bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۶ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱
‌رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بازدید از یگان‌های نظامی استان؛
ابوعلی زرین‌قلم: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که به استان بوشهر سفر کرده، روز یک‌شنبه به‌صورت فشرده از یگان‌های مختلف نیروهای مسلح مستقر در مرکز استان که شامل فرماندهی انتظامی، نیروی دریایی سپاه، نیروی هوایی ارتش، نیروی پدافند و ارگان‌های وابسته به وزارت دفاع بود، بازدید کرد

ابوعلی زرین‌قلم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که به استان بوشهر سفر کرده، روز یک‌شنبه به‌صورت فشرده از یگان‌های مختلف نیروهای مسلح مستقر در مرکز استان که شامل فرماندهی انتظامی، نیروی دریایی سپاه، نیروی هوایی ارتش، نیروی پدافند و ارگان‌های وابسته به وزارت دفاع بود، بازدید کرد. یک‌شنبه همه فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در بوشهر حضور داشتند و هیات اعزامی از ستاد کل از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه استان را به‌صورت میدانی بازدید و از توان عملیاتی نیروهای مسلح ارزیابی لازم را به‌عمل خواهند آورد.

شرکت در صبحگاه مشترک، افتتاح نمایشگاهی از توانمندی نیروهای مسلح، بازدید از مراکز نظامی و دیدار با مقامات استانی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به استان بوشهر است.

سرلشکر محمد باقری در ابتدای بازدید خود به پایگاه دریایی سپاه در ریشهر رفت تا از نزدیک با توانمندی‌ این نیروها آشنا شود. وی با بیان اینکه امروز نیروی دریایی سپاه از نظر موشک‌های برد بلند، نقطه‌زن و توان مین‌ریزی و سایر ابعاد پهپادی از توانایی‌های بی نظیری برخوردار و در اوج اقتدار است و توانسته دفاع مناسبی در خلیج فارس برقرار کند، گفت: سالیان طولانی است که مسوولیت عملیاتی و دفاع از خلیج فارس و تنگه هرمز برعهده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذاشته شده است.

به گفته رئیس ستاد کل، نیروی دریایی سپاه پاسداران امروز با استفاده از تجربه ارزشمند دوران دفاع مقدس و در درگیری با امریکاییان متجاوز توانسته به‌خوبی امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز را تامین کند و این آمادگی، قدرت و توان دفاعی روز به‌روز در حال گسترش است. توان نیروی دریایی سپاه امروز از نظر کمیت و کیفیت شناورهای رزمی، موشک‌انداز، مین‌ریز و سایر انواع شناورها و نبرد سطحی، قابل مقایسه با گذشته نیست.

سرلشکر باقری با بیان اینکه امروز دشمنان اگر نیت و چشم‌داشتی نسبت به منافع و امکانات جمهوری اسلامی در خلیج فارس، سکوها، سواحل و جزایر داشته باشند، می‌دانند با این نیروی قهرمان روبه‌رو هستند، یادآور شد: در یکی ۲ موردی که نیروهای گشتی امریکایی به خطا وارد آب‌های جمهوری اسلامی (آب‌های انحصاری، اقتصادی و سرزمینی) شدند دستگیر و با عطوفت و ملایمت جمهوری اسلامی پس از آنکه قول و تعهد کتبی دادند که دیگر این اقدام‌ها تکرار نکنند، آزاد شدند و دیگر هم تکرار نکردند. امروز با تلاش‌ها و مجاهدت عزیزانمان در نیروی دریایی سپاه، امنیت کامل و پایداری در خلیج فارس و تنگه هرمز برقرار است.

وی درباره میزان آمادگی نیروهای مسلح یادآور شد: ارزیابی این دوره همکاران موید این نکته است که همه کارکنان با روحیه عالی و توانمندی بالا به‌طور کامل آماده هستند و با گشت‌های مداوم، این منطقه را محافظت می‌کنند.

باقری با اشاره به برپایی نمایشگاهی از تجهیزات نظامی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: امروز بازدیدی از نمایشگاهی از طرح‌های خودکفایی، تحقیقاتی و پژوهشی نیروی دریایی سپاه به‌عمل آمد که با کمک دانشمندان جوان و شرکت‌های دانش‌بنیان کارهای بسیار ارزشمندی انجام شده است. بخشی از این کارها به عرصه تولید رسیده و امروز مورد استفاده است و برخی دیگر در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارد و نمونه‌های فراوانی در دقت‌افزایی، موشک‌ها، قدرت مین و بسیاری از موارد کارایی دارد که در آن جهت نیز رشد خیلی خوبی داشته‌ایم.

بازدید از پایگاه ششم شکاری

سرلشکر محمد باقری، روز گذشته در حاشیه بازدید از تجهیزات نظامی پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: کاهش چشمگیر ناوگان‌های فرامنطقه‌ای در خلیج فارس، نشانگر امنیت پایداری است که جمهوری اسلامی ایران در منطقه ایجاد کرده است. این امنیت کامل ایجادشده در منطقه، از مسوولیت‌پذیری جمهوری اسلامی ایران نشان دارد که با گشت‌های شبانه‌روزی هوایی و دریایی آن را تامین کرده است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در سایه تامین امنیت در خلیج فارس، شاهد فعالیت‌های روزمره مردم و ساحل‌نشینان در استان فوق‌العاده راهبردی بوشهر در زمینه تجارت دریایی و صیادی و همچنین فعالیت در حوزه نفت و گاز هستیم. بر اساس گزارشات دریافتی، یگان‌های نظامی و انتظامی شامل ارتش، سپاه، فرماندهی انتظامی و وزارت دفاع در آمادگی کامل و توان بالایی برای حراست از مرزهای کشور در استان بوشهر قرار دارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه برای سفری دو روزه وارد استان بوشهر شد که در این سفر امیر موسوی، فرمانده کل ارتش، امیر واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح، وی را همراهی می‌کنند.

بوشهر امن است

در ادامه بازدید سرلشکر باقری، در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های نیروی انتظامی استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: مسوولیت‌های فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی در سراسر کشور سنگین است، اما در استان بوشهر به‌طور خاص به‌دلیل مرزی و ساحلی بودن و استقرار بسیاری از مراکز اقتصادی و راهبردی کشور، مسوولیت سنگین‌تری برعهده دارد.

به گفته وی، امروز نیروی انتظامی موفقیت‌های زیادی در استان بوشهر در مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر از مسیر دریا کسب کرده، همچنین گام‌های موثری در راستای ایجاد امنیت و آرامش در ابعاد مختلف دراین استان برداشته است.

باقری ادامه داد: در ۲ماه اخیر به لحاظ بصیرت و ولایتمداری مردم و به لحاظ تلاش فرماندهی انتظامی استان بوشهر اعم از یگان‌های ویژه، امدادی و کلانتری‌ها، موفقیت‌های خوبی به‌دست آورده و به‌واسطه استقرار این امنیت که زیرساخت اساسی برای هر فعالیتی به‌شمار می‌رود مردم و سرمایه‌گذاران بخش‌های اقتصادی در این استان با آرامش، زندگی و ماموریت و مسوولیت خود را انجام می‌دهند.


نام:
ایمیل:
* نظر: