bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۰ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
کریم جعفری: معمولا مواضع و دیدگاه‌هایی که دارم برای برخی از دوستان عجیب‌وغریب و گاهی اوقات هم غیر قابل تصور است، اما اگر روی این مواضع و دیدگاه‌ها کمی فکر کنید متوجه خواهید شد که اگر نه به‌صورت کامل، ولی تا حدود بسیار زیادی به حقیقت نزدیک است. دولت حاکم بر کابل برآمده از اراده امریکایی‌هاست و دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات آنها را اجرا می‌کند.

کریم جعفری

معمولا مواضع و دیدگاه‌هایی که دارم برای برخی از دوستان عجیب‌وغریب و گاهی اوقات هم غیر قابل تصور است، اما اگر روی این مواضع و دیدگاه‌ها کمی فکر کنید متوجه خواهید شد که اگر نه به‌صورت کامل، ولی تا حدود بسیار زیادی به حقیقت نزدیک است. دولت حاکم بر کابل برآمده از اراده امریکایی‌هاست و دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات آنها را اجرا می‌کند. اگر مسائل و زحماتی که این دولت برای ما به‌وجود آورد را فقط در چند مورد بخواهم بیان کنم شاید دود از کله عده‌ای بلند شود که دولت حامد کرزی و اشرف غنی چه دشمنی عجیبی با ما ایرانی‌ها داشتند و چه خدماتی به دولت امریکا و انگلیس علیه ما کردند.

به همین دلیل است که فکر می‌کنم باید دولت حاکم بر کابل نابود شود و نظم جدیدی در این کشور برقرار گردد. تفکر طالبان شاید برای بسیاری از ما قابل هضم نباشد، ولی این فکر و اندیشه چون که نگاهی خاص دارد، خطرش برای ما بسیار کمتر از تفکر حاکم بر کابل است که سد می‌زند و بعد می‌خواهد آب را در برابر نفت معامله کند!! این تفکر باید ریشه‌کن شود و ما هیچ هزینه‌ای برای بقای دولت امریکایی اشرف غنی و دوستان دزدش نباید بپردازیم.

یک ماه پیش نوشتم و تاکید کردم که اشرف غنی خطرناک است و باید برود. شاید بسیاری از دوستان خرده می‌گرفتند و می‌گفتند طالبان خطرناک‌تر است، بله طالبان بسیار خطرناک است؛ اما خطرناک‌تر از طالبان و تفکر حاکم بر کابل بود که چشم و گوش و دست و پا در اختیار امریکایی‌ها قرار داشت و قرار بود بعد از رفتن ارتش‌های غربی از این کشور، مجری سیاست‌های امریکا در افغانستان باشد، اما حالا خود امریکایی‌ها هم به اشرف غنی گفته‌اند که باید برود. دیر یا زود کابل سقوط خواهد کرد اشرف غنی نیز به جرجیا خواهد رفت...

استان‌های مختلف افغانستان با پیشروی سریع و گسترده طالبان یکی پس از دیگری سقوط می‌کند و با اشغال هرات و قندهار تنها دو شهر بزرگی که در کنترل دولت آمریکایی اشرف غنی مانده کابل و پس از آن مزار شریف است که این دو شهر نیز در طول هفته‌های آینده سقوط خواهد کرد. اما سوال اینجاست که چرا عده‌ای فحاش و هتاک که در خود ایران نشسته و امنیتشان تضمین شده است مدام به ما فحش می‌دهند و پیشروی طالبان را گردن ما می‌اندازند؟

مگر طالبان را ما به افغانستان فرستادیم؟ مگر طالب‌ها شهروند ایران هستند؟ آن‌ها شهروند افغانستان بوده و دارند در کشورشان پیشروی می‌کنند. اینکه ما خوشحال باشیم یا ناراحت مساله دیگری است؛ اما اینکه عده‌ای بی‌عرضه و اهل بزم مدام به ایران ناسزا می‌گویند نشان می‌دهد که طالبان خیلی از آن‌ها بهتر است. این جماعت اگر عرضه و شرف داشتند می‌رفتند و از ناموس‌شان دفاع می‌کردند و با طالبان می‌جنگیدند. قرار نیست که ما برای این عده همیشه طلبکار و مدعی بجنگیم و هزینه بدهیم و بعد هم بدهکار باشیم. به ایران فحش بدهید تا طالبان در مناطق بیشتری پیشروی کند... همه فحش‌ها برای خودتان...

طالبان با درس گرفتن از تجربه دو دهه پیش خود و با کمک افسران پاکستانی نقشه اشغال افغانستان را خیلی خوب طراحی کرد و با استفاده از فرصت فساد گسترده در ساختار دولت امریکایی حاکم بر کابل و همچنین دروغگویی اشرف غنی و فرماندهان ارتش پفکی او مبنی بر در اختیار داشتن بیش از ۳۰۰ هزار نفر نیروی نظامی آنچه را که در این نقش می‌بینید در کمتر از دو ماه به اشغال خود در آوردند.

فرماندهان ارتش کابل عموما پشتون‌هایی بودند که ماه‌ها یا شاید هم سال‌ها پیش توسط سازمان اطلاعات ارتش پاکستان جذب و در کنترل قرار گرفته بودند. سیاست گماردن استانداران فاسد و دزد پشتون در استان‌های مختلف و راندن نیروهای باتجربه و رزمی در سال‌های گذشته باعث شد تا آن چیزی که نامش ارتش افغانستان است در برابر شبه‌نظامیان طالبان که توسط افسران پاکستانی هدایت و فرماندهی می‌شوند فروپاشیده و گروه گروه تسلیم شوند. حکومت طالبان حاصل همکاری نزدیک سازمان امنیت کابل و هم‌چنین گسترده و سازمان‌یافته حاکم بر دولت اشرف غنی بود که در حال نهایی‌شدن است.

خیال‌نبی احمدزی فرمانده ارتش افغانستان در هرات بود که با خالی کردن پشت نیروهای مردمی که در حال مقاومت در برابر طالبان بودند، کلید هرات را به دست طالبان داد. در حالی که نیروهای مردمی با قدرت در برابر طالبان می‌جنگیدند، این عامل نفوذی و ستون پنجم سازمان امنیت پاکستان با باز کردن درهای شهر به روی طالب‌ها با پوشیدن لباس ارتش، این شهر را دو دستی تقدیم کرد. برای اینکه بدانید چرا ارتش پفکی و پشمکی افغانستان که صدها میلیارد دلار در این 20 سال برایش هزینه شده بود اینگونه از هم پاشید، بروید از سران نظامی و سیاسی این کشور که عموما پشتون‌ها بودند بپرسید. امریکا خیلی وقت پیش همه این کشور را به طالبان داد، چراکه می‌دانست اشرف غنی و اطرافیانش عرضه حکومت‌داری ندارند... در این مورد بعدا اگر لازم شد بیشتر خواهم نوشت.

با سقوط هرات و قندهار و در ادامه آن بیش از 14 استان یا همان ولایت افغانستان مشخص‌شده که دستی در کار است تا همه مسائل را به شکلی که امریکایی‌ها می‌خواهند، هماهنگ کند... افغانستان به سرعت در هم فروپاشید.


نام:
ایمیل:
* نظر: