bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۰ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با تاکید بر کمبود هیات علمی،
داود علیزاده: دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با 904 دانشجو معلم در پردیس دختران و 774 دانشجو معلم پسر در پردیس پسران دانشگاه در پنج رشته فعالیت خود را ادامه می‌دهد. این دانشگاه با همه پیشرفت‌هایی که داشته است، اما همچنان با مشکلات مالی و کمبود اعضای هیات علمی، فضای آموزشی و خوابگاهی روبرو است.

داود علیزاده

دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با 904 دانشجو معلم در پردیس دختران و 774 دانشجو معلم پسر در پردیس پسران دانشگاه در پنج رشته فعالیت خود را ادامه می‌دهد. این دانشگاه با همه پیشرفت‌هایی که داشته است، اما همچنان با مشکلات مالی و کمبود اعضای هیات علمی، فضای آموزشی و خوابگاهی روبرو است. به‌طوری‌که در بخش هیات‌علمی در حال حاضر نسبت دانشجو به استاد این دانشگاه به گفته دکتر رضا درویشی، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر یک به 170 است درحالی‌که این نسبت در دانشگاه‌های سراسری یک به 25 و در دانشگاه آزاد اسلامی نیز یک به 47 است و حتی نسبت به نرم استاد به دانشجو در پردیس‌ها یک به 90 نیز فاصله بسیاری دارد.

استاندار بوشهر با تاکید بر اهمیت فعالیت دانشگاه فرهنگیان در بوشهر از وضعیت زیرساخت‌های این دانشگاه انتقاد کرد.

دکتر احمد محمدی‌زاده در نشست هیات امنای دانشگاه در استانداری بوشهر گفت: معتقدم دانشگاه فرهنگیان مهم‌ترین دانشگاه ما و درعین‌حال مظلوم‌ترین دانشگاه در سطح استان به لحاظ امکانات و زیرساخت‌هاست.

استاندار بوشهر بر تقویت تعامل میان دانشگاه و اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر تاکید کرد و گفت: ارتباط بین دانشگاه فرهنگیان و اداره کل آموزش‌وپرورش باید یک ارتباط نهادینه باشد و هرگز ضعیف نشده و خللی در آن وارد نشود.

وی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های جامعه را، نیروی انسانی توانمند و متعهد دانست و بیان داشت: زیربنای هر پیشرفتی، توجه به این مهم و داشتن دانشگاه‌ها متناسب و مطلوب در این راستا است.

محمدی زاده محوری بودن کارکرد و نقش دانشگاه در پیشرفت کشورها را متذکر شد و ادامه داد: نقش دانشگاه‌ها در این پهنه بی‌نهایت بسیار مهم است و می‌توان گفت که دانشگاه فرهنگیان در این میانه نقشی بی‌بدیل، ممتاز و والا داشته، دارد و خواهد داشت.

رئیس هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: زیرساخت‌های این دانشگاه در استان مطلوب نیست و باید همه تلاش کنیم که این زیرساخت‌ها تقویت‌شده و زیرساخت‌های دانشگاه در ابعاد مختلف ارتقا یافته تا فضای بسیار بهتری برای تحصیل دانشجو معلمان این دانشگاه فراهم کنیم.

محمدی زاده با اشاره به در اولویت قرار دادن مطالبات دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر تاکید کرد: نیاز ضروری است که برای توسعه دانشگاه و اجرایی شدن دانشگاه جامع فرهنگیان استان بوشهر زمین موردنیاز این طرح آموزشی بزرگ تا پایان خردادماه اختصاص داده شود.

وی با اشاره به مشکل کمبود خوابگاه پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر خاطرنشان ساخت: حل مشکل خوابگاه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان بسیار ضروری است و باید این مهم در سریع‌ترین زمان ممکن مرتفع شود.

استاندار بوشهر بابیان اینکه ازآنجاکه دانشجویان این دانشگاه پرورش‌دهنده و آموزش نسل‌های آینده این کشور را عهده‌دار هستند، تاکید کرد: بسیار ضروری است که زیرساخت‌های دانشگاه در طراز شان و جایگاه والای معلمی و متناسب با آن دیده شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این نشست ضمن تقدیر از استاندار بوشهر برای برگزاری نشست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: از حمایت‌ها، اهتمام ویژه و همکاری استاندار بوشهر با مجموعه دانشگاه بسیار سپاسگزارم.

دکتر رضا درویشی با اشاره به مشکل کمبود هیات علمی دانشگاه گفت: نرم استاد هیات علمی به دانشجو در کشور یک به 90 است که این مورد در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر یک به 170 و متاسفانه بسیار پایین است.

درویشی با اشاره به کمبود خوابگاه در این دانشگاه تصریح کرد: حدود 270 نفر کمبود خوابگاه در پردیس علامه طباطبایی و این وضعیت در پردیس دختران نیز بیش از 400 نفر است.

درویشی با بیان اینکه هم‌اکنون 904 دانشجو معلم در پردیس دختران تحصیل می‌کنند افزود: 774 دانشجو معلم پسر در پردیس پسران دانشگاه در پنج رشته در حال تحصیل و بیشتر دانشجویان در رشته آموزش ابتدایی هستند.

وی دانشگاه فرهنگیان را قلب آموزش و تربیت دانشجو معلمان دانست و تاکید کرد: مسیر پیشرفت و تعالی هر جامعه را قطعاً آموزش‌وپرورش آن هموار می‌کند و در این راستا باید همه فرهنگیان همدل و کوشا برای اعتلای کشور گام برداریم.

به گفته درویشی نیازمندی‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف داریم و فضاهای کالبدی، زیرساختی و خوابگاهی ما متناسب با نیاز دانشجوی امروزی نیست و باید تلاش کنیم که امکانات رفاهی بهتری را برای آن‌ها فراهم کنیم و این همت همه مسوولان استان را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه سال 97 ما شاهد بیشترین ورودی در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر بودیم تصریح کرد: امسال آنها فارغ‌التحصیل می‌شوند که بیشتر آن‌ها بومی استان هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: ساختمان پردیس علامه طباطبایی بوشهر مربوط به قبل از انقلاب بوده و در حال حاضر در پردیس‌های استان نیازمند فضاهای اداری، آموزشی، رفاهی و ورزشی مختلف هستیم.

مسوول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این نشست گفت: نقش دانشگاه فرهنگیان در نظام آموزشی کشور بسیار مهم و کارکردی و حائز اهمیت است و لذا در این راستا باید نگاه همه متولیان امر به این دانشگاه نیز ویژه باشد.

حجت‌الاسلام سید عبدالجلیل حسینی گفت: یکی از عمده‌ترین مشکلات ما در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر حوزه خوابگاهی و کمبود امکانات مرتبط با آن است؛ همچنین دانشگاه از نظر کادر اداری دچار کمبود نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف است.

حسینی در ادامه بیان داشت: از جمله نیازهای اساسی یک دانشگاه در حوزه آموزشی تعداد هیات علمی آن دانشگاه است که متاسفانه در این زمینه ما با مشکل کمبود هیات علمی مواجه هستیم.

وی با اشاره به مشکل کمبود خوابگاه در پردیس‌های دانشگاه خاطرنشان ساخت: در پردیس خواهران در این زمینه با مشکل بسیار روبه‌رو هستیم و تنها راه برون رفت پردیس علامه از مشکلات خوابگاهی اختصاص مدرسه شاهد به این پردیس است.

حسینی تصریح کرد: اگر در مکانی غیرازاین در سطح شهر بوشهر، خوابگاهی به پردیس علامه اختصاص داده شود، با کمبود نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه خدماتی و ... مواجه هستیم و تنها با اختصاص این مدرسه به پردیس علامه طباطبایی می‌شود بحران خوابگاهی آن را مدیریت کرد.

گفتنی است که در پایان نشست اعضای هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر مصوب شد که سراهای دانشجویی پردیس‌های شهیده بنت‌الهدی صدر و علامه طباطبایی بوشهر تهیه و تجهیز شده و مرکز شهید رجایی برازجان دانشگاه نیز در راستای استفاده دانشجویی ظرفیت سنجی و بررسی شود و همچنین زمین موردنیاز برای دانشگاه جامع فرهنگیان استان بوشهر اختصاص یابد.

.

نام:
ایمیل:
* نظر: