bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۹ - ۰۳ آبان ۱۴۰۱
نمایندگان و استاندار بوشهر در تحقق مصوبات وزارت نفت ناتوان هستند؛
بامداد چنوب: از آغاز به‌کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خرداد ۱۳۹۹ تا به امروز، کمتر روزی بوده که خبری از وا مصیبت‌های نمایندگان استان بوشهر و حتی مسوولان این استان منتشر نشود.

بامداد چنوب: از آغاز به‌کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خرداد ۱۳۹۹ تا به امروز، کمتر روزی بوده که خبری از وا مصیبت‌های نمایندگان استان بوشهر و حتی مسوولان این استان منتشر نشود. خبر‌هایی از ذکر مصیبتی که صنایع در استان بوشهر به‌وجود آورده‌اند و بی‌توجهی‌هایی که این صنایع به اجرای مسوولیت‌های اجتماعی داشته‌اند.

در این بین، اوج خوش‌خدمتی وزارت نفت در این استان، کلنگ‌زنی یک چمن مصنوعی در فلان روستا یا توزیع مقداری لوازم التحریر در فلان شهرستان بوده و نمایندگان دلخوش به آبنبات‌های نفت، هر از چندگاهی با افتتاح و کلنگ‌زنی‌های پروژههای خرد یا ذکر مصیبت، سعی در تبلیغ فعالیت‌های خود داشته تا اینکه استاندار بوشهر نیز پا به میدان آن‌ها گذاشت.

تیرماه امسال احمد محمدی‌زاده در نشست با فرمانداران ۱۰‌گانه استان بوشهر از نشست‌های تخصصی برای تخصیص مصوبات هیات دولت در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی خبر داد و اعلام کرد: در جلسه این هفته با حضور مسوولان و نمایندگان شرکت‌های ملی گاز، نفت و پتروشیمی، راهکار‌های لازم برای افزایش اعتبارات مسوولیت‌های اجتماعی تدوین و مصوب شد.

وی به‌کارگیری نیرو‌های بومی در صنایع، واگذاری طرح‌ها و پروژه‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان، شکل‌گیری نمایشگاه ارائه توانمندی شرکت‌های استان بوشهر در عرصه‌های گوناگون، خرید کالا از مجموعه‌های داخلی استان و انتقال سپرده‌های بانکی برخی مجتمع‌های پتروشیمی به بانک‌های استان بوشهر را از جمله این مصوبات دانست.

استاندار بوشهر توجه به زیرساخت‌های آموزشی، ارتقا مهارت کارگران، شاغلان و متقاضیان اشتغال در صنایع زیر مجموعه وزارت نفت و حمایت و پشتیبانی از ادارات و سازمان‌های حمایتی را از دیگر مصوبات دانست و تصریح کرد: بر اساس توافقات انجام‌شده قرار شد منابع نقدی واحد‌های پتروشیمی‌های استان در قالب مسوولیت‌های اجتماعی از ۱۱۰ میلیارد به ۴۸۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

محمدی‌زاده تصویب ۴۷۷ میلیارد تومان از محل منابع شرکت ملی نفت ایران برای اجرا و تکمیل پروژه‌ها را از دیگر مصوبات دانست و خاطرنشان کرد: شرکت ملی گاز ایران نیز ۴۲۰ میلیارد تومان برای اجرا و تکمیل پروژه‌های مختلف استان بوشهر بر عهده گرفت.

وی بابیان اینکه در مجموع هزار و ۳۷۷ میلیارد تومان منابع مالی وزارت نفت در قالب مسوولیت‌های اجتماعی در استان بوشهر اختصاص یافت، افزود: تمرکز این اعتبارات به پروژه‌های اساسی، زیربنایی، نیمه‌تمام و تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های مختلف در استان بوشهر است.

اگرچه این رقم برای استان بوشهر که در رفاه، آسایش، آرامش مردم و اجرا طرح‌های عمرانی و آبادانی کشور تاثیر شگرفی دارد زیاد نبود، اما با توجه به اینکه در طول سال‌ها میزبانی از صنایع پارس جنوبی، بوشهر هیچگاه نتوانسته بود چنین رقمی را دریافت کند این خبر با سرعت، سروصدای زیاد ایجاد و موجب امیدواری مردم این استان شد. ناگفته نماند که از آن روز تا به امروز با وعده تحقق این مصوبه، استاندار بوشهر بار‌ها و بار‌ها این موضوع را از بزرگ‌ترین دستاورد‌های خود اعلام کرده است که البته همچنان این مصوبه روی کاغذ باقی مانده است.

غلامحسین کرمی، رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر دوشنبه (۲ آبان‌ماه) در حاشیه بررسی طرح‌های عمرانی، بیشترین کلاس‌های درس تخریبی استان را در دشتی و تنگستان دانست و تصریح کرد: در این راستا وزارت نفت تصمیم گرفته بر اساس مسوولیت‌های اجتماعی حداقل ۳۰ مدرسه در ۲ شهرستان دشتی و تنگستان در مدت چهار سال، نوسازی و تجهیز کند.

وی وضعیت زمین‌های ورزشی در روستا‌ها و شهر‌های دشتی و تنگستان را مورد اشاره قرار داد و خواستار تسریع در اجرای پروژه‌های مورد نظر از جمله زمین چمن در روستا‌ها و شهر‌ها و تجهیز آن‌ها شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جاده‌های دشتی و تنگستان دارای ۱۱ مصوبه سفر رئیس‌جمهور برای احداث است تصریح کرد: اعتبارات این طرح‌ها ابلاغ شده است و عملیات اجرایی پل کاکی و جاده باغان به سرچشمه آغاز شده است.

کرمی از ساخت جاده‌های عالی حسینی به انبارک، گورک به تل‌سیاه، انبارک به بنه‌گز، گورک به چغادک، آباد به چاهپیر، گزدراز به شیخیان، خورموج به لاور، سنا به شنبه، و دیگر محور‌ها خبر داد و اعلام کرد: برای ساخت پل کاکی وزارت نفت ۱۵ میلیارد تومان اختصاص داده است.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب ۱۳۷۷ میلیارد تومان از محل مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت به استان بوشهر افزود: از این میزان اعتبار حدود ۱۰ درصد آن به میزان ۱۴۰ میلیارد تومان به دشتی و تنگستان اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی طرح‌های مورد تعهد وزارت نفت متوقف شده است، خاطرنشان کرد: وزارت نفت در راستای مسوولیت‌های اجتماعی نسبت به حق استان بوشهر خوب عمل نکرده است.

به گفته رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر، سفر رئیس‌جمهور به استان مصوباتی در پی داشت، اما وزارت نفت در اجرا مصوبات این سفر خوب عمل نکرد.

کرمی با اشاره به اینکه وزارت نفت در قبال استقرار تاسیسات و صنایع نفت و گاز مسوولیت‌های مهم اجتماعی دارد، گفت: تا کنون این وزارتخانه نسبت به تعهدات خود در اجرا طرح‌های عمرانی استان بوشهر عمل نکرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: