bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۸ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
بامداد جنوب: مدیرکل شیلات استان بوشهر از صدور نخستین مجوز رسمی کشور برای اجرای طرح آزمایشی تکثیر و پرورش صدف خوراکی در استان بوشهر خبر داد.

بامداد جنوب: مدیرکل شیلات استان بوشهر از صدور نخستین مجوز رسمی کشور برای اجرای طرح آزمایشی تکثیر و پرورش صدف خوراکی در استان بوشهر خبر داد.

عقیل امینی در جمع خبرنگاران گفت: این صدف خوراکی از صدف‌های بومی کشور است و با توجه به نیاز نداشتن به غذای کنسانتره هزینه تولید پایینی دارد.

مدیرکل شیلات استان افزود: این صدف خوراکی افزون بر استفاده خوراکی در صنایع دارویی، آرایشی بهداشتی و صنعت تصفیه فاضلاب شهری کاربرد دارد و با توجه به جنبه صادراتی می‌تواند پتانسیل ارزآوری بالایی داشته باشد.

امینی ادامه داد: در پی صدور پروانه تولید این صدف در سال ۱۴۰۰ اکنون تکثیر آن به شکل آزمایشی با موفقیت اجرا شده و حاصل این تکثیر ارسال ۵۰ هزار قطعه بچه صدف به استان سیستان و بلوچستان برای پرورش است.

به گفته وی مقرر شده است این طرح به شکل آزمایشی در مرکز پژوهشی دانشگاه خلیج‌فارس و مرکز آبزی‌پروری دلوار در شهرستان تنگستان اجرا و تولید تجاری آن نیز در شهرک زیست فن‌آوری دلوار به‌زودی اجرا شود. با توجه به عدم مصرف خوراکی داخلی، صدف‌ها نقش مهمی را در صنعت صادرات ایفا می‌کنند و این صنعت می‌تواند به بخش مهمی از صادرات کشور تبدیل شود.

امینی با بیان اینکه پرورش صدف در کشورمان به‌عنوان ایده‌ای نو پرداخته می‌شود تصریح کرد: با گسترش این صنعت و صادرات آن به خارج از کشور باعث افزایش رونق پرورش آبزیان کشور می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: