bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۲ - ۲۱ دی ۱۳۹۹
کریم جعفری: دشمن خارجی بسیار بهتر از خائن‌های داخلی قدرت پهپادی کشورمان را می‌دانند و می‌فهمند این قدرت می‌تواند چه کند. ما هر چه در مورد رزمایش پهپادی ارتش بنویسیم، کم نوشته‌ایم، هر چند هنوز ارتش مانده تا به‌صورت کامل گردان‌های پهپادی خودش را کامل کند، اما همین اندازه هم برای دفاع از کشور و دفع هر مهاجمی کفایت می‌کند. تاسیسات بزرگ صنعتی در کشور به‌صورت گسترده در حال ساخت تجهیزات بوده و ما روزانه شاهد تحویل محصولات به نیروهای مسلح هستیم.


کریم جعفری

دشمن خارجی بسیار بهتر از خائن‌های داخلی قدرت پهپادی کشورمان را می‌دانند و می‌فهمند این قدرت می‌تواند چه کند. ما هر چه در مورد رزمایش پهپادی ارتش بنویسیم، کم نوشته‌ایم، هر چند هنوز ارتش مانده تا به‌صورت کامل گردان‌های پهپادی خودش را کامل کند، اما همین اندازه هم برای دفاع از کشور و دفع هر مهاجمی کفایت می‌کند. تاسیسات بزرگ صنعتی در کشور به‌صورت گسترده در حال ساخت تجهیزات بوده و ما روزانه شاهد تحویل محصولات به نیروهای مسلح هستیم.

ارزش دلاری این پهپادها قابل محاسبه نیست، اما مهم این است که دشمن خیلی خوب حساب‌وکتاب خودش را کرده و می‌داند ایرانی که سال‌ گذشته در حمله موشکی و پهپادی (البته به زعم این بابا) ترکیبی به تاسیسات نفتی سعودی‌ها در ابقیق و خریص نشان دادند چه هنرهایی در حوزه تاکتیک دارند، حالا هم برای خود یک کلاس در حوزه نبرد داشته و صاحب سبک هستند. همین داشتن سبک در نبرد دشمن را به وحشت انداخته است، در حالی که برخی‌ها از متولدین ایرانِ نوکرِ سعودی و امریکا از شدت عصبانیت نمی‌دانند چه باید کنند.

البته این همه ماجرا نیست و کشورمان دستاوردهای بی‌شماری برای دفاع از خود داشته است. محصولات تولیدشده توسط وزارت دفاع کشور در طول سال‌های گذشته در بسیاری از مناطق مورد بهره‌برداری قرار گرفتند. یکی از آن‌ها گلوله‌های هوشمند کراسنوپول است که روس‌ها هم 300 عدد از آن‌ها را به توپخانه مقاومت در سوریه دادند. این گلوله‌ها در ایران هم سال‌هاست که ساخته می‌شود، اما به‌شدت گلوله‌های گرانقیمتی هستند و ده‌ها هزار دلار قیمت جهانی آن‌ها است.

در ویدئویی که چند روزی است در فضای مجازی پخش شده، شاهد شلیک این مدل از گلوله‌ها به محل تجمع سرکرده‌های گروهک‌های تروریستی در اطراف حلب هستیم که، یک گلوله از این کلاس شلیک می‌شود و با هدایت لیزر با دقت تمام به هدف اصابت می‌کند. داشتن این گلوله‌ها در زاغه‌های مهمات هر ارتشی قدرت بسیاری به آن می‌دهد و بحمدالله سال‌های متمادی است که در کشور تولید و به فراوانی در اختیار یگان‌های توپخانه ارتش و سپاه قرار گرفته است. سپاه در مناطق عملیاتی غرب علیه تروریست‌های پژاک، کومله و دمکرات هم از این گلوله‌ها استفاده کرده است.

نمونه ایرانی گلوله هوشمند و لیزری کراسنوپول به‌نام بصیر از دهه 1380 در کشور تولید می‌شود و کمتر یگان توپخانه‌ای در کشور وجود دارد که این مهمات راهبردی را در اختیار نداشته باشد. یادم می‌آید پس از اشغال عراق توسط امریکا و بعد از جنگ 33 روزه که امریکایی‌ها در محور فکه اقدام به استقرار چند تیپ زرهی در نزدیکی مرزهای کشورمان کردند، ایران به‌صورت آشکاری اقدام به انتشار توپخانه و چینش مهمات هوشمند کنار آن کرد. اقدامی که پیامی مهم و راهبردی برای طرف امریکایی داشت و باعث شد که تلاشش برای تهدید کشورمان عملا در نطفه خفه شود و بداند که برای هر تانک 10 میلیون دلاری آبرامز، یک گلوله 60هزار دلاری بصیر آماده شده است.

در سال 1397 متخصصان کشورمان نمونه جدیدی از این گلوله را در معرض نمایش گذاشتند که به گفته منابع مطلع از سال‌ها پیش‌تر در خدمت یگان‌های توپخانه‌ای قرار داشت. ساخت این گلوله‌ها همانگونه که پیش از این هم گفته شد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و عملا سیاست یک گلوله یک هدف را محقق می‌کند. این گلوله‌ها باتوجه به نشانه‌گذاری لیزری و قدرت تخریب بسیار مناسب تهدیدی جدی برای هر یگان زرهی به‌شمار می‌روند. به‌نظر می‌رسد به مرور هزاران عدد از این گلوله‌ها ساخته شده باشد و امروز به‌دست بلند نیروهای مسلح کشورمان برای هدف قرار دادن نیروی متخاصم در نقطه‌ای شود که یگان ضدزره نمی‌تواند حضور داشته باشد.

خرید این گلوله‌ها برای هر ارتشی هزینه هنگفتی در بر دارد و در کشور ما به‌صورت ریالی ساخته و تحویل یگان‌های عمل‌کننده نیروی زمینی ارتش و سپاه می‌شود که این خود نعمتی بزرگ به‌شمار می‌رود.


نام:
ایمیل:
* نظر: