bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۹۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۶ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
قائم مقام وزیر نیرو گفت: ساخت آب شیرین کن از سیاست های قطعی وزارت نیرو در شهرهای ساحلی است.
بامداد24:

ستار محمودی سه شنبه در نشست بررسی کاهش اثرات خشکسالی در تامین آب شهرهای هرمزگان بویژه بندرعباس افزود: گزینه جیره بندی آب در هیچ یک از شهرهای کشور در دستور کار وزارت نیرو نیست و سیاست این وزاتخانه استفاده از ظرفیت شیرین سازی آب دریا در تمامی شهرهای ساحلی است.

وی ضمن قدردانی از مردم بندرعباس در گذر از بحران کم آبی تابستان امسال، بر ضرورت سرعت بخشی در روند اجرای پروژه آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی این شهر تاکید کرد.

قائم مقام وزیر نیرو اظهارکرد: انتظار می رود با توجه به شرایط خاص منابع آبی شهر بندرعباس ، سازمان حفاظت محیط زیست در مدت زمان کوتاه تری نسبت به صدور مجوز اجرای پروژه آب شیرین کن این شهر تصمیم گیری کند.

محمودی همچنین در این نشست با اشاره به چالش جدی کمبود آب در هرمزگان و به ویژه شهر بندرعباس، تصریح کرد: در صورت عدم بارندگی در سال جاری ، سال آینده مشکلات دو چندانی در تامین آب شهر بندرعباس خواهیم داشت.

وی ادامه داد: حفر و تجهیز 20 حلقه چاه در پایین دست دشت شمیل و نیان نیز از دیگر اقدامات برای رفع بحران کم آبی این شهر در دست اجرا می باشد. 

این مسوول ادامه داد: همچنین در بخش فضای سبز شهری نیز ، وزارت نیرو با کلیت طرح استفاده از پساب در این بخش موافق بوده و آماده هرگونه همکاری با شهرداری بندرعباس جهت اجرای این طرح است.

محمودی بر ضرورت همکاری نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برای رفع این بحران تاکید کرد و گفت: با تصویب تامین آب از منابع غیر متعارف نظیر دریا در تمامی شهرهای ساحلی به عنوان برنامه پیشنهادی وزارت نیرو در برنامه ششم توسعه امید است بتوانیم بخش بزرگی از بحران منابع آبی را در شهرهای ساحلی رفع کنیم.

نشست بررسی کاهش اثرات خشکسالی در تامین آب شهرهای هرمزگان بویژه بندرعباس با حضور قائم مقام وزیر نیرو ، استاندار هرمزگان و مدیرعامل آبفای کشور برگزار شد.
منبع:
ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: