bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۵
ادامه فرصت‌سوزی‌ها و رفتارهای بچه‌گانه در سفر آیت‌الله هاشمی؛
به گفته یکی از منتقدان استاندار، آیت‌الله هاشمی از وضعیت ویران استان خبر داشت و مجیزگوها آب در هاون کوبیده‌اند
بامدادجنوب- سرویس رویداد:
به گفته یکی از منتقدان استاندار، آیت‌الله هاشمی از وضعیت ویران استان خبر داشت و مجیزگوها آب در هاون کوبیده‌اند
‎انگار «بچه‌بازی‌ها» در استان بوشهر پایانی ندارد، سفر سه مسوول و چهره کشوری به استان در طول یک سه هفته گذشته، حاشیه‌هایی را به همراه داشت که هیچ وقت یک استان دیگر شاهد آن نبود. دلیل اصلی آن هم «توهم توطئه‌ای» است که به‌نظر می‌رسد بر مدیریت عالی استان حکم می‌راند و حتی به فردای خودش نیز اطمینان ندارد. پس از سفر رئیس سازمان محیط زیست که آن حاشیه‌های شرم‌آور را داشت و سفر وزیر ورزش و جوانان که آن نیز بدون حاشیه تمام نشد، به‌نظر می‌رسد سیاست بی‌هوده و سراسر اشتباه سالاری در مدیریت کردن مهمانانی که هیچ ارتباطی هم به وی ندارند، استان ما را به سمت و سویی برده که یکی از وزرا در کابینه برای دیگر روایت کرده است!! توهم یکی از مدیران و یکی از مشاوران نزدیک استاندار که انگار او را طلسم کرده‌اند باعث شده تا مصطفی سالاری به‌جای پیشرفت هر روز پس‌رفت کند و کسی هم نخواهد او را نجات دهد. تجمع مجیزگوها در ساختمان استانداری که با حضور چند چهره متوهم از این ساختمان «مهدکودک» ساخته است، باعث شده تا جایگاه دولت نزد مردم به شکل‌ بی‌سابقه‌ای کاهش پیدا کند و این روزها کسی برای استاندار و معاونانش پشیزی ارزش قائل نباشد و نهاد حاکمیتی در چشم مردم به حضیض ذلت بیفتد. سفر رئیس مجمع تشخیص نظام به استان هم از این قاعده خارج نبود. در روز سفر به خارگ، جناب بخشدار چنان در دهان آیت‌الله هاشمی فرو رفته بود که حتی نمی‌شد یک عکس «با قاعده» هم برای نشریه انتخاب کرد، در این مورد حتی روایت عکاسان همراه وی نیز شنیدنی بود. این رفتار بچه‌گانه و دور از شان یک مدیر باتجربه و با لیافت البته در بندر بوشهر هم ادامه پیدا کرد تا ابعاد «ناتوانی» در تصمیم‌گیری را بتوان به شکل جالب آن پیدا کرد. استان بوشهر که این روزها به مدد تمرکز نماینده دولت برای بقا در استان در رتبه آخر جذب بودجه قرار دارد، بدون شک با تداوم رفتارهای مخالف مصلحت دولت و پیش از انتخابات می‌تواند شکست سختی را برای حسن روحانی رقم بزند.  

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی پس از بازدید از بندر و آنچه این روزها دهکده گردشگری بوشهر نامیده می‌شود، در نشستی با عنوان فعالان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بوشهر در سالن کوثر استانداری شرکت کرد تا رخ در رخ مردان و زنان بوشهری بنشیند و شنونده برخی مطالبات مردم این دیار باشد اما در این نشست بیش از این‌که مطالبات مطرح شود، همچون گذشته افرادی به حمایت از نماینده ارشد دولت در استان سخن گفتند.
وی با بیان این نکته که پیش از این با بوشهر آشنا بوده، گفت: بوشهر از کودکی در ذهن من شهری قابل احترام و دروازه کشور بوده، در دوران مسوولیت نیز ارزش زیادی برای این استان قائل بودم و یکی از بهترین دوستانم در دوران طلبگی از بوشهر، مرحوم نبوی (نماینده اسبق مجلس) بودند. سفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچون سفر برخی از مقامات بلندپایه کشور به استان با حاشیه‌های همراه شد. حاشیه‌های که در نهایت گریبان نماینده ارشد دولت در استان را خواهد گرفت.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هنوز بوشهر را ترک نکرده بود که برخی از اصلاح طلبان در فضای مجازی به دعوت گزینشی برخی از چهره‌ها اعتراض کردند. به نظر می‌رسید هیچ یک از چهره‌های اصلاح طلبان منتقد استاندار برای حضور در این نشست دعوت نشده بودند. پس از آن نیز نامه سرگشاده و مشترک شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان بوشهر و ائتلاف اصلاح طلبان بوشهر به آیت الله هاشمی در سفر به استان منتشر شد. در بخشی از این نامه خطاب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است: «حضور جنابعالی در استان زرخیز بوشهر و دژ استوار و محکم کرانه‌های خلیج همیشه فارس مایه مباهات و خیر وبرکت خواهد بود. اما استانی که مردمانش هوشمندانه در دفاع از این سرزمین و دفاع از آرمان‌های ارزشمند امام (ره) پیشقدم بوده است و امروز نيز همچنان پیش قراولان سیاسی و اجتماعی‌شان که همیشه و در هر شرایطی دغدغه حفظ و تداوم خط امام را داشته و بارها با خلق حماسه‌هاي مردمي در تحقق استقرار مردم سالاري ديني و حفظ شعائر انقلاب تلاش داشته‌اند، در این سفر از فیض دیدار جنابعالی که برایشان بسیارهم مهم بود بنا به دلايلي كه منتقد بودن به رفتارهاي مديريت ارشد مي‌تواند دليل اصلي ان باشد محروم ماندند و سعادت دیدار پیر فرزانه انقلاب برایشان میسر نشده است.»
در بخش دیگری از این نامه تصریح شده است؛ «حضرت آيت‌الله، همانطوری‌که استحضار دارید و با هدایت هوشمندانه و مدیریت جنابعالی و کمک نیروهای موُثر جبهه اصلاحات و هوشیاری و همراهی مردم فهیم ایران اسلامی این کشور از هشت سال دوران سیاه مدیریتی که خسارات فراوانی را به این مملکت تحمیل نمود رهایی یافت و دولت تدبیر وامید با مشی اعتدال سکان این مملکت را به دست گرفت، که در این مدت هم به گواهي آمار شاهد پیشرفت‌های خوبي در زمينه‌هاي داخلي و خارجي هم بوده‌ایم . ولي متاسفانه برخلاف گزارش‌های ارائه شده و بیانات حضوری افراد گزینش شده در جلسه امروز كه به بهانه نشست با نخبگان اقتصادي ولي با فراخوان هواداران استاندار و حذف منتقدان اصلاح طلب از سوی مدیریت ارشد استان در بوشهر انجام گرفت نه تنها نتوانسته است به ایجاد هم دلی، هم افزایی برای ادامه این راه كمك كند بلکه با سوء مدیریت و خودمحوری موجب تشتت و تفرقه عمیقی بین نیرو های حامی دولت و اصلاح طلبان شده‌اند ، که جبران این خسارت بسیار سخت به نظر می‌رسد .برنامه ریزی سوگيرانه و آگاهانه برای دیدار با جنابعالی و حذف نيروهاي حزبي و اصلاح طلبان منتقد مورد وثوق مردم نوع ديگر از رفتاد غير مدبرانه و تفرقه افكنانه مديريت ارشد استان بود كه در حضور جنابعالي به منصه ظهور رسيد .
از سوی دیگر با انتشار نامه گلایه آمیز اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان بوشهر و ائتلاف اصلاح طلبان بوشهر، مدیر عامل تعاونی مرغداران گناوه نیز در نامه‌ای به رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به عدم دعوت از نماینده مرغداران جهت حضور در نشست فعالان اقتصادی با آیت الله هاشمی رفسنجانی اعتراض کرد.
گویا برخی از مهمانان از طریق تلفن برخی پیامکی برخی نیز از طرف دوستانشان به این نشست دعوت شده بودند. این حاشیه‌ها ما را برآن داشت تا گفت‌وگوی کوتاه با برخی از مدعوین نشست داشته باشیم. 
یکی از فعالان افتصادی در پاسخ به این سوال پیرامون نحوه دعوتش به این نشست به بامداد جنوب گفت: دوستان در صنعت معدن با من تماس گرفتند و از من برای حضور در این نشست دعوت کردند و به منظور هماهنگی بیشتر مشخصات مرا ( شماره کارت ملی، شماره شناسنامه) را از من خواستند. یکی از فعالان جوان مدنی نیز در پاسخ به این پرسش ما گفت: یکی از دوستان نزدیک و هم حزبی ما را به نشست دعوت کرد و مشخصات مرا هم او به روابط عمومی استانداری انتقال داد. یکی دیگر از فعالان دانشجوی نیز در این باره گفت که مسوولان روابط عمومی استانداری از طریق تلفن به طور رسمی از او برای حضور در این نشست دعوت کردند.
البته یکی از اصلاح‌طلبان استان که رابطه نزدیکی با خانواده آیت‌الله هاشمی دارد گفته بود که ایشان پیش از این نشست از اوضاع استان به‌صورت کامل مطلع بوده‌اند و حامیان سالاری در این جلسه آب در هاون کوبیده‌اند. به گفته وی، حتی بیانیه منتشر شده پیش از آنکه وی استان را ترک کند به دستش رسیده است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: