bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۱ - ۱۷ دی ۱۴۰۱
بامداد جنوب: رئیس پلیس راه کشور از افزایش 15درصدی فوتی در تصادفات جاده‌های کشور طی هشت ماه گذشته خبر داد

بامداد جنوب: رئیس پلیس راه کشور از افزایش 15درصدی فوتی در تصادفات جاده‌های کشور طی هشت ماه گذشته خبر داد .

سردار حسن مؤمنی در بوشهر با اشاره به افزایش تصادفات و فوتی‌های این عرصه در جاده‌های کشور گفت: در این زمینه با سه عامل اصلی شامل عامل انسانی، راه و خودرو مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد علت تصادفات عامل انسانی است تصریح کرد: در این راستا می‌طلبد هموطنان، به‌هنگام رانندگی به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه ویژه کنند.

به گفته رئیس پلیس راه کشور 82 درصد تصادفات به‌سبب 4 عامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان اعلام شده است.

مؤمنی با بیان اینکه تصادف به‌سبب عدم توجه به جلو در چندساله گذشته افزایش یافته است، گفت: عامل تصادف به‌سبب عدم توجه به جلو که در سال 1398 حدود 34 درصد بود اکنون به 41 درصد رسیده است که بخشی از عدم توجه به جلو در تصادفات استفاده از تلفن همراه است که به عوامل انسانی برمی‌گردد.

وی بر توجه به طرح‌های فرهنگی در کاهش تصادفات در عوامل انسانی تأکید و تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید به اجرای وظیفه خودشان در عرصه فرهنگ‌سازی توجه کنند، در تصادفات 33 دستگاه مسئولند و 8 دستگاه اجرایی، مسئولیت مستقیم دارند و برای کاهش تصادفات همه این دستگاه‌ها باید پای کار بیایند و هم‌افزایی کامل داشته باشند.

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به افزایش 15درصدی فوتی در تصادفات جاده‌های کشور بیان کرد: در هشت ماه امسال یک‌هزار و 346 نفر از هموطنان بیشتر از 8 ماه سال گذشته در تصادفات جاده‌ای جان خودشان را از دست داده‌اند.

مؤمنی با تأکید بر عزم جدی در کاهش تصادفات جاده‌ای تصریح کرد: برخی از تصادفات ناشی از خطای انسانی، بخشی به‌سبب نقص راه و نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی است که انتظار می‌رود اعتبارات لازم تأمین شود و مسئولان ذی‌ربط در سازمان راهداری این نقاط را اصلاح کنند.

وی با ابراز اینکه در جاده‌ای کشور 111 گردنه برف‌گیر وجود دارد به اجرای طرح زمستانی از 23 آذر ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا مأموران پلیس راه به‌صورت شبانه‌روزی در گردنه‌های یادشده حضور فعال دارند.

رئیس پلیس راه کشور اضافه کرد: بیش از 7 هزار نفر از مأموران پلیس راه در طرح زمستانی که تا 20 اسفند ماه ادامه دارد در جاده‌ها حضور دارند.

به گفته مؤمنی همچنین کارکنان سازمان راهداری، هلال احمر، و امداد خودروها در جاده حضور دارند و به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند که امید می‌رود با کمترین حوادث زمستانی سپری شود.

وی با اشاره به تعداد تصادفات در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در استان بوشهر تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات موتورسواران با دیگر نقاط کشور بیشتر است که در کشور فوتی‌های تصادف موتورسیکلت 12 درصد و در استان بوشهر 34 درصد است.

رئیس پلیس راه کشور افزود: آمار فوتی‌های تصادف موتورسیکلت در استان بوشهر بسیار بالاست که باید در حوزه‌های مختلف روی این موضوع متمرکز شوند تا بتوان آمار تصادفات موتورسواران کاهش دهند.

مؤمنی تأکید کرد: از موتورسواران درخواست می‌شود قوانین راهنمایی و رانندگی را حتماً مراعات کنند و کلاه ایمنی به‌همراه داشته باشند، و به سیستم روشنایی موتورسیکلت‌ها به‌ویژه چراغ و علامت خطر پشت موتور توجه ویژه شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: