bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۸۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
وزیر نیرو، ظرفیت نیروگاهای کشور را برای تولید برق ۷۴ هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: نیروگاه تلمبه‌ای ذخیره‌ای سیاه‌بیشه، تولید برق کشور را پایدار و استوار می‌کند.
بامداد24:

 حمید چیت چیان پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاح نیروگاه ذخیره‌ای تلمبه‌ای سیاه‌بیشه در چالوس، با اشاره به اینکه ساخت نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای سیاه‌بیشه، از قبل از انقلاب شروع‌شده است و در این ۳۵ سال با تلاش شبانه‌روزی مدیران و کارگران به نتیجه رسیده است، گفت: امروز کشور از این نیروگاه تلمبه‌ای ذخیره‌ای برخوردار شده است.

وی با مقایسه کارکرد نیروگاه تلمبه‌ای ذخیره‌ای با دیگر نیروگاه‌ها نظیراتمی و حرارتی گفت: امکان ذخیره‌سازی برق در نیروگاه‌های دیگر وجود ندارد اما در نیروگاه تلمبه‌ای ذخیره‌ای این امکان فراهم است و کمتر از یک دقیقه، تولید برق نیروگاه وارد مدار می‌شود، چون نقش کنترل فرکانسی در تولید برق و پایداری برق دارد.

وزیر نیرو با اشاره به فضای تحریم در احداث نیروگاه خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها و غربی‌ها حاضر نبودند تجهیزات حفاری را به ما بفروشند اما اراده ایرانی موفق شد تا در سخت‌ترین کارها نسبت به راه‌اندازی و بهره‌برداری از نیروگاه، اقدام کند.

وی سد سیاه‌بیشه را نماد موفقیت و تلاش مهندسان ایرانی دانست و گفت: باوجود شبکه نیروگاه سیاه‌بیشه توان پایداری شبکه در توزیع برق حفظ و استوار می‌شود.

وزیر نیرو، از نیروگاه سیاه‌بیشه به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد تولیدی برق کشور و یکی از مهم‌ترین مکمل‌های تولید برق کشور یادکرد و گفت: این واحد توانایی تأمین چندین نیاز شبکه توزیع برق را خواهد دشت.

وی گفت: نیروگاه تلمبه‌ای ذخیره‌ای سیاه‌بیشه به‌عنوان چهاردهمین نیروگاه جهان در این حوزه محسوب می شود و در کمترین زمان، امکان، ارسال و تولید برق به شبکه سراسری را خواهد دشت.

چیت چیان بابیان اینکه تولید برق کشور باید سایه به سایه مصرف حرکت کند، گفت: وزارت نیرو برنامه‌های دقیق و جامع برای احداث نیروگاه‌هایی همانند سیاه‌بیشه دارد.
منبع:
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: