bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
روز گذشته مراسم تقدیر از مدیرکل سابق و معرفی مدیرکل جدید اداره کل بنادر و دریانوردی استان در محل این اداره برگزار شد. اداره کل بنادر و دریانوردی، یکی از ادارات و نهادهای مهم استان به‌شمار می‌رود که به نوعی، چرخ‌های اقتصادی استان هستند...
کریم جعفری: روز گذشته مراسم تقدیر از مدیرکل سابق و معرفی مدیرکل جدید اداره کل بنادر و دریانوردی استان در محل این اداره برگزار شد. اداره کل بنادر و دریانوردی، یکی از ادارات و نهادهای مهم استان به‌شمار می‌رود که به نوعی، چرخ‌های اقتصادی استان هستند. به هر میزان که این سازمان دریایی روان‌تر، دقیق‌تر و سریع‌تر کار کند، به همان میزان هم چرخ اقتصاد کشور هم خوب خواهد چرخید.
به قول بوشهری‌ها، «اداره بندر» یک سازمان تخصصی است که علاوه بر آنکه تجهیزات محور است، دارای نیروهای کارکشته و متخصصی است که با رشد درون‌سازمانی به مناصب مدیریتی رسیده و از همین‌رو دخل و تصرف در کار آنها آسان نبوده و خدایی ناکرده اگر کسی بخواهد چیزی را به آنها تحمیل کند، تنها و تنها سازمان آنها را دچار تنش و نارسایی کرده و همین تنش باعث خواهد شد تا کلیت این اداره کل و به تبع آن تجارت استان و کشور دچار اختلال شود.
روز گذشته، دو اتفاق مهم افتاد، البته این اتفاق چهار ماه پیش روی داده بود، اما در استان ما روز گذشته رسمیت یافت. هر چند بسیاری از مسائل را نمی‌شود در سطح رسانه مطرح کرد، اما مهندس راستاد مدیرکل پیشین اداره بندر با یک ارتقای قابل توجه به‌ معاونت سازمان برگزیده شد و مهندس بنچاری به عنوان یک نیروی بومی و بزرگ شده در چارت همین اداره، جای وی را گرفت و این باعث خوشحالی است.

در حالی که در دوران پسابرجام به سر می‌بریم و قاعدتاً باید در ماه‌های آینده تاثیر برداشته شدن تحریم‌ها بر ساختار اقتصادی کشور را ملاحظه کنیم، به‌نظر می‌رسد با حجم تجارت خارجی بزرگی مواجه باشیم که ضرورت برنامه‌ریزی برای آن از هم‌اکنون وجود دارد. بندر بوشهر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بنادر کشور که در قرن نوزدهم و نیمه اول قرن بیستم بار اصلی تجارت خارجی کشور را بر دوش داشت، متاسفانه با بی‌مهری بسیاری در کشور مواجه شده است. در حالی که بنادر همسایه ما یکی پس از دیگری به خط ارزان‌قیمت ریلی متصل شدند، رسیدن سوت قطار به بوشهر همچنان با اما و اگر مواجه است و با توجه به هزینه‌های گزافی که این طرح دارد، به‌نظر نمی‌رسد که دولت و یا هر سرمایه‌گذار خارجی تمایلی به حضور در آن در آینده نزدیک داشته باشد.
با این وجود، همانگونه که روز گذشته مسوولان اداره بندر به‌خصوص مدیرکل جدید و بومی آن تاکید کردند، ما دنبال آینده‌ای روشن برای همه بنادر استان از جنوب تا شمال در سواحل خلیج‌فارس هستیم. ما با باید با کار، تلاش، پیگیری و مسوولیت‌شناسی دنبال آن باشیم که حرف اول را در کشور بزنیم. بنادر بوشهر به دلیل نزدیکی به داخل فلات ایران این ویژگی را دارند که حرف اول را در کشور بزنند و مسوولان دولتی نیز باید به این مقوله توجه ویژه داشته باشند.
ما امیدواریم که همچنان که دریا در زندگی مردم استان ما در هزاره‌های گذشته نقش ایفا کرده است، همچنان بتواند این نقش مهم و بی‌بدیل را ادامه دهد و این مهم تنها در سایه مدیریت صحیح و تخصصی بر می‌آید. مسائل بسیاری وجود دارد که در فرصت مقتضی به آن خواهیم پرداخت. 

نام:
ایمیل:
* نظر: