bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۷ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
بامداد24:
 شبکه خبری سی.ان.بی.سی آمریکا اعلام کرد؛ بهای نفت خام آمریکا پس از آنکه جمعه گذشته به کف قیمت شش سال و نیم گذشته سقوط کرد و سپس روز گذشته (پنج شنبه) بیش از 10 درصد صعود داشت، امروز نیز چهار درصد بالا رفت و به بیش از 44 دلار در هر بشکه رسید.
افزایش چشمگیر قیمت نفت خام

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از شبکه خبری یاد شده، بهبود شاخص های سهام، افزایش نرخ رشد اقتصادی در آمریکا و خبرهای مربوط به کاهش صادرات نفت در نیجریه به دلیل مشکلات خطوط لوله از مهمترین عوامل افزایش قیمت های نفت در روز جاری است. 

قیمت های نفت، دیروز بیشترین افزایش یکروزه خود از سال 2009 را تجربه کردند. قیمت نفت خام برنت دریای شمال و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا دیروز بیش از 10 درصد بالا رفتند. 
قیمت نفت خام آمریکا احتمالاً در پایان معاملات روز جاری، بیشترین افزایش قیمت هفتگی در 9 هفته گذشته را تجربه خواهد کرد و به طولانی ترین دوره کاهش قیمت خود از سال 1986 پایان خواهد داد. 

قیمت نفت خام برنت دریای شمال روز جمعه در ساعت 11:03 صبح به وقت شرق آمریکا، 3.8 درصد بالا رفت و به 49.38 دلار در هر بشکه رسید. قیمت این نفت دیروز به رکورد 47.56 دلار در هر بشکه رسیده بود.
در بازار نایمکس نیویورک نیز قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 4.6 درصد بالا رفت و به 44.52 دلار در هر بشکه رسید. 
قیمت نفت در بازارهای جهانی از ماه مه (اردیبهشت) تاکنون یک سوم کاهش یافته است و همچنان کمتر از نصف قیمت سال گذشته خود در همین موقع است. مازاد عرضه نفت در بازارها و کاهش تقاضای جهانی نفت عامل اصلی کاهش سطح قیمت های نفت در سال جاری است.
وزارت بازرگانی آمریکا، نرخ رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال میلادی جاری را از پیش بینی اولیه 2.3 به 3.7 درصد اصلاح کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: