bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۶ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱
بامداد جنوب: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت عسل کُنار از حدود ۴۱۴ کندو در استان بوشهر آغاز شد.

بامداد جنوب: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت عسل کُنار از حدود ۴۱۴ کندو در استان بوشهر آغاز شد.

افشین قطبی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برداشت عسل کُنار از حدود ۴۱۴ کندو شامل ۱۱۴ کندوی بومی و ۳۰۰ کندوی مهاجر در استان بوشهر آغاز شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: هرسال حدود ۲ هزار زنبور دار بومی و مهاجر از شهریور ماه از نقاط مختلف کشور برای تولید و برداشت عسل کُنار وارد استان بوشهر می‌شوند و در مناطق کُنار خیز این استان مستقر می‌شوند.

وی بیان کرد: اهمیت عسل کنُار از نظر عطر، طعم و خواص دارویی به اندازه‌ایی است که هرسال شاهد تراکم زنبورداران در مناطق کُنار خیز استان بوشهر هستیم.

قطبی ادامه داد: وجود بیش از ۵۰ هزار هکتار درخت کنار از گونه‌های متفاوت از یک طرف و مرغوبیت، بازارپسندی و ارزش اقتصادی عسل کُنار تولیدی به گونه‌ای است که موجب شهرت استان بوشهر در این زمینه و تبدیل آن به قطب تولید این عسل در کشور شده است.

وی یادآور شد: این قابلیت و توانمندی استان بوشهر در زمینه تولید عسل کُنار، باعث شده علاوه بر زنبور داران بومی، زنبورداران مهاجر نیز از اقصی نقاط کشور برای اسکان و تولید آن در این استان با همدیگر رقابت کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: طبق نظر زنبورداران مجرب و کارشناسان صاحب نظر به دلیل شرایط خاص اقلیمی مانند رطوبت هوا کیفیت عسل کُنار تولید شده در استان بالاتر از سایر مناطق دیگر است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود عسل کُنار تولید شده در استان بوشهر امسال با ۲۰ درصد افزایش به بیش از ۲ هزار تن برسد.

قطبی گفت: ثبت نشان جغرافیایی عسل کُنار کشور به نام استان بوشهر، برگزاری پنج جشنواره برداشت عسل کُنار در شهرستان‌های مختلف این استان، ساماندهی اسکان زنبورداران بومی و مهاجر در مناطق کُنار خیز و اجرای طرح آنالیز ترکیبات عسل کُنار استان با همکاری بخش تحقیقات زنبور عسل کشور از جمله مهمترین اقدامات انجام گرفته در سال‌های اخیر در بخش زنبورداری است.


نام:
ایمیل:
* نظر: