bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۰ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
عباس بحرانی: در آیینی با حضور مسوولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر از فعالیت ۲۶ بهورز به مناسبت روز بهورز تقدیر شد.

عباس بحرانی: در آیینی با حضور مسوولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر از فعالیت ۲۶ بهورز به مناسبت روز بهورز تقدیر شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر در حاشیه حضور در خانه‌های بهداشت و تقدیر از بهورزان شهرستان دیّر به خبرنگار بامداد جنوب در دیّر گفت: در حال حاضر 11 خانه بهداشت در سطح روستاهای شهرستان دیّر فعال و مراقبت‌های بهداشتی در آنجا ارائه می‌شود.

عباس آدمیت‌نسب با اشاره به نقش مؤثر بهورزان در ارتقای امنیت اجتماعی جامعه روستایی گفت: استقرار خانه‌های بهداشت در مناطق روستایی و دسترسی روستائیان به خدمات بهداشتی باعث آرامش خاطر و در نتیجه افزایش امنیت اجتماعی جامعه روستایی شده است به همین دلیل شعار امسال روز بهورز «بهورز؛ تضمین‌کننده سلامت و امنیت اجتماعی مردم روستا» نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۶ بهورز در شهرستان دیّر فعال‌اند افزود: از این تعداد ۱۶ نفر در خانه‌های بهداشت و ۱۰ نفر نیز در پایگاه‌های سلامت ستاره‌دار، خدمات و مراقبت‌های بهداشتی به تمامی گروه‌های هدف ارائه می‌دهند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با اشاره به گستردگی خدمات بهورزان گفت: انجام مراقبت تمامی گروه‌های سنی، واکسیناسیون، بهداشت محیط و حرفه‌ای و... ازجمله مهم‌ترین فعالیت‌های بهورزان در خانه‌های بهداشت است.

آدمیت‌نسب تصریح کرد: کاهش میزان مرگ‌ومیر مادران باردار و کودکان، جلوگیری از عوارض حاملگی‌های متعدد، کاهش بار بیماری‌ها، ارتقا سطح سواد سلامت جامعه، ارتقا بهداشت محیط و...از جمله مهم‌ترین دستاوردهای فعالیت بهورزان است.


نام:
ایمیل:
* نظر: