bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۲ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: عملیات اتصال خط لوله انتقال گاز اتان تولیدی فازهای ١٥ تا ١٨ به سه مجتمع پتروشیمی در عسلویه با موفقیت انجام شد.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: عملیات اتصال خط لوله انتقال گاز اتان تولیدی فازهای ١٥ تا ١٨ به سه مجتمع پتروشیمی در عسلویه با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد بساق زاده با اشاره به هماهنگی صورت گرفته با شرکت‌های ملی نفت و گاز برای اتصال خط لوله گاز اتان تولیدی فازهای ١٥ تا ١٨ میدان پارس جنوبی به شبکه تامین خوراک پتروشیمی گفت: خوشبختانه این عملیات حساس با رعایت اصول ایمنی انجام شد.

بر اساس اعلام شرکت نفت و گاز پارس، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از آغاز تولید تجاری اتان در فازهای ١٥ و ١٦ میدان مشترک گازی پارس جنوبی از اوایل تیرماه امسال خبر داد و گفت: اتان تولید شده در این فازها برای استفاده به پتروشیمی‌های کاویان، مروارید و جم ارسال می شود.

وی با اشاره به گفته بیژن زنگنه وزیر نفت درباره افزایش یک میلیون و ٥٠٠ هزار تنی تولید گاز اتان در کشور گفت: امسال تولید اتان در کشور به بیش از چهار میلیون و ٣٠٠ تن می رسد و در سال آینده با وارد مدار تولید شدن واحدهای اتان زدایی فازهای ١٩ تا ٢١ میدان مشترک پارس جنوبی مشکل کمبود اتان کشور به صورت کامل رفع می شود.

علی محمد بساق زاده پیش از این گفته بود: هم اکنون مذاکراتی با شرکت ملی گاز ایران به منظور افزایش ظرفیت تولید اتان در فازهای ٤ و ٥ و فازهای ٩ و ١٠ میدان گازی پارس جنوبی در حال انجام است. در سال‌های گذشته فازهای ٤ و ٥ و فازهای ٩ و ١٠ میدان گازی پارس جنوبی به دلیل کمبود گاز در کشور راندمان تولید اتان خود را کاهش داده اند.
منبع:
مهر
برچسب ها: بوشهر ، عسلویه
نام:
ایمیل:
* نظر: