bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۰۴ مهر ۱۴۰۲
اهدای 240 بسته آموزشی به دانش‌آموزان روستای سهوی شمالی از سوی پتروشیمی پردیس؛
الهام بهروزی: پتروشیمی پردیس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، 240 بسته آموزشی و فرهنگی میان دانش‌آموزان روستای سهوی شمالی شهرستان عسلویه در راستای مسوولیت‌های اجتماعی خود در حوزه آموزش اهدا کرد.

الهام بهروزی

حضور صنایع کوچک و بزرگ نفت و گاز در جنوب استان بوشهر یک غنمیت برای توسعه و آبادانی این منطقه است. درست است که این صنایع به‌دلیل فعل و انفعالات شیمیایی و صنعتی، پیامدهای سوئی برای طبیعت بکر و زیست آرام این‌جا داشته‌؛ اما نمی‌توان بر پیامدهای مثبتی که برای این سامان داشته‌اند، چشم بست.


یکی از پیامدهای این تمدن صنعتی در جنوب استان، توسعه صنعتی و اقتصادی این منطقه است که در طول سه دهه محقق شده است. صنایع مستقر در این منطقه برای رساندن چهارشهرستان جنوبی استان بوشهر به توسعه پایدار، در راستای مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، همواره درصدد بوده‌اند با تجهیز و توسعه دیگر بخش‌های این جامعه، طرح‌ها و زیرساخت‌های را ایجاد کنند تا بتوانند زیست باکیفیتی را برای ساکنان بومی و کارکنان شرکت‌های نفتی و گازی این منطقه فراهم آورند.


هرچند اجرای طرح‌های غیرصنعتی در مناطق مسکونی و کم‌برخوردار جنوب استان از سوی صنایع گاه زمان‌بر می‌شود؛ ولی با اهتمام شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس و همین‌طور اقدامات مستقل برخی از پتروشیمی‌ها مستقر در عسلویه، برخی زیرساخت‌ها و طرح‌های توسعه‌محور در محدوده چهار شهرستان جنوبی، یعنی کنگان، جم، عسلویه و دیر اجراشده یا به‌زودی عملیاتی خواهند شد که نقش بسزایی را در کیفی‌بخشی خدمات آموزشی و فرهنگی در این منطقه ایفا می‌کنند.


آموزش یکی از حوزه‌هایی است که صنایع پتروشیمی و شرکت‌های صنعتی به توسعه آن در منطقه جنوب استان بوشهر اهتمام ویژه‌ای دارند تا جایی که در ساخت مدرسه، اجرای طرح ‌آموزشی و اهدای بسته‌های فرهنگی به دانش‌آموزان در روستاهای کمتربرخوردار چهار شهرستان جنوبی مشارکت پررنگی دارند. البته این مشارکت‌ها و حمایت‌ها باید مستمر و مصرانه باشد تا بتوان کمبودهای زیرساخت‌های آموزشی را در شهرهای کنگان، جم، عسلویه و دیر که به‌شدت با کمبود مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی مواجه هستند، مرتفع کرد.


در این میان، در کنار مصوبه‌ها و طرح‌های توسعه‌محور شورای راهبردی در حوزه آموزش و کیفی‌بخشی فعالیت‌های آموزشی در این منطقه، برخی از پتروشیمی‌ها به‌طور مستقل به بحث ساخت مدرسه و اهدای بسته‌های فرهنگی و کمک‌آموزشی و همچنین اجرای طرح‌های فرهنگی و آموزشی در این چهار شهرستان جنوبی به‌ویژه در مناطق روستایی و کمتربرخوردار این خطه ورود کرده‌اند و به سهم در کاهش محرومیت‌ها و محدودیت‌ها تلاش می‌کنند.


در این راستا، پتروشیمی پردیس در راستای مسوولیت‌های اجتماعی که در قبال جوامع محلی و پیرامونی خود دارد، در سال 96 یک مدرسه را در روستای سهموی شمالی شهرستان عسلویه در دوره ابتدایی ساخت و تاسیس کرد. احداث این مدرسه نقش بسزایی را در پاسخگویی به نیاز دانش‌آموزان مقطع ابتدایی این روستایی ایفا کرده و امروز پذیرای 240 دانش‌آموز دختر و پسر این روستاست. مساحت این مدرسه شش کلاسه 3520 مترمربع است که در این مساحت، 700 مترمربع زیربنای ساختمان آموزشی، 900 مترمربع زیربنای چمن مصنوعی و 2200 مترمربع محوطه‌سازی ایجاد شده است. این مدرسه که به نام «پردیس» نام‌گذاری شده است، با بیش از 16 میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است.


پتروشمی پردیس، غیر از ساخت این مدرسه، پیش از این یک مدرسه شش کلاسه را در شهر زلزله زده شُنبه نیز ساخته است. افزون بر این، این شرکت در اجرای طرح‌های فرهنگی و آموزشی که سواد نوشتن و خواندن را در مناطق محروم بسط و گسترش می‌دهند، نیز حضور فعالی دارد. غیر از این اقدامات، با اهدای بسته‌های فرهنگی و کمک‌آموزشی به دانش‌آموزان مناطق کمتربرخوردار دست توانایی دارد. این پتروشیمی در تازه‌ترین اقدام،240 بسته آموزشی شامل کوله‌پشتی و نوشت‌افزار به دانش‌آموزان مدرسه پردیس روستای سهمو شمالی اهدا کرد. این اقدام در راستای کیفی‌بخشی امکانات آموزشی و پاسخ‌دادن به نیازهای آموزشی دانش‌آموزان این روستای کم‌برخوردار صورت گرفته است.


پتروشیمی پردیس سال گذشته نیز، با اهدای بسته‌های آموزشی به دانش‌آموزانی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی شهرستان عسلویه بودند، تلاش کرد تا خانواده‌های کم‌بضاعت را در تهیه اقلام آموزشی و تحصیلی موردنیاز فرزندانشان یاری کند.


این پتروشیمی افزون بر توجه ویژه به توانمندسازی دانش‌آموزان در برخورداری وسایل و لوازم آموزشی و توسعه مراکز آموزشی در استان، در حوزه‌های دیگر نظیر ساخت مسکن، محیط زیست، بهداشت و درمان، فضاسازی شهری و توسعه فضای سبز و ... نیز در راستای عمل به وظایفی که در حوزه مسوولیت‌های اجتاعی در منطقه جنوب استان دارد، طرح‌ها و اقدامات مختلفی را اجرایی کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به  ساخت پارک ساحلی شیرینو، حمایت از گونههای جنگل حرا در استان بوشهر (کاشت نهال، آموزش ساکنین محلی برای حفاظت از جنگل ها و فعالیت های پژوهشی)، تأمین تجهیزات پزشکی و بسته حمایتی مقابله با کرونا برای بیمارستانهای استان اشاره کرد.


همچنین مشارکت در ساخت 230 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد، مشارکت در ساخت دانشکده فنی مهندسی جم، مشارکت در تأمین 18 هزار تن اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی در ایام شیوع کرونا، مشارکت در تهیه بیش از 10 هزار بسته معیشتی برای نیازمندان، کمک به تیم فوتبال پارس جنوبی و باشگاه های ورزشی مشارکت در احداث مدرسه در شهر عسلویه و روستای بستانو، مشارکت در ساخت مسجد در چند روستا در استان بوشهر و پرداخت كمکهزينه خريد جهيزيه برای جوانان نیازمند عسلویه بخشی از اقدامات پتروشیمی پردیس در راستای توسعه زیرساختهای فرهنگی، آموزشی، رفاهی و اجتماعی این منطقه است.


در مجموع مدیریت شرکت پتروشیمی پردیس در کنار ارتقا و افرایش تولید محصولات متنوع و تخصصی با همراهی سایر شرکت‌های پتروشیمی در منطقه، همواره کوشیده است که گام‌های بلندی در راستای رشد ‌و توسعه متوازن جنوب استان و رضایتمندی جامعه محلی بردارد. این شرکت علاوه بر اقدامات مستقلی که در حوزه مسوولیتهای اجتماعی انجام میدهد، با عضویت در شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس نیز سعی کرده در این زمینه با مشارکت دیگر پتروشیمی‌های عضو این شورا، نقش فعال و موثری را در مرتفع کردن نیازها و مطالبات جوامع محلی این مناطق در حوزه‌های مختلف از آموزش و درمان گرفته تا ورزش و ازدواج جوانان ایفا کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: