bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۱۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۴
بوشهر با وجود پتانسیل بسیار بالایی که در رشته‌های آبی دارد اما هیچ‌گاه از این توانایی برای پرورش ورزشکارانی در این رشته‌های متعدد آبی استفاده نکرده است. استان بوشهر بیشترین مرز آبی را با خلیج فارس دارد و همین می‌تواند بزرگ‌ترین مزیت برای رشد ورزش‌های آبی در استان شود.
بامداد24: بوشهر با وجود پتانسیل بسیار بالایی که در رشته‌های آبی دارد اما هیچ‌گاه از این توانایی برای پرورش ورزشکارانی در این رشته‌های متعدد آبی استفاده نکرده است. استان بوشهر بیشترین مرز آبی را با خلیج فارس دارد و همین می‌تواند بزرگ‌ترین مزیت برای رشد ورزش‌های آبی در استان شود. البته نباید از موفقیت تیم‌های دراگون بوت بوشهر در کشور گذشت اما برای استانی با پتانسیل بوشهر این موفقیت به هیچ عنوان کافی و راضی کننده نیست. در قایقرانی شاخه‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آب‌های خلیج فارس ورزشکاران توانمندی پرورش داد.

البته به‌تازگی قایقرانان بوشهری در اردو‌های تیم ملی خودی نشان داده‌اند و با کسب مقام در اردو‌های انتخابی کم‌کم خود را به سطح اول قایقرانی کشور می‌رسانند. حضور محمد‌جواد ترکی و رضا رئیسی نوید‌بخش حضور هر چه بیشتر بوشهری‌ها در این رشته است.  محمدجواد ترکی در رشته کایاک در رده جوانان و در اردوی تیم کایاک بیشترین امتیاز را کسب کرده و رضا رئیسی در تیم ملی بزرگسالان حضور دارد. با این حال در رشته روئینگ برای بوشهر هنوز راه زیادی برای پیمودن وجود دارد.

 با این حال خود ورزش قایقرانی در ایران به‌تازگی به موفقیت‌هایی رسیده و خود را در میادین جهانی نشان داده است. قایقرانی ایران نخستین‌بار در المپیک 2008 پکن سهمیه المپیک گرفت. 
محسن شادی و هما حسینی دو سهمیه ایران در رشته روئینگ را به‌دست آوردند. در المپیک 2010 لندن، رشته آب‌های آرام نیز به ورزش‌های المپیکی ایران اضافه شد و احمدرضا طالبیان و آرزو حکیمی (دو ماده) در این رشته و محسن شادی و سولماز عباسی در روئینگ، چهار قایقران کشورمان در لندن شدند.

هر چند در حالی که فقط یک سال تا بازی‌های المپیک 2016 ریو باقی مانده است، قایقرانی، راهی سخت برای حضور دوباره در معتبرترین و مهم‌ترین رقابت‌های ورزشی دنیا در پیش دارد. تعلیق و جا‌به‌جایی چند باره مدیران فدراسیون قایقرانی در سال‌های گذشته، فرصت طلایی آماده‌سازی ورزشکاران را از بین برد اما با حل شدن این مشکلات و حضور غلامرضا امینی در سمت ریاست فدراسیون از مرداد 93، برنامه‌ریزی‌ها برای ادامه روند رو به رشد قایقرانی ایران آغاز شد.

قایقرانان ایران در رشته آب‌های آرام به مسابقات قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند تا شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک آزمایش کنند و در رشته روئینگ نیز ملی‌پوشان کشورمان به رقابت‌های کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا اعزام خواهند شد.

مسابقات آب‌های آرام قهرمانی جهان از 28 مرداد تا اول شهریور در میلان ایتالیا برگزار می‌شود. در این مسابقات شش نفر برتر هر ماده به‌صورت مستقیم سهمیه المپیک را به دست می‌آورند. در هر ماده سه سهمیه دیگر نیز توزیع می‌شود. این سه سهمیه به نفرات ششم تا نهم تعلق می‌گیرد اما به این شرط که هموطن آنها در میان شش نفر برتر نباشد. از سوی دیگر اگر در میان شش نفر برتر، دو کشور از یک قاره سهمیه گرفته باشند، سهمیه‌های بعدی باید میان نمایندگان قاره‌های دیگر توزیع ‌شود.

شهرام حیدری
برچسب ها: بامدادجنوب ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: