معاون آموزش و پرورش استان بوشهر و دبیر کمیته اجرائی پانزدهمین کنفرانس ملی ریاضی ایران در مراسم آغاز این کنفرانس گفت: پانزدهمین کنفرانس ملی ریاضی ایران با همکاری اتحادیه معلمان ریاضی برگزار میشود. از اهداف این کنفرانس میتوان به توسعه حرفهای معلمان ریاضی در ایران، آموزش شیوه جدید یاددهی و یادگیری، آموزش روشهای نوین تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات، آموزش فضای پژوهش و تحقیق برای معلمان ریاضی، ایجاد شور و شوق علمی و پژوهشی در ریاضی، افزایش میزان علاقهمندی به ریاضیات برای معلمان و دانشآموزان، ارتقای کیفیت درس ریاضی در استان و ارتقای میانگین نمرات دانش آموزان در درس ریاضی اشاره کرد.
حسین درتاج با بیان اینکه چالشهای پیش روی معلمان در آموزش ریاضی، چگونگی انتخاب و حمایت و آموزش مستمر معلمان ریاضی و آموزش ریاضی در دوره ابتدایی از محورهای پانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران است، افزود: ۳۰۰ مقاله با موضوع ریاضی به دبیرخانه کنفراس رسیده که از این تعداد ۹۴ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و ۶۸ مقاله به صورت پوستر و ۲۶ مقاله هم به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.
به گفته درتاج، از بین مقالات مورد پذیرش قرار گرفته، ۲۶ مقاله به صورت سخنرانی ۲۰ دقیقهای و ۶۸ مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری ۹ کارگاه آموزش در طول برگزاری کنفرانس ملی آموزش ریاضی ایران گفت: برگزاری آموزش ضمن خدمت برای آموزگاران و دبیران ریاضی، برگزاری نمایشگاه با موضوع ریاضی، بازدید از دبیرستان تاریخی سعارت، موزه شهید رئیسعلی دلواری و گشت دریایی از دیگر برنامههای جنبی این کنفرانس است. در ادامه مراسم، دبیر کمیته علمی پانزدهمین کنفرانس ریاضی کشور نیز با بیان اینکه چند سال اخیر، بنیه علمی دانشجویان به شدت ضعیف شده است و با صحبت با معلمان نیز مشخص میشود که در همه مقاطع تحصیلی مدارس نیز این مشکل وجود دارد که دلیل آن به خصوص در آموزش یعنی فهم صحیح یادگیری و یاددهی ریاضی است، تصریح کرد: موضوع آموزش در وزارت آموزش و پرورش پرورش خیلی مهم تر از وزارت علوم است، هر چند هر دو این وزارتخانه به جای خود مهم است که دلیل آن خروجیهای آموزش و پرورش ورودی آموزش و عالی محسوب میشود.
سعید کریمی با اعلام اینکه در چند سال اخیر، بنیه علمی دانشجویان به شدت ضعیف شده است، افزود: برخی از موسسات که خارج از آموزش و پرورش هستند مانند خانه ریاضیات و شهربازی ریاضی در برخی از دانشگاهها در راستای عمومی و مفهومیکردن ریاضات نقش اساسی بر عهده دارند.
به گفته کریمی، در آموزش ریاضی لازم است متخصصانی در جهت بهبود کیفیت آموزش شرکت کنند و هدف از این همایش نیز رسیدن به این هدف است.