bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
مسوولان و مدیران آیینه تمام‌نمای حاکمیت در هر کشوری هستند و در کشورهای توسعه‌یافته اگر مسوولی گناهی یا خطایی مرتکب شود، برای آنکه آبروی کشورش حفظ شود فورا استعفا می‌دهد.
کریم جعفری:
مسوولان و مدیران آیینه تمام‌نمای حاکمیت در هر کشوری هستند و در کشورهای توسعه‌یافته اگر مسوولی گناهی یا خطایی مرتکب شود، برای آنکه آبروی کشورش حفظ شود فورا استعفا می‌دهد. این مساله در نظام‌هایی که احزاب در آن قدرت را در دست دارند خیلی بهتر و سریع‌تر روی می‌دهد. با این حال در کشور ما از آنجا که همه چیز برعکس است، برخی از مسوولان باوجود ده‌ها اتهام ریز و درشت باز هم در مسند قدرت حضور داشته و همواره دیگران را متهم می‌کنند و همیشه هم طلبکار هستند. موضوع حرف‌های تند و غیراخلاقی فرماندار گلپایگان به یک خبرنگار و فشار افکار عمومی باعث شد تا استاندار اصفهان او را عزل کند. این اتفاق یک تلنگر جدی به مسوولان است که مراقب رفتارشان باشند، به‌ویژه آنکه این روزها در برابر فضای مجازی و رسانه‌های لحظه‌ای دیگر کسی نمی‌تواند تکذیب کند.

نگارنده بارها و بارها در مورد اهمیت، جایگاه و نقش فرمانداران در اداره شهرستان‌ها به‌عنوان نماینده کلان حاکمیت نوشته‌ و در مورد برخی از فرمانداران استان نقدهایی را هم وارد دانسته‌ام. اما نکته تاسف‌برانگیز آنجاست که اراده‌ای برای برخورد با این مسائل وجود ندارد. به‌عنوان مثال فرماندار دشتستان الان چند سال است که از یک معلم ساده شکایت کرده و باوجود آنکه ده‌ها نفر رو انداخته و خواستار رضایت شده‌اند، حاضر به این کار نشده است. این مساله باعث شده تا چهره مخدوش فرماندار دشتستان بیشتر خراب شود و عملا کسی دیگر نه به او رو بیندازد و نه از او نظر بخواهد. 

همین فرماندار یک کار غیرقانونی را هم با کمک دوستانش در استانداری در مورد شهردار بوشکان انجام داد که عملا آبروی دولت را در آن منطقه برد و ما اشاره‌ای به این مساله داشتیم. برخی از مسوولان!! در کشور ما که در دزدی و فساد همیشه‌ نمره‌اشان 20 است و خدا را هم العیاذ بالله بنده نیستند، خود وقتی پشت تریبون می‌روند از ضرورت مبارزه با فساد می‌گویند!! این بدترین توهین به شعور مردمی است که همه چیز را می‌دانند اما متاسفانه مقامات بالاتر در استان قدرت برخورد با آن را ندارند.
این را به صراحت می‌توان در مورد برخی از شبه‌مدیران در استاندار بوشهر هم به‌عینه مشاهده کرد. اگر قاطعیت برخوردی که استاندار اصفهان در برخورد با یک مسوول متخلف (هرچند تخلفش آن اندازه آشکار بود که نمی‌شد آن را ماستمالی کرد) در استان ما هم توسط آقای استاندار وجود داشت، امروز اینگونه نبود که یک فرد متخلف که ده‌ها پرونده تخلف دارد به‌سادگی حکم بگیرد و بعد به ریش مردم و حکومت بخندد و برود جای دیگر بساط فسادش را پهن کند. حالا شما فکر می‌کنید تخصیص بودجه استان بوشهر با نظر کدام استاندار صورت می‌گیرد؟
نام:
ایمیل:
* نظر: