bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۲۴ دی ۱۴۰۱
از مصدومیت بدموقع تا مشخص‌نشدن وضعیت قرارداد با استقلال؛
این روزها محمد محبی که یکی از مهم‌ترین ستاره‌های استقلال در این فصل بود، در وضعیت عجیبی قرار گرفته است، بازیکنی که هم مصدوم است و هم آینده‌اش برای حضور در استقلال تقریبا روی هواست. حالا همه این مسائل باعث‌شده تا محبی در یکی از عجیب‌ترین وضعیت فوتبالی خود قرار بگیرد. مساله اصلی این است که آیا او می‌تواند از این بحران به‌وجود آمده عبور کند یا خیر؟!

این روزها محمد محبی که یکی از مهم‌ترین ستاره‌های استقلال در این فصل بود، در وضعیت عجیبی قرار گرفته است، بازیکنی که هم مصدوم است و هم آینده‌اش برای حضور در استقلال تقریبا روی هواست. حالا همه این مسائل باعث‌شده تا محبی در یکی از عجیب‌ترین وضعیت فوتبالی خود قرار بگیرد. مساله اصلی این است که آیا او می‌تواند از این بحران به‌وجود آمده عبور کند یا خیر؟!

یکی از بازیکنانی که به زعم کارشناسان فوتبال، جایش در ترکیب تیم ملی در دوحه خالی بود، محمد محبی، وینگر استقلال بود. این بازیکن به بهانه همراهی تیم ملی در جام جهانی دوحه، اردوی سانتاکلارا را ترک کرد و به استقلال ملحق شد و برای برتن کردن پیراهن تیم ملی همه کار کرد. از پاس گل تا گلزنی در ترکیب استقلال، اما در نهایت نظر کی‌روش به استفاده از بازیکن دیگری به جای او بود. اما متاسفانه این دعوت نشدن باعث آغاز شدن روزهای تلخ این بازیکن بوشهری شد.

محمد محبی از ۱۷ بازی گذشته استقلال فقط ۳ بازی را در ترکیب تیمش حضور نداشته و حضور نداشتن او با نتایج بد تیمش همراه بوده است. محبی که از ابتدای فصل نقل‌وانتقالات تابستانی، بحث حضورش در استقلال مطرح بود، به بازی اول تیمش مقابل سپاهان نرسید تا استقلال در اولین بازی خود در لیگ برتر پس از ۳۰ بازی شکست‌ناپذیری، با نتیجه دو بر صفر شکست بخورد. دومین غیبت محبی پس از چهار کارته شدن این بازیکن در آبادان رقم خورد. وینگر بوشهری استقلال که بازیکن مورد اعتماد و بی‌جانشین ساپینتو نیز لقب گرفته پس از دریافت چهارمین کارت زرد خود مقابل صنعت نفت آبادان از بازی مقابل مس رفسنجان محروم شد. خط آتش استقلال در غیاب محبی و در ورزشگاه آزادی از کار افتاد و استقلال فقط یک امتیاز از این بازی خانگی گرفت و با نتیجه مساوی بدون گل مقابل تیم ربیعی متوقف شد.

پس از پایان محرومیت محبی، او آماده حضور مقابل تراکتور شد و در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت، اما پس از گذشت ۲۰ دقیقه از زمان بازی، او به‌دلیل مصدومیت زمین بازی را در حالی ترک کرد که نتیجه مسابقه بدون گل، مساوی بود. پس از خروج او، نه‌تنها خط حمله استقلال به گل نرسید بلکه با دریافت دو گل باز هم در غیاب محبی شکست خورد. استقلال در ۲۷۰ دقیقه غیبت محبی در ترکیب خود، نتوانسته گلزنی کند و از این سه بازی فقط یک امتیاز به‌دست آورده است.

یکی از مشکلات بزرگ استقلال در این فصل، پرداخت مبلغ رضایت‌نامه محمد محبی به تیم سانتاکلارا پرتغال بود. مبلغی که قسط اول آن در زمان مدیریت مصطفی آجورلو پرداخت شد ولی قسط دوم در دوره حضور علی فتح‌الله‌زاده بر مسند مدیرعاملی، با مشکل روبه‌رو شد. پس از آنکه مبلغ واریزی آبی‌ها به‌طور کامل به حساب تیم پرتغالی واریز نشد، سانتاکلارا از استقلال به فیفا شکایت کرد و اکنون همه در انتظار مشخص شدن وضعیت محبی هستند.

علی فتح‌الله‌زاده با حضور در برنامه فوتبال برتر در این خصوص گفت: با تیم سانتاکلارا دعوا داریم. هر چیزی که بگویم، ممکن است اشتباهاتی شود که نتوانیم در دادگاه از خودمان دفاع کنیم. من مطمئنم که کارمان را انجام داده‌ایم و در آنجا نیز خوب دفاع خواهیم کرد و ان‌شاءالله نتیجه خوب نیز خواهیم گرفت. حداقل از زمانی که من آمده‌ام، هیچ قصوری در پرداخت نداشته‌ایم. با وجود اینکه از جای دیگر پول داده بودیم، دوباره من به حساب تیم پرتغالی پول ریختم که ۹۰ هزار یورو آن به حساب نشست و مابقی آن برگشت خورد.

مدیرعامل استقلال در ادامه این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: علت این موضوع نیز تحریم است. ما قصوری نداریم و حرف‌هایی برای گفتن داریم. چون موضوع پیچیده است، اجازه دهید در دادگاه حاضر شویم. یک زمانی است که فیفا یا CAS یک رای را سریع صادر می‌کند ولی یک زمانی صدور آن را به پایان فصل موکول می‌کند. ولی تا زمانی‌که فیفا رای را صادر نکند، محمد محبی بازیکن استقلال است.

روز گذشته نیز یک روزنامه غیرورزشی مدعی شد که ریکاردو ساپینتو که در ابتدای فصل با پیگیری‌هایش موفق شد تا محبی را به تهران بیاورد در تماس با مدیران استقلال به آن‌ها اعلام کرده بود، حاضر است باقی‌مانده رقم قرارداد را خودش شخصا پرداخت کرده و بعدا با باشگاه طرف حساب شود که این موضوع در اتفاقی عجیب مورد موافقت قرار نمی‌گیرد تا گره این ماجرا کور‌تر شود. حالا باید منتظر ماند و دید که درنهایت تکلیف ماجرای رضایتنامه محبی به کجا خواهد رسید و آیا یکی از بزرگترین دغدغه‌های استقلالی‌ها برطرف خواهد شد یا نه. فعلا که پای فیفا به این ماجرا باز شده و با توجه به اینکه تیم‌های ایرانی خاطره خوبی از پرونده‌هایشان در فیفا ندارند، شاید این‌بار هم اتفاقی رقم بخورد که استقلال متضرر شود.

بدون شک قصه تیم ملی و جام جهانی برای محمد محبی و دیگر بازیکنانی که نیت به همراهی تیم ملی در جام جهانی دوحه داشتند، تمام شده. فوتبال ادامه دارد ولی به‌نظر می‌رسد بدشانسی، بدجور محمد محبی را درگیر خود کرده است. امیدواریم که این بازیکن در روزها و بازی‌های آینده باز هم بتواند به روزهای اوج خود برگردد.


نام:
ایمیل:
* نظر: