bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
کریم جعفری: در جریان جنگ روسیه علیه ناتو در اوکراین، رسانه‌های غربی دروغ‌های شاخدار بسیاری گفته و همچنان در این مسیر دروغگویی ادامه می‌دهند. این رسانه‌ها در تلاش برای وارونه جلوه دادن همه چیز است.

کریم جعفری

در جریان جنگ روسیه علیه ناتو در اوکراین، رسانه‌های غربی دروغ‌های شاخدار بسیاری گفته و همچنان در این مسیر دروغگویی ادامه می‌دهند. این رسانه‌ها در تلاش برای وارونه جلوه دادن همه چیز و مظلوم و محق نشان دادن خود، دست به هر کاری می‌زنند و مخاطب غربی هم گوش و چشم بسته این دروغ‌ها را باور می‌کند. به عنوان مثال در مورد پهپادهای ایرانی در روسیه و قدرت و اثرگذاری و حجم‌شان هیچ وقت موفق نشدند یک گزارش درست و دقیق ارائه کنند. در این میان روزنامه گاردین که بسیار هم مدعی است، دروغ‌هایی می‌گوید که نه در شأن روزنامه‌نگار است و نه در حیطه عمل یک خبرنگار.

این روزنامه روز یک‌شنبه در گزارشی در مورد ارسال پهپادهای جدید از طرف ایران باز هم دست به تحریف زد. اینکه در صحنه نبرد روز به روز شکست می‌خورند و جنازه افسران و نظامیان‌شان را به مخفی‌ترین شکل ممکن گِل می‌کنند و حالا درد پهپاد چنان به جانشان زده که با همان کینه، دشمنی و البته حماقت انگلیسی نوشته که ایران با «قایق» پهپاد به روسیه قاچاق می‌کند! یا انگلیسی‌ها خیلی ابله هستند یا نویسنده مانند همه گزارش‌هایی که در طول یک سال گذشته در مورد جنگ اوکراین داد و همه بر عکس درآمدند، حالش ناخوش بوده است.

مثلا فکر کرده که فاصله ایران و روسیه به اندازه کانال مانش است و پهپاد هم از همان کوادکوپترهای فیلم‌برداری است که چندتایی را بشود در قایق گذاشت. آخر آبله، مدل‌های مختلف پهپاد مدت‌هاست دارند سوراخ سمبه‌هایی که مزدوران ناتو و افسران انگلیسی پنهان شده‌اند پیدا می‌کنند و حالا تازه مثلا یک چیزی فهمیده‌اید و خودتان هم نمی‌دانید چیست و عدد و رقم منتشر می‌کنید؟ نخیر، ایران 300 پهپاد رزمی و شناسایی به همراه هزاران موشک و بمب به روسیه فروخته تا کور شود نتواند دید.

حالا بگذارید چند نکته در مورد ابله بودن نویسنده این گزارش عرض کنم. اول اینکه کلا برای ملت همیشه در صحنه ایران، حجت «هر چه خارجی گفت» است؛ یعنی شما هزار بار بگو کسی توجهی نمی‌کند تا مثلا همین رسانه‌ها و نشریات دروغگوی انگلیسی نوشتند همه بلافاصله انگشت تایید را بالا می‌آورند! این هم دردی است که نمی‌دانم سرانجام کی درمان خواهد شد، اما امیدوارم خیلی دیر نباشد!!

در این گزارش نوشته شده که منابعی در خاورمیانه (همان آسیای غربی) فاش کرده‌اند؛ به نظرتان این منابع به جز صهیونیست‌ها چه کسانی هستند که همچنان نفوذ قابل توجهی در ساختار سیاسی و نظامی روسیه دارند و خیلی خوب به خبرها دست پیدا می‌کنند! در تمام طول چند ماه گذشته که خبرهای مختلفی در مورد حضور پهپادهای ایرانی در روسیه منتشر شده، پشت این ماجرا صهیونیست‌ها بوده‌اند و بر خلاف ادعای همیشگی، منبع خبری آن‌ها نیز سوراخ بودن خود روس‌ها است و هیچ ارتباطی به ایران ندارد.

موضوع بعد، در این گزارش گفته شده که مثلا پهپاد مهاجر 6 را پسندیده‌اند! خوب این پهپاد که برای اولین بار فکر کنم اواخر تابستان بود که در همین سواحل اودسا در آب سقوط کرد و لاشه‌اش را برداشتند و بردند سونوگرافی کردند و بعد مشخص شد که بیشتر قطعاتش ساخت شرکت‌های غربی است و دوجین قطعه آن را هم شرکت‌های امریکایی ساخته‌اند! اینکه روس‌ها در ماه نوامبر به ایران آمده و چند تا پهپاد را زیر بغل زده و با قایق به کشورشان برده‌اند، از آن دست خبرهاست...

سناریونویسی گزارشگر گاردین را در مورد شیوه انتقال پهپادها بخوانید: «به گفته منابع، بیشتر پهپادهای ارسال شده به روسیه مخفیانه توسط یک کشتی ایرانی از پایگاهی در سواحل دریای خزر برداشته شده و سپس در دریا به یک قایق نیروی دریایی روسیه منتقل شده است. آنها افزودند که سایرین با یک شرکت هواپیمایی دولتی ایرانی فرستاده شده‌اند!!» یعنی این قدر در این گزارش روی قاچاق پهپاد تاکید کرده‌اند که پلیس انگلیس مثلا در مورد قاچاق کوکائین از لندن به کی‌یف برای زلنسکی تاکید نکرده است!

مساله بعدتر که به نظرم بسیار بسیار مهم است، به‌کارگیرنده این پهپادها است! گاردین ادعا کرده که افسران نیروی دریایی به قول او «پوتین» این پهپادها را تحویل گرفته‌اند! خوب این خبر بسیار بدی برای ناتو و زلنسکی و یوگی و بقیه دوستان است! این که خیلی خیلی بد شد! بعد از حمله با قایق انتحاری به پلی در اودسا، استفاده نیروی دریایی ارتش روسیه از این پهپادها از چند حالت خارج نیست؛ یا اینکه می‌خواهند شناورهای جاسوسی ناتو در دریای سیاه را رصد کنند یا می‌خواهند به اودسا حمله کنند!

در این گزارش موردی است که هم باعث خنده است و هم باعث تاسف! نوشته که روسیه به دنبال پهپادهایی پیشرفته‌تری است که با بیرقدار ساخت ترکیه قابل مقایسه باشد! بارها عرض کردم که سهامدار اصلی کارخانه داماد اردوغان که پهپادهای بیرقدار را می‌سازد، انگلیسی‌ها هستند و حالا هم گاردین نتوانسته سرنگونی بیش از 80 فروندی این پهپادها توسط پدافند روسیه را بنویسد، نوشته خیلی پیشرفته بوده‌اند! در این یک مورد من اصلا کاری ندارم، قضاوت با خود شما.

اما در ابتدای این گزارش، بر اساس همان سبک خبرنویسی غربی‌ها و انگلیسی‌ها نوشته شده که «پوتین در حمله‌ای بدون دلیل به اوکراین....» کرده است! این نشان می‌دهد که برای غربی‌ها موضوع حمله روسیه به اوکراین اصلا مطرح نبوده و این آن‌ها بوده‌اند که قصد داشتند به روسیه حمله کنند. این مساله را هنوز نتوانسته‌اند حل و هضم کنند که روسیه با حمله‌ای پیش‌دستانه همه برنامه‌های آن‌ها را در اوکراین به هم زد و هنوز موفق به بازگرداندن تعادل به صحنه نبرد نشده‌اند.

خلاصه این گزارش را خدمت شما عرضه کردم. در مورد توانمندی پهپادها هم آنقدر اشتباه در اشتباه نوشته که آدم اعصابش خورد می‌شود. نویسنده اصلا به خودش زحمت نداده یک جستجویی کند و چهار مطلب درست پیدا کند. مثلا نوشته که شاهد 129 60 کیلوگرم محموله را به مدت 4 ساعت حمل می‌کند! این‌ها صرفاً بخشی از باز‌ی‌های رسانه‌ای غرب به ویژه انگلیس در جنگ مقدس در اوکراین است، جنگی که به امید خدا با شکست کامل نئولییرال‌های همجنس‌گرا و فراماسون‌های صهیونیست‌ به پایان خواهد رسید و ما شاهد دنیایی جدید خواهیم بود که در آن امپریالیست‌ها نان کپک‌زده را در آب دریا می‌زنند و می‌خورند. ملت‌ها بیدار شوند، امپریالیست‌ها خود به خود نابود می‌شوند و جنگ اوکراین نقطه شروع آن است.


نام:
ایمیل:
* نظر: