bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
از تشک تا قفس؛
این تیم متشکل از بهترین بازکنان ایرانی‌الاصل در هر پست است و با توجه به آمادگی فعلی‌شان انتخاب شدند. وجه اشتراک تمام این بازیکنان این است که هیچ یک نتوانستند یا نخواستند پیراهن تیم ملی ایران را تا این لحظه بر تن کنند و ...
بامدادجنوب- رضا ایجاب: در گزارش قبل در مورد ورزشکاران ایران‌الاصل در سرتاسر جهان نوشتیم و دانستیم چه استعداد‌ای در زمینه‌های مختلف ورزشی داریم. حال می‌توانید در بخش دوم با ورزشکاران و استعداد‌های ایرانی‌الاصل دیگری در رشته‌هایی مانند بوکس و فوتبال آشنا شوید.
اکثر ورزشکاران ایرانی حاضر در هنرهای رزمی ترکیبی یا همان MMA مثل رضا مددی کار خود را با کشتی شروع کرده‌اند. رضا سال‌هاست که در سوئد زندگی می‌کند و سابقه دو بار قهرمانی در مسابقات کشتی سوئد را دارد. در بین ورزشکاران ایرانی این رشته رضا آمار بسیار خوبی را تا قبل از سال 2013 از خودش به ثبت رساند و در 16 مسابقه رسمی تنها 3 باخت داشت و به‌عنوان بهترین مبارز سبک وزن اروپا مطرح شد، آن سال‌ها وضعیت برای رضا خوب پیش می‌رفت. رضا مددی یکبار جان یک دختر بچه سوئدی که در حال غرق شدن بود را نجات داد و محبوبیتش در بین مردم سوئد بیشتر هم شد ولی اوضاع همیشه خوب پیش نمی‌رود. رضا بعد از آن‌که 14 ماه را به‌جرم مشارکت در سرقت از یک فروشگاه در زندان به‌ سر برد دوباره به مسابقات برگشت ولی اولین مسابقه خود را واگذار کرد که طبیعی هم بود. 

حمید خراسانی ملقب به اکیرا خراسانی یکی دیگر از دو رگه‌های ایرانی-سوئدی است که در سبک وزن در این مسابقات به میدان رفته است. حمید از سال 2006 تا 2014 به‌طور مستمر رقابت حرفه‌ای خودش را دنبال کرده و 12 برد و تنها سه باخت داشت اما پس از آن سه‌بار متوالی مبارزه را به رقبای خود باخت. حمید 33 ساله آخرین‌بار در ژوئن 2015 با حریف سرشناس خود به‌نام سم سیسلا از امریکا به مبارزه پرداخت و نتیجه را واگذار کرد. 
ماکان امیرخانی، 27 ساله، متولد کرمانشاه و تبعه فنلاند است. امیرخانی ابتدا به ورزش کشتی روی آورد ولی از سال 2010 به‌صورت حرفه‌ای در MMA به مبارزه پرداخته است و در طول 15 مسابقه تنها 3 باخت داشته است. آخرین مسابقه ماکان مربوط به چند ماه پیش است که حریف بریتانیایی خود را بعد از یک مبارزه نفس گیر در سه راند شکست داد. 
از معروف‌ترین مبارزان ایرانی مسابقات MMA می‌توان از امیر علی اکبری قهرمان سابق کشتی فرنگی جهان که به‌علت دوپینگ مجدد مادام‌العمر از حضور در کشتی محروم شد، نام برد. امیر با تیم آکادمی کیک بوکسینگ امریکا و مربی امریکایی خود در تایلند تمرین می‌کنند. امیر دو مبارزه اول خود را  به‌راحتی آب خوردن برد و همان‌طور که در ویدیو مبارزه آخر امیر به گوش می‌رسد، در این دو مسابقه تنها به مرور فن و یادگیری خطا‌ها می‌پردازد. در ویدیو مبارزه دوم، مسعود رنجبر دیگر مبارز تیم AKA مرتب به او یادآور می‌شود که: «آرنج خطا است». مسابقه آتی امیر مقابل جیمز اسلوآن از بریتانیا است که 15 خرداد برگزار می‌شود.

بن ایل داریوش، از ایرانیان آشوری تبار ساکن ایالات متحده، بن ایل قهرمان جوجیتسو برزیلی است و کمربند سیاه این رشته را هم دارد. نقطه قوت بن این است که از جوجیتسوی برزیلی به هنرهای رزمی ترکیبی پای نهاده است، به گفته کارشناسان MMA تکنیک‌ها و ضربات این رشته به‌خوبی به کمک مبارزین می‌آید. بن ایل به‌عنوان یک مبارز 6 ساله امیدواری‌های زیادی را به خودش جلب کرده است و گمان می‌رود بتواند در سال‌های آینده از گزینه‌های اصلی قهرمانی در این وزن باشد، در ضمن احتمال مبارزه بین بن ایل و رضا مدادی هم محتمل است. داریوش 27 ساله که از 14 مسابقه قبلی خود تنها 2 باخت را تجربه کرده است باید در یکی از سخترین مبارزات خودش به مصاف جیمز ویک از امریکا برود که رکورد 9 برد پشت سرهم را دارد و هنوز باختی در کارنامه‌اش ثبت نشده است. این مسابقه UFC199 در روز 15 خرداد‌ماه و در شهر کالیفرنیا برگزار خواهد شد. 

یک ایرانی در بین کسانی که 100 متر را در کمتر از 10 ثانیه دویده‌اند 
به یاد دارم که تیر‌ماه سال 91 پدیده جوان دوی سرعت کشورمان با بدشانسی نتوانست جواز حضور در فینال مسابقات جوانان جهان را به‌دست آورد. ولی حذف تفتیان در نیمه نهایی مسابقات 100 متر بارسلون تنها خبر مهم برای ما ایرانی‌ها نبود. در فینال این رشته یک ایرانی دو رگه که برای بریتانیا می‌دوید هم قهرمان شد و هم رکورد‌شکنی کرد. آدام جمیلی سال گذشته نیز رکورد 97/9 را در حالی در لیگ الماس بیرمنگام به ثبت رساند که باد با سرعتی بیش از حد استاندارد تعیین شده می‌وزید. بجز جمیلی در سال 2015 چهارده نفر دیگر نیز به دسته زیر 10 ثانیه‌ای‌ها پیوستند. آدام مسابقات جهانی سال گذشته را به‌علت آسیب از ناحیه همسترینگ از دست داد ولی با توجه به سن و سال کم، 22 سال، همچنان امیدهای زیادی از او می‌رود.

یک تیم فوتبال کامل از بهترین بازیکنان ایرانی‌الاصل فعلی
این تیم متشکل از بهترین بازکنان ایرانی‌الاصل در هر پست است و با توجه به آمادگی فعلی‌شان انتخاب شدند. وجه اشتراک تمام این بازیکنان این است که هیچ یک نتوانستند یا نخواستند پیراهن تیم ملی ایران را تا این لحظه بر تن کنند و در عین حال می‌توانند برای کشوری بجز ایران نیز فوتبال بازی کنند. با توجه به خیل جوانانی که در خارج از مرزهای ایران و با اصلیتی ایرانی به فوتبال خود ادامه می‌دهند، در لیست زیر وضعیت فعلی این بازیکنان در نظر گرفته شده است. به‌عنوان مثال از بازیکنان با آینده‌ای چون نبی حکیم‌زاده محصول باشگاه آژاکس که همراه با تیم پایه آژاکس قهرمان و آقای گل شد و گفته می‌شود رئال مادرید به‌دنبال جذب او است و یا بایکنان جوانی چون داریوش کاستالدو، نیل یداللهی و... صرف نظر شده است.

دروازه‌بان: عقیل اعتمادی
عقیل 28 ساله متولد ایران است و از کودکی در هلند سکونت داشته است. در فصل جاری عقیل مهره ثابت تیم آلمرسیتی در لیگ رده دوم هلند است. در حال حاضر وضعیت عقیل که سابقه حضور در تیم تراکتورسازی را نیز دارد، از نیکولا هاتفی فرد 23 ساله که در لیگ دسته چهارم بلژیک بازی می‌کند مناسب‌تر است. عقیل کاپتان تیمش محسوب می‌شود و به‌تازگی بازی درخشانش در مقابل بردا عقیل را دوباره به صدر اخبار ورزشی هلند برگرداند.
مدافعان: علی مانوئل منوچهری، شروین رجبعلی فرد و رایان تفضلی
علی منوچهری همزمان برای سه کشور می‌توانست فوتبال بازی کند. متولد اتریش است و از پدری ایرانی و مادری اهل شیلی متولد شده و پس از مرگ پدر، دوران کودکی و نوجوانی را در شیلی گذرانیده است اما علی 29 ساله در نهایت نتوانست به تیم ملی هیچ کدام از این کشورها برسد. شروین رجبعلی‌فرد بدون شک در بین بازیکنان ایرانی دو رگه یکی از بهترین‌ها است. او سال 2010 جایزه بهترین بازیکن جوان آلمان را دریافت کرد و در اکثر رده‌های سنی تیم ملی آلمان حضور داشته است. رایان (سیروس) تفضلی با قد 193 سانتی‌متری از عناصر مهم دفاع سه نفره تیم منسفیلد محسوب می‌شود.

هافبک دفاعی: آریا جسور
هافبک راست پای ایرانی-ژاپنی سال پیش به رئال زاراگوزا پیوست. آریای 27 ساله که به امید بازی در تیم ملی ژاپن، تمایلی برای حضور در ایران از خود نشان نداد؛ به‌نظر می‌رسد باید قید بازی در تیم ملی هر دو کشور را بزند.
هافبک‌ها: بهرنگ صفوی، جامی رفعتی، شاهو معروفی، امین نظری
بازیکن ایرانی‌الاصل تیم ملی سوئد فصل آینده را در تیم مالمو توپ خواهد زد. بهرنگ صفوی چند ماه پیش با مبلغ 1 میلیون یورو از بازل به مالمو منتقل شد. مالمو با 19 قهرمانی پر‌افتخارترین تیم در لیگ سوئد بشمار می‌آید ولی فصل گذشته به مقامی بهتر از پنجمی دست نیافت. جامی رفعتی از پدری ایرانی و مادری ایتالیایی متولد شده است. جامی 22 ساله سابقه بازی در سری آ ایتالیا را هم دارد. شاهو معروفی هافبک 22 ساله و چپ پای تیم اف.سی ویل در لیگ دسته دومی سوئیس است. 
مهاجمان: آرام خلیلی و ویلیام آتشکده
هر چند خود آرام متولد بوکان است ولی از کودکی در بلژیک بسر می‌برد. آرام برخلاف اسمش در زمین فوتبال چندان هم آرام نیست. لیگ برتر بلژیک «تیپه لی گائن» نام دارد و آرام خلیلی 26 ساله در تیم «براین» در لیگ دسته اول این کشور بازی می‌کند. ویلیام آتشکده دو رگه 23 ساله ایرانی-سوئدی است و به رغم تولد در کشور سوئد، همچنان امیدوار است بتواند برای تیم ملی ایران بازی کند. ویلیام هم مانند امین نظری و بهرنگ صفری در لیگ برتر سوئد بازی می‌کند.
ورزشکاران بدون پرچم در المپیک ریو!
در المپیک 2016 ریو ورزشکاران ایرانی‌الاصلی حضور دارند که زیر پرجم کشور دیگری افتخار کسب خواهند کرد اما نکته عجیب سه ورزشکاری هستند که بدون پرچم رقابت می‌کنند و در بین آنها نام یک بانوی ایرانی نیز به چشم می‌خورد. در واقع این ورزشکاران بدون کشور هستند و فدراسیون جهانی IOC از آنها حمایت به‌عمل می‌آورد. دو ورزشکار دیگر، یسری مردینی دختر شناگر 17 ساله سوری و پوپوله میسنگا جدوکار پناهنده اهل کشور کنگو هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: