bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۹ - ۰۳ آبان ۱۴۰۱
بامداد جنوب: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شیوع غیرمنتظره آنفولانزا در کشور پس از بازگشایی مدارس در مهرماه خبر داد.

بامداد جنوب: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شیوع غیرمنتظره آنفولانزا در کشور پس از بازگشایی مدارس در مهرماه خبر داد.

بهرام عین‌اللهی روز سه‌شنبه در حاشیه همایش روز ملی بیمه سلامت در هتل قلب در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه همه‌گیری آنفلوآنزا به‌طور غیرقابل‌پیش‌بینی در اواسط مهر با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها آغازشده است به دلیل افزایش بیماران مبتلا، کمبود آنتی‌بیوتیک نیز احساس شد.

به گفته وی اکنون به‌صورت فوریتی تامین و توزیع آنتی‌بیوتیک از ابتدای هفته آغاز شده و تا دو روز دیگر دارو به میزان کافی در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به تجویز مصرف دارو، گفت: باید راهنمای تجویز منطقی دارو در کشور تدوین شود و پزشک بر اساس این راهنما به بیمار داروی موردنیاز را تجویز کند. استاندارد تجویز دارو در نسخ 5/1 قلم در دنیا است اما در کشور ما چهار قلم در نسخ تجویز می‌شود و این موضوع مصرف دارو را بالا می‌برد.

عین‌اللهی تصریح کرد: صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز اقدام بزرگی است که در کشور آغازشده است و این صندوق صوری نیست. مصوبه هیات دولت، اعتبار و آیین‌نامه دارد و همه‌چیز آن مشخص است.


نام:
ایمیل:
* نظر: