bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۰۱
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۴
 شرکت دولتی نفت اکوپترول کلمبیا روز دوشنبه (یکم تیر ماه) از افزایش نشت نفت به رودخانه کلمبیا به دلیل انفجار اخیر خط لوله ترانساندینو خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، اکوپترول روز دوشنبه اعلام کرد که در پی انفجار خط لوله ترانساندینو این شرکت به دست شورشیان چپگرا، نفت این خط لوله به یکی از رودخانه‌های کلمبیا نشت کرده است.

این شرکت اعلام کرد که به دنبال انفجار خط لوله ٣٠٠ کیلومتری ترانساندینو نزدیک سواحل اقیانوس آرام، انتقال نفت را از این خط لوله متوقف کرده است. این حادثه سبب جاری شدن نفت زیادی به رودخانه شده است.

بر اساس این گزارش، حمله هفته گذشته به همین خطوط لوله نیز سبب جاری شدن مقدار زیادی نفت به درون رودخانه شد، حادثه‌ای که مدیرعامل اکوپترول از آن به عنوان یک فاجعه زیست محیطی یاد کرد.

ارتش کلمبیا نیروهای شورشی مسلح موسوم به گروه فارک را مقصر این حادثه می‌داند.

شورشیان  چپگرا از ماه گذشته تاکنون ضمن نقض آتش‌بس، به حمله‌های بمبگذاری خود را بر خطوط لوله شدت داده‌اند و صدمات آخرین حمله‌های این گروه بیش از معمول بوده زیرا در نزدیکی رودخانه‌های کلمبیا روی داده است. شورشیان همچنین رانندگان کامیونهای حامل نفت را مجبور کرده‌اند تا محموله‌های نفتی خود را در جاده‌ها تخلیه کنند.

بنا بر این گزارش، اکوپترول مقصر حمله روز یکشنبه نبود اما گروه فارک در محل وقوع این حادثه در جنوب غرب این کشور حضور پررنگی داشته است.

حمله‌های چریکهای گروه چپگرای فارک و ئی‌ال‌ان به شبکه خط لوله نفت کلمبیا به طور مکرر در این کشور روی می‌دهد. شمار این حمله‌ها در سال ٢٠١٤ میلادی به بیش از ١٣٠ حمله رسید.

کلمبیا چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت خام در آمریکای لاتین است و ذخایر نفتی این کشور به ٢,٤ میلیارد بشکه می‌رسد.

صنعت نفت کلمبیا به عنوان بزرگترین صادرکننده، پیشتاز و محرک اصلی رشد اقتصادی این کشور به شمار می‌آید که تحت تأثیر مسائل تنظیمی از جمله انتظارهای طولانی‌مدت برای دریافت مجوزهای زیست‌محیطی برای حفاری و تولید نفت، حملات شورشیان مارکسیست و همچنین افزایش مخالفت بومیان با صنایع استخراجی قرار گرفته است. 
برچسب ها: نفت ، کلمبیا ، ایران ، انرژی
نام:
ایمیل:
* نظر: