bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰
مدیرعامل جدید بانک ملی کشور لطفا رسیدگی کند؛
بامداد جنوب: مشکلات و معضلات بانک ملی در استان بوشهر به‌دلیل ضعف مدیریت آن کم نیست، اما وقتی رئیس امور شعب دست به فامیل‌بازی می‌زند و تعدادی از فک و فامیل را وارد عرصه کار می‌کند (کم و کیف این موضوع و برخی موارد دیگر مانند پرداخت تسهیلات به افراد خاص را در گزارش‌های بعد مورد اشاره قرار خواهیم داد) ضرورت رسیدگی وجود دارد

بامداد جنوب: بانک‌ها همواره مرکز و مظهر خدمت به مردم هستند و در کشور باوجود هزاران شعبه بانک‌های خصوصی، دولتی و نیمه دولتی که در آن ده‌ها هزار ایرانی مشغول کار هستند، باید گفت به یکی از مراکز مورد اعتماد مالی در کشور تبدیل شده‌اند. اما حال‌وروز بانک‌ها در استان بوشهر خوب نیست، چراکه بانک‌ها علاوه بر آنکه اقدام به پرداخت تسهیلات مناسب و درست به صنایع استان نمی‌کنند در برخی بازی‌هایی گرفتار می‌شوند که به هیچ عنوان قابل درک نیست.

به‌عنوان مثال بانک ملی استان بوشهر که قدیمی‌ترین و یکی از مورد اعتمادترین بانک‌های استان است در طول این سال‌ها توفیق چندانی در جذب سرمایه نداشته است. از سوی دیگر، این بانک در کنار سایر بانک‌ها حتی نتوانسته به بخش اشتغال استان کمک یا در راستای رونق اقتصادی نقش ایفا کند. مساله بسیار بدتر و قابل تامل‌تر اینکه مدیریت شعب بانک کلی استان بوشهر در این سال‌ها نه تنها ضعیف عمل کرده، بلکه دست به اقدامی زده که چندان مورد پسند نیست.

گفته می‌شود سه تن از بستگان مدیر شعب بانک ملی استان بوشهر در طول این سال‌ها در این بانک مشغول به‌کار شده‌اند بدون آنکه در یک فضای رقابتی قرار بگیرند. در حالی که صدها تن از فرزندان بازنشسته‌های بانک ملی در صف استخدام در این بانک بوده‌اند، آوردن سه تن از اعضای فامیل، آن هم توسط مدیر امور شعب باعث کم شدن اعتماد عمومی به این بانک شده است.

در مورد بانک ملی استان بوشهر در طول این سال‌ها می‌شود ده‌ها گزارش و مطلب را کار کرد، اما برای آرام ماندن فضای استان دست به این کار نزدیم، اما آقای زراعتگر باید در مورد استخدام سه تن از اعضای خانواده‌اش و چگونگی این اقدام به افکار عمومی توضیح دهد. هر چند روزنامه بامداد جنوب سلسله گزارش‌های دیگری را در مورد این بانک و مسائل مرتبت بر آن منتشر خواهد کرد، اما با توجه به حضور مدیرعامل جدید بانک ملی کشور، انتظار می‌رود که نامبرده به این حوزه ورود کرده و وضعیت را مورد بررسی قرار بدهد.

روزنامه بامداد جنوب این آمادگی را دارد که توضیحات شخص مدیر امور شعب بانک ملی استان را در این مورد برای روشن شدن افکار عمومی منتشر کند. باتوجه به وظیفه مطالبه‌گری رسانه‌ها و اخلاق حرفه‌ای ما این کار را انجام می‌دهیم؛ اما اگر نامبرده توضیحی برای این مساله ندارد، بهتر است دستگاه‌های نظارتی در این مورد ورود کنند و اگر قصد ورود داشتند، مطالب و مسائلی وجود دارد که ما حاضریم آن را با کمال میل در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

در پایان باید گفت بانک‌های استان باید در خدمت عموم مردم استان باشند، نه در خدمت فک و فامیل و باجناق‌ها و همچنین به نزدیکان خاص خود تسهیلاتی پرداخت کنند که هنوز یک ریال آن هم بازنگشته است. این موضوع را باید مدنظر قرار داد که امروز مردم تحمل هیچ مساله‌ای را ندارند و اگر دستگاه‌های نظارتی رسیدگی نکنند، شرایط به سمت بدتر شدن پیش خواهد رفت.


نام:
ایمیل:
* نظر: