bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۲۶ آبان ۱۴۰۱
کریم جعفری: سپر انسانی گروهک‌های تروریستی در شمال عراق نیز دیگر معنا نخواهد داشت. از این به بعد، همه مقرهای آن‌ها حتی در ساختمان‌های چندطبقه در سلیمانیه، اربیل و کوی‌سنجق هدف قرار خواهد گرفت.

کریم جعفری

سپر انسانی گروهک‌های تروریستی در شمال عراق نیز دیگر معنا نخواهد داشت. از این به بعد، همه مقرهای آن‌ها حتی در ساختمان‌های چندطبقه در سلیمانیه، اربیل و کوی‌سنجق هدف قرار خواهد گرفت. با توجه به دستگیری عناصر وابسته به این گروهک‌ها در طول هفته‌های گذشته که در میان آن‌ها نفر دوم یکی از این گروهک‌ها به همراه چند نفر عضو برجسته دیگر نیز دیده می‌شوند نیروهای مسلح تصمیم به انهدام کامل مقرهای تروریست‌ها در شمال عراق گرفتند. همانگونه که چند هفته پیش در ضمن گزارشی نوشتیم، یکی از ماموریت‌های اصلی این گروهک‌ها در داخل کشور ایجاد درگیری در شهرهای مرزی برای ایجاد خلأ امنیتی در مرزها برای نفوذ بیش از شش هزار عنصر تا بن دندان مسلح و آموزش‌دیده از داخل خاک عراق به مرزهای کشور بود که این طرح البته از مدت‌ها پیش لو رفته بود. دستگاه امنیتی کشور با وجود دقت‌ بسیار زیاد بخش‌های امنیتی وابسته به مسعود بارزانی و همکاری بسیار نزدیک موساد و سیا جهت بررسی تک به تک افرادی که به عضویت این گروهک‌ها در می‌آیند و به ماموریت فرستاده می‌شوند خوشبختانه قوی‌ترین نفوذ و حضور را در تشکیلات این گروهک‌ها داشته و حتی در مقطع بالاتر نیز حواسش به همه‌چیز هست. به همین دلیل خیلی ساده اجازه حرکت نفر دوم یکی از این گروهک‌ها به داخل یکی از شهرهای آذربایجان غربی داده شد و او به همراه چند نفر از افراد آموزش‌دیده قصد داشتند در داخل شهرهای شمال غرب کشور دست به کشته‌سازی و حمله به مردم بزنند. گام بعدی آن‌ها کنترل میدانی یکی دو شهر در مناطق مرزی بود که به لحاظ جغرافیایی قابلیت پدافند خوبی دارند، اما پیش از آنکه حرکتی کنند همگی دستگیر شدند. حرکت مسلحانه و خرابکارانه در شهرهای اشنویه و مهاباد به لحاظ ترتیب زمانی درنظر گرفته شده توسط اتاق عملیات مستقر در اربیل بود و آن‌ها دستور داشتند در ساعت معین در تیم‌های مختلف وارد شده و دستکم کنترل اشنویه را به‌دست بگیرند (در این مورد توضیحات کامل داده‌ام) شروع کردند، خبرش را هم منتشر کردند و خیلی هم روی آن مانور داده و برجسته‌سازی کردند ولی آن‌هایی که نیروی اصلی و بازوی عملیاتی بودند ساعت‌ها قبل‌تر شناسایی و بازداشت شده بودند. به همین دلیل در تب و تاب «سقوط» اشنویه خیلی زود خوابید و مشخص شد که موساد یکی از سنگین‌ترین و سخت‌ترین ضربات خود را خورده است؛ چرا که پیامد بسیار بسیار بدی برای آن‌ها داشت. در طول هفته‌های گذشته و به برکت اشراف کامل اطلاعاتی و امنیتی ده‌ها عنصر جدایی‌طلب (که بیشتر آن‌ها سرکرده‌های این گروهک‌های تروریستی اجاره‌ای وابسته به بیگانگان بودند) دستگیر شده و روند محاکمه آن‌ها شروع شده است.

اعترافات این‌ها اگر منتشر شود یک دامنه بسیار وسیعی خواهد داشت و نشان می‌دهد که دستگاه امنیتی و سیاسی وابسته به باند جنایتکار، دزد و فاسد ملامسعود صهیونیستی در این ماجرا نقش مستقیم داشته و تماس تلفنی او با خانواده امینی نیز به‌عنوان بخشی از این بازی و جهت اعلام حمایت از گروهک‌ها صورت گرفته است. در دور اول موشک‌باران و حملات پهپادی و توپخانه‌ای به مواضع گروهک‌ها در شمال عراق متاسفانه لابی مافیای بارزانی در تهران دوباره شروع به دلالی کرد و البته قول و وعده‌هایی داد که تروریست‌های ضدایرانی را از مرز دور کرده و مرز را امن خواهد کرد.

طبق معمول و بر اساس ذات کثیف، نمک‌نشنان و دروغگوی بارزانی‌ها آن‌ها نه‌تنها این کار را نکرده، بلکه همکاری خود با عناصر ضدایرانی را بیشتر کرده و ده‌ها تیم امریکایی، اسرائیلی و عربی با حضور در مناطق تحت اشغال باند بارزانی از خسارت‌های وارد شده به مقرها و زیرساخت‌های گروهک‌های تروریست جدایی‌طلب بازدید کردند. در همه این بازدیدها مسوول امنیتی بارزانی به تیم‌های امنیتی خارجی حضور داشت و دستوراتی را که باید برای بازسازی توان از دست رفته و تشکیل دوباره اتاق عملیات بود، تک به تک شنیده و اجرایی کردند.

حملات موشکی و توپخانه‌ای روز دوشنبه به مناطق شمالی عراق عملا مراکز بازسازی شده و تازه بنا شده را در بر گرفت و در دو سه دور در گستره وسیعی این مراکز را منهدم کرد. آنچه مشخص است متاسفانه خانواده بارزانی درنفاق، دورویی، ناسپاسی و نمک‌نشناسی لنگه ندارند و با توجه به وابستگی تام و تمام آن‌ها به صهیونیست‌ها و امریکا همواره در زمین آن‌ها بازی کرده و همیشه نیز شکست خورده و هیچ‌وقت هم از این شکست‌ها درس نگرفته و نمی‌گیرند. این روشی است که باعث‌شده تا تقریبا در هیچ جای منطقه، کسی به این خانواده دزد و فاسد و مافیایی حاکم بر آن اعتماد نداشته باشد.

با نگاهی به دو بیانیه منتشرشده توسط سپاه پاسداران به خوبی به این نتیجه می‌رسیم که تهران با بغداد اتمام حجت کرده و حتی در این زمینه به بارزانی‌ها در اربیل نیز هشدارها و مستندات لازم را داده است. همانگونه که در بالا نیز گفته شد برای ایران ثابت شده که بارزانی‌ها نقش بسیار مستقیم و بی‌واسطه‌ای در تحریک گروهک‌ها داشته و در ناآرامی‌های اخیر کشور نیز بدون شک مقصر هستند. میزان این مستندات و شواهد به اندازه‌ای زیاد و دقیق است که حتی خود بارزانی‌ها هم نمی‌توانند زبان‌درازی کرده و ایران را متهم به حمله کنند. البته هر کشوری جای ایران بود تا الان خاک اربیل را به توبره کشیده بود، ولی با توجه به ذات ایران و رفتارهای همیشگی مسوولان کشورمان آن‌ها صبر و حوصله بسیار بسیار زیادی دارند تا جایی که صبر و حوصله ما را هم سر می‌برند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا در مورد این حملات گفت: تا زمانی که اقلیم کردستان یا دولت مرکزی عراق خواسته‌های جمهوری اسلامی مبنی بر خلع سلاح گروهک‌ها و اخراج آنان را عملی نکند همچنان این اقداماتمان ادامه می‌یابد. هم با پهپادهای انتحاری، هم با پهپادهای رزمی و هم با موشک، مقرهای گروهک‌های تجزیه‌طلب تروریستی را هدف قرار دادیم و دقیقا همه اهدافی را که شناسایی کردیم، مورد هدف قرار دادیم.

به گفته سردار اصانلو، تعدادی از افراد این گروهک‌ها را در داخل اغتشاشات اخیر، دستگیر کرده‌ایم و تعدادی از آنان اعتراف کرده‌اند که برای ایجاد اغتشاش، کشته‌سازی وارد ایران شدند و نیز از عوامل داخلی استفاده کرده‌اند. سپر انسانی که متاسفانه آنان از خانواده‌های خودشان و در مقرهایشان ساخته‌اند تا یک زمانی برای ما معنی دارد و مجبوریم مقرهایی که حتی در کنار خانه‌های سازمانی ایجاد کرده‌اند را مورد هدف قرار دهیم.

اما در اطلاعیه‌ای که روابط عمومی سپاه منتشر کرده، جزئیات بیشتری را مشاهده می‌کنیم. بر اساس این اطلاعیه: یگان‌های عملیاتی قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه، این عملیات را پس از هشدارهای مجدد در جلسات دیپلماسی و امنیتی مشترک اخیر مبنی بر تعطیلی اردوگاه‌ها، خلع سلاح و اخراج گروهک‌ها از منطقه و تاکید بر عدم بر هم خوردن امنیت و آرامش مردم شمال عراق و متاسفانه عدم مشاهده اقدام عملی و عینی موثر از طرف مقابل، آغاز کرده‌اند.

این اطلاعیه با تاکید بر اینکه «در عین حال اشرار و تروریست‌های مزدور استکبار جهانی همچنان به شرارت‌های مسلحانه علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه داده‌اند» تصریح کرده است: «از آنجا که امنیت مرزی و داخلی کشور از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران است، ادامه این وضعیت را تحمل نخواهیم کرد. در ادامه این اطلاعیه با اشاره به توصیه‌های صورت‌گرفته به مسوولان و دولت مرکزی و اقلیم عراق و همچنین ساکنان منطقه برای فاصله گرفتن از محل استقرار مراکز و فعالیت تروریست‌ها، تاکید کرده است:

«خلع سلاح و برچیدن بساط تروریستها از تعطیلی مقرها تا اقدام اطمینان‌بخش مقامات اقلیم نسبت به دورسازی تروریست‌های مزدور و جنایتکار از منطقه خواسته مشروع، قانونی و قطعی نیروهای مسلح و ملت عزیز ایران بوده و انتظار است مقامات اقلیم شمال عراق با اقدامات عملی خود، ثبات و امنیت پایدار منطقه را مورد صیانت و پشتیبانی قرار دهند.

با این حال، زبان‌درازی توله ملامسعود صهیونیست در پی این حملات همچنان ادامه دارد و حتی رئیس اقلیم بارزانی‌ها که شمال عراق را به‌نام خود قبضه کرده‌اند نیز در این مورد دوباره به یاوه‌گویی گفتن روی آورده است. در حالی که قاطبه ساکنان شمال غرب کشور، از آذری، کرد تا لر و لک همه عائله جمهوری اسلامی ایران بوده و امنیت آن‌ها خط قرمز به‌شمار می‌رود و بدون شک حاضر به بازی در زمین بیگانگان نیستند، اما با توجه به نوع واکنش‌ها به حملات روز دوشنبه باید شاهد شروع دور جدیدی از این خرابکاری‌ها و تداوم آن باشیم. به همین دلیل به‌نظر می‌رسد که نیروی زمینی سپاه باید در کنار موشک‌باران این منطقه از قدرت نیروی هوایی ارتش نیز بهره گرفته و با حدت و شدت کامل مواضع گروهک‌های جدایی‌طلب و بیگانه را منهدم کند تا درسی برای همه باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر: