bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
ایمان ندومی: دلدادگان حسین‌ابن‌علی در گوشه‌ای از خاک قهرمان‌پرور دشتستان سال‌ها بود در انتظار تحقق یک خواسته بودند و حالا پس از 45 سال رویای آنان محقق شد.

ایمان ندومی: دلدادگان حسین‌ابن‌علی در گوشه‌ای از خاک قهرمان‌پرور دشتستان سال‌ها بود در انتظار تحقق یک خواسته بودند و حالا پس از 45 سال رویای آنان محقق شد.

45 سال پیش ساکنان روستای درودگاه برای بهبود عبور و مرور به دیگر نقاط با همت و تلاش خودشان و همراهی مسوولان وقت، اقدام به ساخت پلی کردند که به دلیل همت و کوشش ساکنان آن روز روستا، به پل همت شهرت یافت. مردم درودگاه پس از دو سال تلاش در سال 1357 شاهد احداث پل همت (سید علی) بودند، اما این پایان کار نبود چراکه به دلیل ایرادات فنی این پل، در زمان بارش باران این پل زیرآب می‌رفت و رفته‌رفته پل همت خراب شد. از دهه 70 به بعد به طرق مختلف درخواست‌ها برای احداث پل جدید به مدیران استانی و کشوری رسید.

شریفی بخشدار سعدآباد در مورد اهمیت این پل می‌گوید: پل همت یک نماد برای مردم درودگاه است. این پل وعده‌گاه میثاق با شهدای جنگ تحمیلی، آیین‌های مختلف فرهنگی و مذهبی و ... و همه شهدای این روستا در این محل تشییع شده‌اند و یک مکان مقدس و مهم برای مردم این روستا است.

در هفته دولت 1401 پس از 31 سال از پیگیری و درخواست برای ساخت پل جدید درودگاه، به همت دولت و مدیران استانی خواسته و رویای دیرینه مردم درودگاه محقق شد و با حضور استاندار بوشهر عملیات بهسازی و احداث پل بزرگ درودگاه آغاز شد.

بخشدار سعدآباد در مورد اهمیت احداث این پل معتقد است ساخت این پل مزیت‌های مختلف اقتصادی، آموزشی، بهداشتی برای مردم منطقه دارد. قبل از احداث پل تردد ساکنان نظر آقا، سعدآباد، جتوط، بشیرآباد، حلپه ای و... به سمت آبپخش از این طریق صورت می‌گرفت و به همین دلیل جاده بین درودگاه، جتوط و سعدآباد احداث شد.

احداث پل جدید درودگاه، مسیر جدیدی هم برای سعدآباد، گناوه، خوزستان، خواهد بود ضمن اینکه در صورت بروز مشکل برای پل کلل، پل جدید درودگاه، می‌تواند مسیر دوم برای این پل باشد و می‌توان این پل را یک پل استراتژیک برای مردم دشتستان و بلکه استان نامید.

پیش‌ازاین در زمان بارندگی، معلمان، پزشکان و بیماران برای انجام امور خود قادر نبودند به برازجان بروند و مشکلات زیادی نصیبشان می‌شد.

در کنار مزیت‌های ذکرشده به رونق اقتصادی و کشاورزی منطقه با احداث پل جدید درودگاه هم باید اشاره کرد. با احداث این پل شاهد احیای زمین‌های کشاورزی، عمران، آبادی و رونق کشاورزی این منطقه خواهیم بود.

در روزی که استاندار بوشهر، نماینده مردم دشتستان در مجلس و معاونان استاندار و سایر مدیران برای آغاز عملیات اجرایی پل بزرگ درودگاه به محل اجرای مراسم رسیدند شور و شوق وصف‌ناشدنی از مرم قدرشناس درودگاه شاهد بودیم که با علم امام حسین (ع) و آیین سنج و دمام به استقبال دولتمردان رفتند.

احداث پل 164 متری درودگاه قرار است با 400 میلیارد ریال اعتبار احداث شود. تکمیل این پل تحقق یک رویای برای مردم درودگاه بود که به همت دولت سیزدهم محقق شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: