی پورتنگستانی:

هر چند قهرمانی استقلال در لیگ برتر امسال، اتفاق ویژه‌ای در این فصل رقابت‌ها به حساب می‌آمد؛ اما از آن مهم‌تر صعود شاهین بندر عامری به لیگ آزادگان بود که مهم‌ترین و دراماتیک‌ترین اتفاق فصل فوتبالی کشورمان است. این در حالی است که حالا آن‌ها به اولین باشگاه روستایی تاریخ تبدیل شده‌اند که توانستند به لیگ آزادگان صعود کنند.

در فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت‌ها و در چارچوب هفته بیست‌وسوم لیگ دسته دوم از گروه دوم، تیم فوتبال شاهین بندرعامری میزبان شهید قندی یزد بود. شاهین‌های سفیدپوش پیش از این دیدار با کسب 45 امتیاز و با فاصله هشت امتیازی نسبت به تیم رده دومی ون پارس نقش‌جهان اصفهان در رده اول جدول گروه خود حضور داشت. شاگردان مهدی کریمیان در هفته بیست و سوم برابر دیگر تیم مدعی و باسابقه فوتبال ایران یعنی شهید قندی یزد با یک نمایش تهاجمی و موفق در نهایت به برتری چهار‌-یک دست یافتند و با توجه به فاصله امتیازی خود، موفق شدند خیلی زودتر از پایان فصل، جواز صعود را به‌دست بیاورند.

این اتفاق در حالی رخ داد که بندرعامری فصل گذشته نیز تا آستانه حضور در پلی‌آف لیگ دسته اول پیش رفته بود، در ادامه با توجه به اتفاقاتی که رقم خورد این شانس را از دست داد تا در نهایت دو تیم ویستاتوربین و شهرداری ماهشهر برگزار‌کننده پلی‌آف باشند و شاگردان میلاد بلادی و ویستاتوربین میهمان لیگ آزادگان شدند. به هر حال در این فصل اما بندرعامری با هدایت مهدی کریمیان چالش دوباره‌ای را استارت زد و در نهایت نیز موفق شد با عبور از سد رقبای خود، طعم حضور در لیگ دسته اول را بچشد. آن‌ها در این فصل با یک تیم و مدیریت کاملا منظم و هدفمند راهی مسابقات شدند و از همان ابتدا نشان دادند که هدفی جز صعود به لیگ آزادگان ندارند. نماینده شایسته بندر عامری در نیم‌فصل اول مسابقات آنقدر خوب کار کرد که با تعریف و تمجید کارشناسان فوتبال روبه‌رو شد. همین مساله باعث شد تا آن‌ها در پایان نیم‌فصل اول عنوان قهرمانی نیم‌فصل را به‌دست آورند، عنوانی که در نگاه اول برای بندر عامری‌ها خیلی خوب بود ولی آن‌ها هدف دیگری داشتند. در طول نیم‌فصل دوم، شاگردان کریمیان باز هم همانند نیم‌فصل اول عملکرد بسیار خوبی داشتند و توانستند حریفانشان را یکی‌یکی از سر راه بردارند. در نهایت نیز این عملکرد خوب منجر به صعود به لیگ آزادگان شد.

مالک باشگاه شاهین عامری: زحمت‌های یک مجموعه به‌بار نشست

مالک باشگاه شاهین عامری در شب صعود این تیم تنگستانی به رقابت‌های لیگ دسته اول تاکید کرد که بالاخره زحمت‌های ما به بار نشست و دست بچه‌ها و کادر فنی درد نکند که یک سال سخت را به این شیرینی سپری کردند.

مجتبی ناصری با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: محمد نوشیروانی، قائم مقام باشگاه امسال بیشتر از من کنار تیم بود و همینجا از وی تشکر میکنم. فوتبال بدون تماشاگر لذتی ندارد و شکر که هواداران تیم کنار ما در ورزشگاه حاضر بودند. واقعیت این است که از فردا باید به فکر فصل آتی در لیگ دسته اول باشیم و نیاز است مسوولان استانی کنار ما باشند. خدا را شاهد می‌گیرم یک بخش از زندگی خودم را برای فوتبال گذاشته‌ام کنار و این متعلق به من نیست و در حقیقت برای همین بچه‌هاست.

وی در ادامه این گفت‌وگو افزود: من عاشق این بچه‌ها هستم و مثل برادرم دوستشان دارم. اصلا جایگاه مدیریتی در رفاقت من و این بچه‌ها تاثیری نداشت. عاشقانه با این تیم و فوتبال زندگی می‌کنم. راستش را بخواهید هنگام مساوی تیمم خواب نمی‌روم. خدا را شاکرم به لیگ بالاتر رفتیم و از حالا باید به اتفاق‌های بهتر فکر کنیم.

سه هفته پیش از پایان لیگ دسته دوم، شاهین بندرعامری جواز صعود به لیگ دسته اول را کسب کرد تا خود را اکنون مهیای چالش بزرگتر حضور در لیگ آزادگان با هدایت مهدی کریمیان کند. شاید گفتن این حرف زود باشد ولی بهتر است مدیریت باشگاه اگر می‌خواهد شاهین در لیگ آزادگان عملکرد قابل احترامی داشته باشد، از همین حالا به فکر بهبود وضعیت باشگاه و رفع مشکلات باقی مانده باشد. قطعا لیگ آزادگان با لیگ دسته دو تفاوت بسیار زیادی دارد و علاوه بر این، سختی و دشواری‌ها برای تیم‌داری قطعا افزایش خواهد یافت. در این میان بهتر است کادر مدیریتی باشگاه با درس گرفتن از وضعیت دیگر نماینده استان در رقابت‌های لیگ یک، مسیر درستی را انتخاب کنند، مسیری که باید از همین حالا آن را انتخاب کنند وگرنه اگر بخواهند در ماه‌های آینده به فکر این مساله بیافتند، مطمئنا به مشکل خواهند خورد. به‌هر حال بار دیگر باید به مجموعه شاهین بندر عامری بابت این صعود تاریخی به لیگ آزادگان تبریک گفت ولی این تازه یک شروع جدید برای شاهین بندر عامری و مردم این بخش می‌باشد. مردمی که دوست دارند تیم‌شان همچنان به تاریخ‌سازی در مسابقات کشوری ادامه دهد. آن‌ها برای تیمی آرزوی موفقیت می‌کنند که در این فصل به‌خوبی شایستگی خود را ثابت کرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: