bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۵ - ۲۶ آبان ۱۴۰۱
سوالی که مدیریت جدید باشگاه باید جواب دهد؛
علی پورتنگستانی: در حالی که تیم شاهین تابان با هزاران امید و آرزو تشکیل و راهی مسابقات لیگ دسته دو کشور شد، اما همه‌چیز آن طور که مدیران این باشگاه می‌خواستند پیش نرفت

در حالی که تیم شاهین تابان با هزاران امید و آرزو تشکیل و راهی مسابقات لیگ دسته دو کشور شد، اما همه‌چیز آن طور که مدیران این باشگاه می‌خواستند پیش نرفت. تا آنجا که نماینده بوشهر در این مسابقات در حال حاضر با سه امتیاز فقط یک پله تا رتبه آخر مسابقات فاصله دارد. سوال اصلی این است که هدف از تشکیل تیمی که عملکرد مشابه‌ای نسبت به سال گذشته داشته است، دقیقا چه بوده است؟!.

در چارچوب هفته هفتم لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور، تیم شاهین تابان بوشهر عصر دوشنبه در ورزشگاهشهید مهدوی بوشهر میزبان شهدای رزکان کرج بود که این دیدار با برتری ۲ بر ۱ به‌نفع نماینده البرز به پایان رسید. این شکست ششمین شکست شاهین تابان بوشهر در این فصل بود و این تیم در هفت بازی خود فقط یک برد داشته است. عملکرد بوشهری‌ها تا به اینجای مسابقات چیزی بیشتر از یک فاجعه بوده است و این در حالی است که هواداران این باشگاه امید داشتند که پس از چند فصل بد، این تیم در فصل جدید رقابت‌های لیگ دو همه خاطرات گذشته را پاک کند و دوره جدیدی را آغاز کند. اما نه‌تنها این اتفاق رخ نداد بلکه وضعیت این تیم در حال حاضر وخیم است. مساله اصلی این است که آیا این تیم فقط برای باختن در لیگ دو تشکیل شده است؟ مدیران و صد البته اسپانسر باشگاه دقیقا با چه هدفی این باشگاه را در اختیار گرفته‌اند؟ در ادامه این گزارش به این مساله خواهیم پرداخت.

قبل از هر چیزی بهتر است نگاهی به صحبت‌های پرویز عبدی‌پور، نماینده تام‌الاختیار باشگاه فوتبال شاهین تابان قبل از شروع مسابقات داشته باشیم. پرویز عبدی‌پور در آن زمان درباره آخرین وضعیت تیم شاهین تابان بوشهر اعلام کرد: اکنون کادر فنی تیم مشخص شده است و بر این اساسمهدی قنبری به‌عنوان سرمربی، علیرضا آلوستانی و محسن قائدی‌پور به‌عنوان مربی، محمود بحرینی مربی دروازبان‌ها و مهدی دهقان به‌عنوان آنالیزور با این تیم همکاری می‌کنند. با توجه به وضعیت فصل گذشته این تیم، شاکله اصلی آن تغییر کرده، قرارداد شمار محدودی از بازیکنان بزرگسال تمدید شده و چند بازیکن از تیم امید و جوانان به بزرگسالان اضافه شده‌اند. در زمان حاضر مذاکره برای جذب ۱۰ بازیکن جدید انجام شده که با برخی از آن‌ها توافق نهایی صورت گرفته است.

وی در توضیح میزان آمادگی تیم برای آغاز رقابت خود در لیگ دسته دوم کشور، خاطرنشان کرد:با توجه به زمان کمی که برای آماده‌سازی تیم باقی مانده است، در مرحله نخست به‌دنبال تکمیل تیم برای ورود به مسابقات هستیم و با آمادگی فنی و جسمی مطلوب فاصله بسیاری وجود دارد. با این حال 2 برنامه حضور مثبت در لیگ دسته ۲ و در نهایت صعود مد نظر قرار دارد، اما درباره توان و شرایط تیم، کادر فنی با تکمیل بازیکنان می‌تواند ارزیابی دقیق‌تری داشته باشند.

نماینده تام‌الاختیار باشگاه شاهین تابان بوشهر یادآور شد: با وضعیتی که شاهین شهرداری در فصل گذشته تجربه کرد، شورای اسلامی شهر بوشهر مصوب کرد که شهرداری دیگر تیم‌داری نکند و این تیم با مزایده واگذار شود، این رویداد در چند مرحله انجام شد که در پایان شرکت «سورا تجارت آسیا» مالکیت باشگاه را بر عهده گرفت.

روزی که مدیران فعلی، باشگاه شاهین را بالاخره از شهرداری گرفتند، وعده‌ اصلی آن‌ها این بود که این تیم را از نو خواهند ساخت و دیگر هواداران این باشگاه نباید نگران آینده این تیم باشند. این وعده‌های در روزهای ابتدایی خرید این باشگاه، حسابی هواداران شاهین را امیدوار کرده که روزهای خوبی در انتظارشان خواهد بود. اما در همان روزهای ابتدایی ما یک گزارش در این مورد نوشتیم که این تیم هنوز مشکلاتی دارد که آن‌ها را حس نکرده است. به هر حال هر چه به مسابقات لیگ دسته دو کشور نزدیک‌ می‌شدیم، وضعیت این باشگاه حداقل از سوی رسانه باشگاه امیدوارکننده بود و همه‌چیز طبق برنامه پیش می‌رفت. اما با شروع مسابقات، مشکلات این باشگاه خود را نشان دادند و شاهین از همان ابتدای مسابقات با حاشیه‌های عجیب‌وغریبی مسابقات را شروع کرد. این نوع شروع کردن برای هواداران این باشگاه اصلا قابل قبول نبود؛ چراکه آن‌ها امیدوار بودند که تیمشان بعد از مدت‌ها، یک شروع خوب در مسابقات داشته باشد.

اما هر چه از هفته‌های ابتدایی مسابقات دور می‌شدیم، شاهین وضعیتش بدتر و بدتر می‌شد تا الان که به هفته هشتم مسابقات رسیدیم. شاهین در طول هشت هفته گذشته آمار بسیار ضعیفی داشته است تا آنجا که این تیم هفت شکست داشته است. از آمار گل زده شاهین نیز نمی‌توان حرفی زد؛ چراکه آن‌ها در طول هشت بازی گذشته فقط 2 گل زده‌اند و در مقابل از حریفان 13 گل دریافت کرده‌اند، بیشتر از هر تیم دیگری در این مسابقات. شاهین تا پایان هفته هشتم مسابقات، بدترین تفاضل گل را در میان تیم‌های حاضر در مسابقات دارد. همه این مسائل به‌خوبی ثابت می‌کنند که شاهین اصلا برای حضور در لیگ دسته دو کشور آماده نبود.

هر چند در طول هفته‌های اخیر، مدیریت باشگاه چند مربی بومی به کادر فنی باشگاه اضافه کرده است تا شاید اینگونه بتواند مشکلات فنی باشگاه را حل کند ولی به‌نظر نمی‌رسد که همه‌چیز در این باشگاه مربوط به مشکلات فنی باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر: