bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۱۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
با تکمیل فاز 12 پارس جنوبی، روزانه بیش از 81 میلیون متر مکعب گاز و 120 هزار بشکه میعانات گازی به ظرفیت تولید کشور افزوده شده که رقمی بسیار ارزشمند در صنعت نفت است.
 فاز ١٢ پارس جنوبی با ظرفیت کامل به بهره بردار (شرکت ملی گاز) تحویل داده شد. فاز 12 بزرگترین پروژه تاریخ صنعت نفت است که با تلاش و فعالیت شبانه‌روزی کارکنان و متخصصان پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید در واپسین روزهای سال 93 به بهربرداری رسیده است.

فاز ١٢ پارس جنوبی امروز(یکشنبه)با ظرفیت کامل به بهره بردار آن تحویل داده شد، علی اکبر شعبانپور تصریح کرد: مدیریت فاز ١٢ با ظرفیت کامل از امروز برعهده شرکت ملی گاز ایران و شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی قرار گرفت.رسول فلاح نژاد مجری طرح توسعه فاز ١٢ پارس جنوبی پیش از این درباره آخرین وضع این فاز گفته بود: با توجه به اینکه کارهای اجرایی در مورد این فاز به پایان رسیده در حال انجام فعالیتهای اصلاحی و تعمیراتی بر روی چاهها هستیم تا زمستان امسال شاهد حداکثر ظرفیت تولید از این فاز باشیم.

میدان گازی پارس جنوبی، روی خط مرزی مشترک ایران و قطر در عمق حدود ٣٠٠٠ متری کف خلیج فارس و در ١٠٥ کیلومتری سواحل ایران قرار دارد و یکی از اصلی ترین منابع انرژی کشور به شمار می رود.

بر اساس آمار و ارقام موجود تاکنون در این فاز بیش از 7.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده و هم‌اکنون و با تکمیل فاز 12 پارس جنوبی، روزانه بیش از 81 میلیون متر مکعب گاز و 120 هزار بشکه میعانات گازی به ظرفیت تولید کشور افزوده شده که رقمی بسیار ارزشمند در صنعت نفت است.

بر اساس این گزارش، فاز 12 به عنوان بزرگترین فاز پارس جنوبی معادل سه فاز استاندارد است که روزانه 81 میلیون متر مکعب گاز تولید می‌کند، این فاز در بلوک جنوب شرقی حوزه گازی پارس جنوبی و حاشیه خط مرزی با کشور قطر با مساحتی حدود 206 کیلومتر مربع واقع شده است و تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تنبک و در 65 کیلومتری شرق عسلویه قرار دارد.
پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که با بهره‌برداری کامل از فاز 12 روزانه 3 میلیارد فوت مکعب گاز ترش (معادل 65 میلیون مترمکعب گاز شیرین) به شبکه سراسری تزریق می‌شود و باید گفت که فاز 12 پارس‌جنوبی از نظر حجم کار و میزان سرمایه‌گذاری و تولید بزرگترین فاز منطقه پارس جنوبی است.
برچسب ها: پارس جنوبی ، فاز12
نام:
ایمیل:
* نظر: